Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
lol, veit ikke hva 320'n hadde før den sprang, men det var nok ikke 245hk akkurat, og den greide fint å legge opp hele langsvingen på rudskogen, sveisa diff...

Tror egentlig du misforstår litt.. Drifting er ikke bare å sladde igjennom en sving, Du skal ha HØY fart, gjerne 3-4 gir, MYE røyk.. Det tviler jeg på at din 320 hadde.. selvom du hadde turbo.

Mange som tror at om de klarer langsvingen på rudskogen så har den en komplett driftebil..

jeg veit faktisk hva drifting er, di nisse...

og jeg fikk aldri sjangsen til å få kjørt det bilen var god for.

som barna sier: faren min er sterkere enn faren din

du trenger ikke svare på dette heller, for da blir som vanlig stort sett alle tråder på bimmers full av dritt og unger som er glade i å kverrulere

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
lol, veit ikke hva 320'n hadde før den sprang, men det var nok ikke 245hk akkurat, og den greide fint å legge opp hele langsvingen på rudskogen, sveisa diff...

Tror egentlig du misforstår litt.. Drifting er ikke bare å sladde igjennom en sving, Du skal ha HØY fart, gjerne 3-4 gir, MYE røyk.. Det tviler jeg på at din 320 hadde.. selvom du hadde turbo.

Mange som tror at om de klarer langsvingen på rudskogen så har den en komplett driftebil..

du trenger ikke svare på dette heller, for da blir som vanlig stort sett alle tråder på bimmers full av dritt og unger som er glade i å kverrulere

Hvorfor så hissig???

Driter i om du aldri fikk sjansen til og levere det bilen var god for og blablabla.. Dum unnskyldning.

Det jeg sier er at INGEN e30 320 med original innmat og turbo kan brukes til Drifting.. Det er iallefall ikke bevist. og ivertfall ikke av deg.

Unnskyld for at det var jeg som måtte opplyse deg om det...

Skrevet

Hvorfor så hissig???

Driter i om du aldri fikk sjansen til og levere det bilen var god for og blablabla.. Dum unnskyldning.

Det jeg sier er at INGEN e30 320 med original innmat og turbo kan brukes til Drifting.. Det er iallefall ikke bevist. og ivertfall ikke av deg.

Unnskyld for at det var jeg som måtte opplyse deg om det...

Eg veit ikkje om dette er sagt her men breisladden på rudskogen blei faktisk opfunnen av en kar i en E30 325 med original motor og driv, dette burde vel gå an å få til med en overlada 320 :)

Skrevet

Eg veit ikkje om dette er sagt her men breisladden på rudskogen blei faktisk opfunnen av en kar i en E30 325 med original motor og driv, dette burde vel gå an å få til med en overlada 320 :)

Kan godt være det.. Men man kan fortsatt ikke bruke en e30 320 til drifting.. Hør på ordet.. "breiSLADDEN" å sladde er ikke å drifte. ALLE kan sladde med en hvilken som helst bil..

Skrevet

Hmm..

Kan gi tilbudet om å få sitte på noen runder rundt bana på neste gatebil.. våler blir det da..

Dog da med motorsterk bil der tempoet blir høyt..

Vil tro at KingB her kanskje ikke er helt umulig av seg til og gi bort noen runder..

King har jo m5 stasjons vogn og holder den som en drøm.. Selv har jeg en m3 med turbo så den er liten og leken i forhold..

Ang dette me breisladden kan man kjøre breit der med bare 150 hk.. Så lenge du tar med farten og satser hardt nok.. gjerne på gammle vinter dekka til ei tante som døde for 8 år siden så får du den ut og holder den..

Derimot og slenge bilen i breit i enden av langstrekket for så å linke så godt som hele veien opp til depo igjen er de ferreste som gjør i begynnelsen.. Så King drev og linket litt på gatebil i mai.. ;)

Kommer dere innom gatebil så skal jeg iallefall ta dere med en runde.. tempoet er høyt.. ikke noe 1 og 2 cruising her.. 3-4 er mye brukt..

Vil si at farten ligger på 100 og oppover.. Vet jeg hadde 130 på nissanen på rudskogen i mai på enden av langstrekket for så å ta oppstill og ta svingene nedover mot slaktern..

Skrevet

Kan godt være det.. Men man kan fortsatt ikke bruke en e30 320 til drifting.. Hør på ordet.. "breiSLADDEN" å sladde er ikke å drifte. ALLE kan sladde med en hvilken som helst bil..

Det er rimeleg enkelt å bruke 320 turbo til drifting om man satser litt og har teknikken inne...:)

Skrevet

Det er jeg også.. M20B20 med oppunder kiloen i ladd flytter seg helt ok til den slags. Man må venne seg til bilen og lære seg å utnytte den optimalt.

Hvem vant det nordiske mesterskapet i drifting? Jo, en kar i E30 med 286hk sugemotor. Det var trolig også mindre enn dette, pga problemer med nødmodus.

Tvinger man en bil hardt nok så går det utroligste. Et godt understellsoppsett er også veldig viktig. Hydraulisk brekk hjelper også rimelig greit.

Skrevet

viktigeste er iallefall å ha høy fart.. Må innrømme at deg jeg begynnte med drifting var eneste erfaringen jeg hadde rundkjøringer....

Begynnte fint med langsvingen og sladdet den når den satt avanserte jeg og prøvde fint de andre svingene på rudskogen.. ikke høyt tempo rikti nok.. da jeg følte meg trygg på bevegelsene og kontra sladdene så ble tempoet stadi høyere.. nå linker jeg samtlige svinger..

Ang diskusjonen her så skal jeg holde med dere i at en 2 liter med turbo er sladdbart..

Min erfaring så langt er at sugemotor må man piske og ha høyt tempo for og få ut og holde ute.. det var da med m3 motoren min..

Men siden bilen min ikke har vært klar hittil i sesongen min så kjøpte vi en silvia s13 med 2liter i.. funket utmerket og sladde med på orginal trykket.. Men etter justering til 1 bar var bilen meget god..

Må egentli skryte av nissan dingsene... utroli lett kjørte og morro..

Lett å få ut i sladd, holde og rette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...