badsha Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 hadde nå et merkelig problem, jeg prøvde å starte bilen idag, men den vil ikke, du hører bensinpumpen osv alt annet strømmen er på osv men den vil ikke si klikk engang! dytta den end en bakke så starta den.. tenkte d kunen være starteren, men prøvde å låse bilen med sentrallåsen med brikke, og den ville ikek funke.. er d slik at alarmen på en elelr annen måte ikek lar bilen starte ller kan d være noe annet?
badsha Skrevet Juni 10, 2009 Forfatter Skrevet Juni 10, 2009 kan d være d, når jeg har fullt med strøm, lysa funker instrumentet stereo osv?
torodd Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 hørst ut som dårlig gjording.. hadde noe av di samme symptomene etter at jeg hadde lagt opp anlegg i bilen... glemte å skru til minus på bateriet... :S alt funket bortsett fra og starte bilen
Lars89 Skrevet Juni 10, 2009 Skrevet Juni 10, 2009 Lys, stereo osv krever ikke mye strøm, det gjør en starter Få målt batteriet du. Et multimeter koster ikke så mye på Biltema e.l. Kan være greit å ha til andre ting også
espulus Skrevet Juni 11, 2009 Skrevet Juni 11, 2009 Det kan ha noe med alarmen å gjøre også.. Jeg hadde selv dette problemet for noen dager siden. Da var alarmen påslått, og jeg fikk ikke til å slå den av. Jeg plukket ned dekselet under rattet, fant fram Defaboksen og plukket ut den ledningsboksen med tre ledninger. Deretter trakk jeg en strømledning fra den røde ledningen med svart skrift, til den hvite ledningen med grønn skrift. Det kan jo være sånn til deg og. Men vil heller påstå at det er batteriet. Men du har nå i alle fall en annen mulighet hvis det ikke er batteriet.
badsha Skrevet Juni 12, 2009 Forfatter Skrevet Juni 12, 2009 Det kan ha noe med alarmen å gjøre også.. Jeg hadde selv dette problemet for noen dager siden. Da var alarmen påslått, og jeg fikk ikke til å slå den av. Jeg plukket ned dekselet under rattet, fant fram Defaboksen og plukket ut den ledningsboksen med tre ledninger. Deretter trakk jeg en strømledning fra den røde ledningen med svart skrift, til den hvite ledningen med grønn skrift. Det kan jo være sånn til deg og. Men vil heller påstå at det er batteriet. Men du har nå i alle fall en annen mulighet hvis det ikke er batteriet. har en bang annelse av at d kan være noe med alarmen da sentrallåsbrikken ikke funjker for å låse dørene, men med nøkkel låser alle, samt det røde lyse for alarmen lyser hele tiden uansett låst eller ulåst ved kjøring etc, så kan d være DEFA alramen som ikek lar bilen starte? noen som vet???
bue Skrevet Juni 12, 2009 Skrevet Juni 12, 2009 1: Om du har nok strøm til å drive instrumenter, stereo osv. er det også nok strøm til at innslagsreleet skal slå inn ihvertfall, og man hører det klikker, selv om det kanskje ikke er nok strøm til å dra rundt motoren. 2: Om det er batteriet som gjør det, skal lys og stereo bli merkbart svakere når starteren prøver å koble inn. 3: Det skal ganske mye til at alle jordingspunktene til motoren detter av sånn "over natta", så tvilsomt at dette er jordingsfeil. Så batteri kan du utelukke om det ikke er som beskrevet ovenfor. Sjekk alarm/startsperre, evt. koble ut driten. Er noe herk når det ikke fungerer. Og for å være på den sikre siden, er det jo bare å kortslutte innslagskretsen til starteren (legg et skrujern mellom den store og den lille +ledningen som går inn på starteren) om den drar rundt da, er det startsperra, om ikke er det starteren/strøm-feil. Lykke til videre MVH
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå