Gå til innhold

E46 318i touring "flyter" på veien etter dekkskift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min har en 01 318i touring og hun har org. BMW 18" felger på denne. 8x18" foran og 8,5x18 bak. Profilen er 225/40 foran og 255/35 bak.

I fjor da disse hjulene stod på var bilen en drøm å kjøre. I år derimot er det verre. Bakdekkene var totalt utslitt, slik at disse ble byttet før montering. Framdekkene er dog ikke bra de heller, men var greie å kjøre på i fjor.

Når bilen kjører virker bilen veldig nervøs. Den reagerer på den minste ujavnhet i veien, og det er iogfor seg greit, slik er det med denne dim på en liten 3er. Det som bekymrer meg er at bilen flyter sånn.. vanskelig å forklare, men røre litt på rattet i 70km/t og oppover er ikke trygt. Bilen reagerer ikke presist og opptrer fryktelig vinglete.

Kan dette kun skyldes slitte forhjul også?

Bilen ble kjørt på 16" vinterhjul før omlegg og en drøm å kjøre.. så dette har helt klart noe med hjulene å gjøre.. men hva?!

Noen med erfaring av noe liknende?

Skrevet

Min erfaring er at slitte dekk virker fastere enn nye dekk. Spesielt nye vinterdekk har en tendens til å være vinglete pga gummien flekser.

Hvis bilen din vandrer i veien kan det være bærearmene. Et annet symptom er at hvis du bremser ned fra høy hastighet så "lener" bilen seg over fra side til side.

Skrevet
Min erfaring er at slitte dekk virker fastere enn nye dekk. Spesielt nye vinterdekk har en tendens til å være vinglete pga gummien flekser.

Hvis bilen din vandrer i veien kan det være bærearmene. Et annet symptom er at hvis du bremser ned fra høy hastighet så "lener" bilen seg over fra side til side.

Ja, kan sjekke litt under om det kan være noe slapt i understellet.. virker veldig tight, men skader ikke å se.

Bare så rart det kom etter dekkskift bak..

kan bilen oppføre seg merkelig p.g.a nyde dekk bak og ikke foran da? er det en mulighet..

Skrevet

Jeg hadde samme problemet på bil jeg hadde før.

Kjørte først på litt slitne 195/50-15 goodyear dekk, byttet ut alle fire med noe billig greier jeg fant på nettet, samme dim og allt bare til 500 kroner dekket istedet for 1000+ som jeg tipper goodyear dekkene kostet.

Bilen ble gele aktig å kjøre og jeg syns bilen ble litt slapp i fisken rett og slett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...