lorensius Skrevet Juni 11, 2009 Share Skrevet Juni 11, 2009 har heve på noe kjøleveske for den va jaffal tom men den går fortsatt varm. så la jeg merke til at en slage var løs oppe på motoren bak så fekk satt den på med en slangeklemme.. tror problemet enda er det........... noen tips hva jeg skal se etter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Juni 11, 2009 Share Skrevet Juni 11, 2009 Har du luftet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 begynn med å lufte systemet ja:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lorensius Skrevet Juni 12, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2009 og hvordan gjør jeg d? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eXclusive Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 kjør bilen varm: kjølevesken 90 grader, stell deg med fronten opp i en oppoverbakke, og hold motoren gående, så er du på radiatoren hvor det skal være en plastikk skrue, løsne denne litt, så du ser det kommer damp ut, så skrut du til igjen, og kjører litt til, og så gjør det samme. Om det beste er å stå i oppoverbakke ble jeg selv anbefalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axor Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 mangla ett par punkt der eXclusive... Du trenger ikke stå i bakke, men gjør følgende : Kapp til ei 1,5 liters flaske, skjær vekk slik at du har bare skråen ned til tuten, sett denn oppå der hvor du fyller på vannet i radiatoren, åpne opp lufteskruen (svart skrue rett ved siden av påfyllingslokket) slå på viften i kupeen på fullt og max varme så fyller du på vann m/kjølevæske gjennom flaska, helt til det BARE kommer vann utav lufteskruen,lukk lufteskrua. Så starter du opp, stiller deg ved radiatoren, og etterfyller, og åpner lufteskruen, når du åpner den pass på å ha litt mer gass enn tomgang, slik at den eventuelt ikke skulle suge inn luft der. etter en 5 minutter slik, åpne lufteskruen med litt gass på så ser du om det kommer bobler, eller du kan se på strømmen som kommer nedi eksp. Tank, den skal være konstant. Kjør deg en tur og nyt at du har fått det til (ca 20 minutter) kjør hjem, åpne lufteskrue og etterfyll når motoren/vannet er blitt KALDT igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 dette er jo en m30. og har luftet de et par hundre ganger..forbanna dritt...bedre å ta av retur slangen fremme på radiatoren en å brukelufte skruen til å lufte med..vertfall det jeg har kommet fram til Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lorensius Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2009 har 740 eller 750 radiator og fant faen ikke den skruen så.. du bor jo i sandnes giljen, kom å fiks:P hehe hva med å ta ut termostaten for å se om den er gåen? hørtes mindre stess ut faktisk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Juni 13, 2009 Share Skrevet Juni 13, 2009 har 740 eller 750 radiator og fant faen ikke den skruen så.. du bor jo i sandnes giljen, kom å fiks:P hehehva med å ta ut termostaten for å se om den er gåen? hørtes mindre stess ut faktisk:) Mindre..? Må jo lufte etterpå da også uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lorensius Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2009 uansett så er det jo ingen plass å fylle på vann på radiatoren? hva F!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Juni 14, 2009 Share Skrevet Juni 14, 2009 Egen eksp.tank på denne motoren kanskje?? Er vel noen som vet? Evt et bilde av motorrommet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw e39 Skrevet Juni 14, 2009 Share Skrevet Juni 14, 2009 Etter det som jeg har har forstått, så virker det om du ikke har skrudd så veldig mye bil i ditt liv.. Kansje være lurt å få noen som kan det til å se på det, å hjelpe deg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lorensius Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2009 stemmer det:) ja får vel dra med noen hjem for å få d gjort.. gidder ikke å betale for sånt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lorensius Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Juni 14, 2009 Share Skrevet Juni 14, 2009 du har luftskrue på toppen av termostathuset hvis jeg ikke husker helt feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå