André78 Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Passer denne rett på min? 1994 530 V8 I såfall hva er fordelene med denne kontra den originale på bilen min? Bedre aks? Diffbrems?
Gunnar Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Passer denne rett på min? 1994 530 V8I såfall hva er fordelene med denne kontra den originale på bilen min? Bedre aks? Diffbrems? Vet ikke om den passer, men hvis din har 3,07 i dag, så ja til begge deler. Den negative siden er at girene blir kortere (mer giring) og høyere turtall i cruisehastighet. Originaldiffene er som regel ganske godt tilpasset motor og gir. Jeg hadde 520-diff (4.44) med manuell 3.5-liter, det gikk som bare juling på hvert gir, men jeg klarte ikke noe gode akstider, fordi det ble så mye giring. Tjente et godt sekund til 100 på å starte i 2. gir..
BMWPower Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Skrevet Juni 21, 2009 Takk for innspill Gunnar Jeg skal mest sannsynlig over til Oslo neste helg, kan ta den med om noen ønsker å få den transportert over der.
Gunnar Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 Finn noen med E34 535ia eller E32 735ia som ønsker seg diffbrems/kontrollerbarhet/fremkommelighet, de har samme utveksling som M5.
S.Hafsmo Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 litt OT, men hva slags utveksling er det på M5 3.8? kunne tenkt meg ny diff med litt høyere utveksling enn den originale 540diffen (2,93), men tror kanskje 3,91 blir noget i høyeste laget. men hvordan er registeret på M5 kontra 540? er jo samme 6-trinnskassa på begge?
BMWPower Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Skrevet Juni 21, 2009 Blir jo perfekt denne når du monterer kompressor
André78 Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Passer denne rett på min? 1994 530 V8I såfall hva er fordelene med denne kontra den originale på bilen min? Bedre aks? Diffbrems? Vet ikke om den passer, men hvis din har 3,07 i dag, så ja til begge deler. Den negative siden er at girene blir kortere (mer giring) og høyere turtall i cruisehastighet. Originaldiffene er som regel ganske godt tilpasset motor og gir. Jeg hadde 520-diff (4.44) med manuell 3.5-liter, det gikk som bare juling på hvert gir, men jeg klarte ikke noe gode akstider, fordi det ble så mye giring. Tjente et godt sekund til 100 på å starte i 2. gir.. Takk for svar. Jeg har vært på reise så har ikke hatt tid til å se etter svar før nå. Jeg har ikke peiling på hvilken utveksling jeg har. Hvordan kan man finne ut sånt? Står det stempla på bakakslingen?
BMWPower Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Skrevet Juni 25, 2009 Det er en metal plate ved den ene bolten på diffen. Der står utvekslingen
Gunnar Skrevet Juni 25, 2009 Skrevet Juni 25, 2009 Eller putt inn siste syv tegn fra chassisnr i ETK - www.realoem.com
ole_m7 Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Denne passer alle e34 med "store motorer" dvs: 530i R6/v8 535i R6 540i V8 m5 (selvsagt) Den er veldig mye høyere gira enn f.eks 535, og 530, 540. Så man får høyere turtall. m5 3,6 og 3,8 har samme diff..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå