Jan Tore Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 Hei. Bilen går veldig varm etter en stund, og det bygger seg opp trykk i ekspansjonstanken. Slangene på venstre side(førerside) av radiatoren blir veldig varme. Er det radiatoren som må skiftes, eventuelt andre ting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey89 Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 Grunnen til at det blir trykk i ekspansjonstanken er fordi vannet blir for varmt, evt koker.. Slangene blir også varme når vannet blir varmt.. Har du etterfylt vann eller kjørt den tom for vann?? KAN være noe så enkelt som at du må lufte kjølesystemet uten at jeg skal tørre å påstå noe.. Jeg ville prøvd det først ihvertfall.. mvh kim marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 Høres mest ut som topp pakning spør du meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Juni 12, 2009 Share Skrevet Juni 12, 2009 TP er det siste man mistenker... Må sjekke alt annet først, kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kimmey89 Skrevet Juni 14, 2009 Share Skrevet Juni 14, 2009 Kunne vært, men ja, sjekker som regel allt annet først.. Men jeg tror det er luft bare jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet Juni 14, 2009 Share Skrevet Juni 14, 2009 Sjekke slagene som går fra termostathuset og inn på radiatoren. Hvis det er stor forskjell på temperaturen på denne slagen og øverige slager er det nok termostaten din som ikke slipper vann gjennom. Dvs bytt termostat. Det skal være trykk i ekspansjontanken, det er grunnen til at det er så viktig at kjølesystemet er lukka. Trykket i kjølesystmet gjør at vannet han holde høyere temperature før det koker. Trykkfall kan komme små lekkasjer, i slanger eller feks små sprekk i toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ajohansen Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 om du skal skifte termostat ville ej også skiftet vannpumpe. koster lite ekstra og er lite arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå