Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan prisnivå på service er i Tyskland?

Tenkte på Insp. II m/ventiljustering. Skulle ha 16642,- på Bavaria,

så er kanskje en del å spare? 14500 SEK i Sverige. Men med en

natt overnatting der, bensinutgifter dit så lurte jeg på om jeg bare

skal ta en tur ned til Tyskland istedet og få Nurbergring-klistremerke

på bakluka :D

Skrevet

Skal selv ned til Tyskland i sommer å snusse etter et evt motorbytte der nede. Har hørt at man kan få gode priser på overhalte motorer der de tar din egen motor som delpris.

Skrevet

Du kan begynne her : Albert Bauer BMW Flensburg, tlf : 004946199900. Spør om pris der først, så kan du senere eventuelt ringe til andre byer. Jeg skal på verkstedet i Flensburg for 5 gang i august. De snakket godt engelsk og er lette å snakke med selv om du ikke måtte være en hyler i engelsk selv. Lykke til, og gi en tilbakmelding på pris.

Skrevet

Takk skal du ha, jeg skal ringe dit på mandag og høre.

Hva er ditt inntrykk om pris i Tyskland da? Generelt ift Norge.

Flensburg ser ut til å ligge lengst nord. Det går jo greit,

men alt som ligger på vei mot Nurbergring er ok.

Skrevet

Nå er jo euroen litt sterk (ca 10% over normalen), men er jo penger å spare. Jeg skal ha insp2 på min Z3 2,8, det koster 550 euro eller 4850 kr med dagens kurs. Bavaria i haugesund skulle ha 7500,-. Det er jo nesten 3000,- og det er jo litt penger. Den største besparelsen er om du må gjøre noe med bilen utenom servicen, de finner feilene med en gang og er veldig raske, der er det virkelig penger å hente. Ellers er jo servicen av en annen verden, du får sette deg ned og prate om hva som feiler bilen først, deretter kjører han du snaker med bilen inn i en liten hall og kjører bilen på bukk. Da er du med og han ser over bilen om han finner noe, deretter får mekanikeren bilen. Etterpå går førstemann gjennom regningen med deg punkt for punkt og forklarer hva som er gjort. Så er det bare å betale og sette seg i NYVASKET bil :lol: Jeg vil også anbefale motorvask, betalte 20 eller 25 euro, kunne stappet finskjorta hvor som helst i motoren uten at den hadde blitt skiten tror jeg.

Skrevet

Kanskje jeg kan komme ned mot 11k da. Skulle tatt firehjulskontroll på den og, så da kan jeg jo gjøre det der samtidig. Det høres jo veldig greit ut dette her, får håpe noen har tid fort!

Skrevet

Regning fra i fjor: Bytte olje + filter 6,5 liter SLX 0W-30 138,93 euro. ****Byttet cluth 542,38 Euro.****Motorvask 25,60 Euro.****Byttet hele oljefilterholderen pga liten lekkasje ved inngang til motor (mer arbeid enn det ser ut som) 149,90 Euro. ****Totalt for disse jobbene var det 472,81 Euro i deler, 358,40 i arbeid og 163,78 Euro i moms (19%) Totalt 994,99 Euro. **** Prisen på hver jobb jeg har skrevet er deler inkl. arbeid men uten moms (19%). Det aller viktigste med servicen der er at er 100% sikker at de ikke hopper over noe, har bare gode erfaringer, i motsetning til i Norge der jeg ikke får ro i sjela forsi jeg er overbevist om at de slarver. Ha chassinr. klart når du ringer.

Skrevet

Det høres ut som en stor fornøyelse å ta bilen på service der.

Har en "bmw-kompis" som mente Jarls Bilservice i Sverige er superseriøse. De skal bare ha 6600 SEK for Insp II (plus "chimsene" - noe de bruker til ventiljustering). Høres jo for bra ut til å være sant? 14500 SEK hos BMW i Udevalla som sagt.

Skrevet

Kjell Z3: Da har jeg bestilt time for service på det stedet du anbefalte, ferdig med den saken. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal komme meg dit. Hehe.

Nå husker jeg ikke nøyaktig pris, men jeg fikk pris av en dame som snakket engelsk. Jeg husker ikke hva det var, men jeg ganget det med 9 og fikk omkring 10500.

Problemet var at hun ikke forsto spørsmålet mitt når jeg spurte om det var inkl. ventiljustering, så jeg fikk en danske på tråden som sa at det var det. Men om prisen da er den samme er jeg ikke 100% sikker på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...