Gå til innhold

BMW E31 850CIA

Trono
 Share

Anbefalte innlegg

pris... aner ikke, blir sikker et par tusen iallefall.

jeg vet ikke helt hvordan den wokke EML chipen skal kunne gjøre noe med girkassen, den har jo en egen styrings enhet i bagasjerommet.

men for all del, kan hende det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hm, dette virker litt skummelt.

Sjekka motorommet i dag og så ser jeg at det har spurtet kjølevann. Har kjørt en 1500km siden jeg fikk bilen, men det har skjedd nå de siste dagene. Temperaturen inne har aldri vært over normal driftstemperatur, og jeg kjørte en tur igjen i dag etter å ha fylt på litt vann og ser at det ble vått rundt ekspansjonstanken.. Den koker ikke, men merker jo at den er veldig varm.

Noen som har vært borti dette? .. Bilen sviver ellers helt greit og bruker ikke olje såvidt jeg har merket, men dette bør jeg jo absolutt finne ut av mens jeg har garantien på motor..

Tenkte litt på det at den jo skal ha oljeservice nå og kanskje ny, tykk olje vil hjelpe på..?

xe93owln0f40rxacsuvp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende ekspansjons tanken din er sprukket ikke uvanlig.

I fjor røyk min radiator, den sprakk helt i toppen.

BMW skal ha 5000kr for en ny, men radiator service tar ca 3800kr.

Radiatorene er visst et kjent svakt punkt på disse bilene.

Jeg fikk t.o.m en defekt en, så jeg måtte bytte 2 ganger siden den også sprakk i toppen etter ei uke.

Var mye spekulasjoner i toppakning og div hos meg en stund i fjor.

Men pga at ingen av de typiske toppaknings symptomene var der bytta jeg radiator en gang til og da blei den tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ja.. takker for svar! :)

Ja, tror også nå at det må være tanken som lekker. Ble bare litt skeptisk på om det kunne være noe alvorlig feil med en gang.

Jeg leste forresten over tråden din for noen dager siden og tenkte på om det kunne være radiatoren her også. Kikket over den, men den ser faktisk omtrent helt ny ut. Kunne heller ikke finne noe våte områder rundt den.

Hadde noen mil på motorveien i dag etter jeg fylte på vann og tanken var fremdeles full når jeg sjekka for en times tid siden. Bortsett fra det vannet som ligger på kanten rundt ekspansjonstanken som du ser på bildet da, så den lekker tydeligvis..

Så ellers at det har spurta på kjølevifta. Alle bladene er hvite på ene siden. Antar at det er derfor det ser så utrolig messy ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte for sikkerhetsskyld bilen til Bavaria så skulle de gå over og sjekke og ta en trykktest. Satser på svar i løpet av dagen der. Skader jo ikke å være føre var ..

Edit: Var kun ekspanssjonstanken, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fått vært litt effektiv i dag og tatt det meste småpelet på bilen, men en ting håpte jeg noen her kan svare på.

Bytta ekspansjonstank og vannmåler. Monterte den nye vannmåleren inn under ekpansjonstanken, men til min store overraskelse var det ingen måler på den gamle tanken og dermed ingen ledning å koble til på den nye. Det satt bare en plastikk mutter/kork under den gamle tanken.

Hvor sitter egentlig vannmåleren og ledningen til denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jobbet under min 850 i noen dager nå og i dag sjekket jeg dette.

på min bil sitter måleren i bunn av ekspansjons tanken der du sier du bare har en plugg, og ledningen ligger ca rett under den runde BMW tilkobings pluggen, der man bl.a resetter service telleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, ja. Var der jeg forventa at den skulle være, men i følge en på 8er.ch forumet kuttet BMW ut vannmengdemåleren på ekspansjonstanken et par år uti produksjonen av 850ene. Sikkert derfor jeg ikke fant noen på min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Takk takk! Felgene selger jeg neppe med det første om ikke jeg finner det for godt å gå for større dim ;)

ok, det visste jeg ikke, du følger vel med på min tråd der da :)

jeg heter Noggie der inne forresten.

Yep, følger med ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...