Gå til innhold

BMW E31 850CIA

Trono
 Share

Anbefalte innlegg

Anngående midkonsoll som ser ut som imitert kork :-)

Min er lakkert samme farge som bil, ble veldig bra dette.

Se bilde

r3gq7f0if5ecokf3cqpq.jpg

Må samles etter ferien for ett skikkelig E31 treff i Norge

Egil U fix??

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se det ja, ser mye bedre ut :)

Fikk streng beskjed av en del folk på 8er.ch at jeg ikke burde lakkere det jeg har, men heller kjøpe noen plastdeksler. De mente visstnok at men kan selge tre/kork-konsollene for en god del penger til amerikanere på ebay. De liker jo visstnok sånt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan nok klare å få til noe ja.

Men nå drar jeg til Japan på mandag og kommer hjem 5 september.

motorstyringene mine er i USA så bilen min går ennå ikke.

Håper å ha de tilbake igjen til jeg kommer hjem.

Så i september kan vi lage treff.

Jeg vurderer faktisk å kjøre til BMWccn sitt Våler treff med 850 SC'en min om jeg har fått gang på den igjen til da.

Ellers har jeg snakket med flere eiere i Stavanger området så det blir uansett et lite lokalt treff her i September. (5-6 biler)

Kanskje lokker vi ned noen fra Haugesund og opp noen fra sørlandet også, det hadde vært kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

I dag dumpa det Wokke chips ned i postkassa mi, og jeg brukte kvelden på å montere dem. Var litt mer knotete enn det typisk blir gitt uttrykk for i annonsene hans, men til slutt fikk jeg pelt frahverandre alle tre ECU'ene og bytta chippene. Heldigvis har jeg nyere versjoner av motorstryingsboksene så de var sånn ti ganger enklere å åpne enn boksen for throttle control som har doble PCB bord og må pelles i frahverandre..

e4dhw5qpc7s305jr41tb_thumb.jpg

Kan gå veldig god for at forskjellen er rimelig stor. Kommer raskere opp på turtall og et lite touch på speeden fra stillestående nå så skyter bilen fart. Skal bli interessant i bykjøring dette her :P

Merket derimot lite forskjell når jeg først er oppe i fart og ligger og cruiser på standard "A-instilling", men setter jeg kassa over i sport så virker den også hakket vassere nå når den passerer 4000 omdregninger.

Eneste jeg merka er at den var til tider vanskelig å holde i jevn fart. Lå i 90 på motorveien og da oppførte den seg som om man sitter og småpumper på gasspedalen. Men det har nok mest med at jeg ikke har kjørt inn chippene enda. Har instrukser på det, må kjøre den opp til 5000rpm i førstegir og så trille ned til null igjen tre ganger. Men er ikke bare bare å finne veier uten trafikk. Får ta en tur i morgen kveld tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wokke EML chipen (den men to kretskort) inneholder ny gasspedal programmering.

Er nok derfor du merker forskjell. mye mulig denne her noe innvirkning på girkassenns inngreps måter også.

selve effekt økningen er nok marginal, det er nok gass responsen som "lurer" deg.

Er sikker på at det er en bra oppgradering uansett.

forøvrig har alle 850 enkelt kretskort på de to DME boksene.

Gleder meg til å komme hjem fra jobb, da er nok mine ecu'er på vei fra statene, så da blir det forhåpentligvis gang på min bil også. har ikke kjørt den siden i Juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Har nok ikke blitt veldig mye mer hester totaltsett, nei. Da hadde jeg nok merka mer forskjell i fart på lavt turtall. Men har fått hjulspinn når jeg akselerer fra stillestående nå, noe som var umulig før så den har blitt mye mer kontant der :)

Nå går bilen inn til lakkering også. Var ei som skrapte opp hele siden på bilen når jeg stod parkert. Rimelig surt! Men hun var iallfall grei nok til å gi beskjed. Heldigvis ble det ikke noe større bulker eller skader på karosseriet.

Får kose deg med din når ECU'ene er tilbake på plass da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...