Gå til innhold

Ønskes kjøpt E34 M5 3,8 (trenger tips!)


Simen!
 Share

Anbefalte innlegg

Ja da har jeg vert å sett å prøvd en 3.8 touring da...ble skuffet over bilen..var nok en del feil i understellet! Var rett å slett som å kjøre en båt! Hva det var fant vi ikke ut men eieren påstod at det va et sånt nurnburgring understell på den, så kankje det hadde noe med det å gjøre?? At det var noe feil med det, for bilen virka helt løs! ikke tale om at det kunne vere kuler å foringer som gjorde det! Hele bilen drog seg til siden da jeg ga full gass :shock: trenger tips om hva dette kan vere!

Åsså hvar det draget i motor da....for meg føltest det som om den gjikk omtrent som 325n jeg hadde :roll: men regner med det var noe med den også.....Huff!! Trenger tips om hva dette kan vere...

EDC demperene med over 180 000km er som regel begynt å noe mykere en det skulle være. På Touring er det foresten eneste forskjellen på om bilen har Nurburgring oppsettet eller ikke , at den har en bryteren inne kupeen.. denne kan forøvrig ettermonteres på ALLE touringer da ledningene og resten ligger klart ;)

Min bil har utviklet samme symptomet som du beskriver nå , der er det en foring bak som det ser ut må skiftes og en demper framme som virker noe slakk.

E34 M5 touringer spiser foringer så det er ikke unormalt å måtte bytte realtivt ofte.

foringene på min bil en 1 og 2 år gamle med ca 16 000km på seg .

Foringene bak har nok vært noe feil montert ser det ut som.

Når det gjelder drag i motor så skjønner jeg ikke helt hva du mener , om bilen går slik den skal så kan du rygge i fra en 325i ;).

Det viktigeste er at en ikke girer FØR rødmerkinga , og helst skal en vente til rett før sperra slår inn. en M motor skal kjøres mellom 4500 og 7400 o/min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

da er det mulig at den siste du tenker på går i Florø

I Florø? der er en svart 3,8 , men den er ombygd ihvertfall

den svarte er ikkje ombygd nei, men no det siste åre har han dilla litt formasse med den. spess et sett med stygge felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det mulig at den siste du tenker på går i Florø

I Florø? der er en svart 3,8 , men den er ombygd ihvertfall

den svarte er ikkje ombygd nei, men no det siste åre har han dilla litt formasse med den. spess et sett med stygge felger.

Jo den er ombygd .. gjort av Helge vik ? , godkjent sådan .. men fremdeles ombygd. vist det da ikke går 2 svarte 3,8er i byn da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar captain! Men er egentlig ute etter " hakket under" viss du sjønner? Syns det blir i dyreste laget..greit nok med prisen på disse to, er nok verdt det siden de er strøkne, men ikke helt det jeg er ute etter. Liker å stelle å årne litt sjøl og det skal jo brukes litt. Så vanskelig det her :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Mpower også sier .. om bilen er så pen og i god stand som den fremstår så er ikke prisen så gale.

Jeg har sagt det mange ganger før også , men en bil i 150kkr klassen kan fort koste deg en 100 000kr , veldig fort også .. biler som er gått rundt 210 -230 000km uten spesielt annet en vanlig service er biler som kan komme til å koste neste eier noen kroner i vedlikehold.

Og det er ofte de her som ligger til 140 eller deromkring.

fordelen er vel at en kan spre kostnaden utover et lengre tidsperspektiv.

Så lenge ikke noe dyrt ryker da. :lol:

Der ligger noen interesane på Mobile også , blant annet en 95 modell ,produsert i September .. altså en såkalt B modell . veldig attraktiv bil , ofte med mye utstyr. Men du mår rekne med å gafle opp over eller rundt 10 000€ for en slik . billig blir det ikke ..

Det var noen som skrev da jeg kjøpte min bil :

jeg er ikke interessert i prisen på ting ... men verdien av dem. Og Verdien av kjøreglede er nesten ubetalelig . ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Mpower også sier .. om bilen er så pen og i god stand som den fremstår så er ikke prisen så gale.

Jeg har sagt det mange ganger før også , men en bil i 150kkr klassen kan fort koste deg en 100 000kr , veldig fort også .. biler som er gått rundt 210 -230 000km uten spesielt annet en vanlig service er biler som kan komme til å koste neste eier noen kroner i vedlikehold.

Og det er ofte de her som ligger til 140 eller deromkring.

fordelen er vel at en kan spre kostnaden utover et lengre tidsperspektiv.

Så lenge ikke noe dyrt ryker da. :lol:

Dessverre er ingen av bilene verdt utropsprisen når de aldri blir solgt, selv om de har en stor verdi på det mentale plan.

Førstnevnte er utrolig fin, men personlig synes jeg det blir for mye penger. Bedre for psyken og spre utgiftene over flere år som du nevner. Samtidig er bilen i mine øyne for fin til å brukes skikkelig, hadde vært redd for å herje med den.

Trådstarter burde egentlig kjøpe en ombygd M5 eller M3, da slipper man konsekvens-tankegangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det mulig at den siste du tenker på går i Florø

I Florø? der er en svart 3,8 , men den er ombygd ihvertfall

den svarte er ikkje ombygd nei, men no det siste åre har han dilla litt formasse med den. spess et sett med stygge felger.

Jo den er ombygd .. gjort av Helge vik ? , godkjent sådan .. men fremdeles ombygd. vist det da ikke går 2 svarte 3,8er i byn da ;)

Det går bare en svart M5 i byn og den er orginal;)

men er en rød i byn som er ombygd av han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg må forsvare bilen litt jeg.. Når du skulle prøve kjøre fikk du jo vite at den ikke har vært på forstilings kontroll etter jeg skiftet endeleddet, bilen trapper veldig i svinger nå. kontrol er bestilt på onsdag.

Det kommer opp feil meling på sprederene vet ikke hvorfor, de funker jo.

jeg har ikke kjørt noe anna m5 en min, men tror kansje det med at det drog dårlig kan ha litt med at det var 5 vinterdekk i bagasjen..

Syns nå ikke det er noe pent gjort å drive å prøve å spinne når man prøvekjøre bil da... Skal innrøme at jeg fant ut at den ene store foringa i bakstilinga er oppbrukt, jekka opp å sjekka etter jeg snakka med Simen i stad, han sa at han syns bilen dro litt til siden når han ga gass, legger meg flat for den, nye foringer ligger i garasjen nå, var en kompis som hadde to han hadde kjøpt feil så det ordna seg fort.. noen som har skifta disse før??? hørt rykter om at man må brenne døm ut???

Håper det svarte på litt :wink:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=34840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...