Gå til innhold

Ønskes kjøpt E34 M5 3,8 (trenger tips!)


Simen!
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja da har jeg vert å sett å prøvd en 3.8 touring da...ble skuffet over bilen..var nok en del feil i understellet! Var rett å slett som å kjøre en båt! Hva det var fant vi ikke ut men eieren påstod at det va et sånt nurnburgring understell på den, så kankje det hadde noe med det å gjøre?? At det var noe feil med det, for bilen virka helt løs! ikke tale om at det kunne vere kuler å foringer som gjorde det! Hele bilen drog seg til siden da jeg ga full gass :shock: trenger tips om hva dette kan vere!

Åsså hvar det draget i motor da....for meg føltest det som om den gjikk omtrent som 325n jeg hadde :roll: men regner med det var noe med den også.....Huff!! Trenger tips om hva dette kan vere...

Tror du har prøvd ett dårlig eksemplar :? Kom det ikke opp noe feilmelding på understellet?

Tro meg M5'en går betraktelig bedre enn en 325 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det jeg og! Har ikke vert borti kjørekomp. før vettu...men det kom oppe en del ord på displayet der! Greit nok med understellet der var det noe feil..

Og draget i motor...kankje jeg er kravstor til til hestene?? mener at slik motor med 340 gamp så skulle den spinne litt eller vertfal antydig til det når man ruller avgårde uten gass i førstegir så deretter tråkker gasspedalen i bånn?? :roll: det gjorde vertfal ikke denna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei husker ikke desverre! Tror d var noe med kjølesystem, om det kan stemme?

Hehe, hadde du ikke bodd så langt vekk så hadde jeg nok sakt ja til det :wink:

Ja hvordan er draget i din da feks? Hvor mye skal til for at den spinner? Nå må dere ikke misforsto meg her og tro at jeg er en idiot som tror jeg skal burne fletta av alt å alle :lol: men jeg ble såpass skuffet av effekten at jeg har lyst til å finne ut av hva som var galt, eller om det ikke var noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg må forsvare bilen litt jeg.. Når du skulle prøve kjøre fikk du jo vite at den ikke har vært på forstilings kontroll etter jeg skiftet endeleddet, bilen trapper veldig i svinger nå. kontrol er bestilt på onsdag.

Det kommer opp feil meling på sprederene vet ikke hvorfor, de funker jo.

jeg har ikke kjørt noe anna m5 en min, men tror kansje det med at det drog dårlig kan ha litt med at det var 5 vinterdekk i bagasjen..

Syns nå ikke det er noe pent gjort å drive å prøve å spinne når man prøvekjøre bil da... Skal innrøme at jeg fant ut at den ene store foringa i bakstilinga er oppbrukt, jekka opp å sjekka etter jeg snakka med Simen i stad, han sa at han syns bilen dro litt til siden når han ga gass, legger meg flat for den, nye foringer ligger i garasjen nå, var en kompis som hadde to han hadde kjøpt feil så det ordna seg fort.. noen som har skifta disse før??? hørt rykter om at man må brenne døm ut???

Håper det svarte på litt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor mye fem dekk veier, men sikkert ikke like mye som nesten full tank ;)

Jeg kan si at det merkes med full tank, men det drar fortsatt så godt at det ikke er noe tvil om hva man kjører..

Men er jo godt å høre at det mest sannsynelig er leddene din som gjør at det krenger :)

Får du opp noe feilmeldinger på EDC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var de store som holder hele ramma til diff.. var stabb stag foringer som var skiftet.

Er ingen feilmelinger på edc'en.. Bilen er myk når man kjører normalt, å blir ganske stiv når jeg kjøre hart i svinger. trodde det var sånn detta skulle fungere jeg? Har sjøl kjørt 325 å skønner ikke at det blir sammenlingna..

Men det skjer jo mest etter 4100rpm da.

Hehe, ja kjenner full tank assa, både på bilen å konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...