aottesen Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Det lyser i alle lysene, slik som vanlig, men overhodet ingenting skjer. Er det startmotoren som har tatt kveld?
kbteknik Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 det kan være innslaget på starteren der er dårligt, ofte hjelper det at "kakke" litt på starteren
H_c Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 dette er typisk tomt batteri, det er nok strøm til lysene, men releet som skal starte starteren slår ikke inn pga lite strøm. Prøv med startkabler fra annet batteri eller bil, så ser du om jeg hadde rett eller ikke.
FredrikE24 Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Om det er lite strøm pleier startrelleet og klikke relativt raskt! men om det er veldig tomt så blir det vel ikke nok til at det slår inn en gang.
Sinnes Skrevet Juni 13, 2009 Skrevet Juni 13, 2009 Har vært borti dette to ganger. 1. gang min bil, startmotoren var død. (X000 kr) 2. gang en kompis, en sikring var gått (23,50 kr) Håp på det siste og lykke til
aottesen Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Batteriet var nytt i forgårs, og har nesten 13V. Starteren derimot, ble plukket fra donorbil, og har laget stygge lyder. Har hørtes ut som om innslaget(?) ikke trekker seg tilbake. Dunke blir foreslått? Midt på greiene? Men, om det er innslaget - vil den da ikke lage en eneste lyd? Sikringen skal sjekkes asap.
aottesen Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Prøvde å dunke i startmotoren, og bilen startet med én gang. Men, det holdt bare hjem (fikk i allefall flyttet bilen fra parkeringsplassen på Rema, og hjem). Men, er dette noe jeg kan få gjort noe med, eller må jeg bytte startmotoren? Ikke det, ny starter er bestillt, men kunne tenke meg å kjøre bilen mens jeg venter. Prøvd å vri rundt veiv, men det hjalp ikke. Og så er det alt for få nedover-bakker rundt her
kbteknik Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 ofte holder det å kakke på den og så virker den 10-12 ganger hvis du har 2 forlengerstykker i 1/2" og en hammer liggene i bilen, så kommer du til ovenfra, hvis det er manuell er det bare å tenke over hvor du parkerer så du kan trille igang hvis den ikke slår inn
525i1991 Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 er nok flust av brukte startere til m20 rundtom på nettet og div huggere også. stikk innom den lokale huggeren din, de kan bestille opp fra hele landet også.
aottesen Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 Bestillte liksågodt ny fra koed. Kostet det doble, men varer gjerne (forhåpentligvis?) dobbelt så lenge, eller mer MEN - Dette er et STORT men. Batteriet er 2 dager gammelt, og måler ca. 12,8V for øyeblikket - men nå sier min bror at de måtte av og til koble den opp med startkabler, og da kom den med en eneste gang. Dette har jeg ikke fått prøvd. Men, om dette er tilfelle - hva er det da som er galt?! Trenger den MER enn 12,8V for å dra i rundt starteren, eller kan det være det er dårlig kontakt ett eller annet sted? Eller kan det være releet som er i ferd med å ryke (og hvor ligger dette releet?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå