Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Når jeg girer litt hardt kommer det noen smelle lyder fra bakakslingen. Er det noen som har peiling hva dette kan være? Er helt stille når jeg girer rolig. Kan det kanskje være noen foringer eller noe sånt som er dårlige?

Skrevet

Kan være så mangt...

En dårlig hardykobling, opphenget til mellomaksel eller noe mer alvorlig som slakk i kardang osv.

Du må nesten under bilen for å få tatt i tingene å kjent hvor det kommer fra...

Skrevet

Er en hviss fare for subframe disaster ja, men hva som er galt med bilen din er jo vanskelig for oss å si...

Kjørt bilen hardt?

Få bilen opp på jekker/bukk og sjekk. Få med deg en kompis med peiling om du ikke har det :wink:

Skrevet

Har en e46 med samme problemet, har vært på verksted å skjekket den for subframe disaster. Det var det ikke! Lyden jeg har er en slags dunkelyd som høres ut som den kommer fra under bagasjenrummet.. har mistenkt foringen bak på diffen men den var det ikke i følge verkstedet mitt. Har litt dødgang i drivverket mitt som "sitter" et sted mellom motor og diff, resten er tight å fint. skal ha bilen på videre undersøkelse. Skal da fortelle hva det var! ;)

Skrevet

Kan nevne at jeg hadde en svak dunkelyd fra bakpartiet for en tid tilbake... Det var linkarmen i enden av stab.stag som hadde glidd av.

Skiftet da stab.stagforinger og linkarmer. Alt i orden etter det :-)

Skrevet

Takk for tilbakemeldingene.

Tor e46 det høres ut som problemene våre er rimelig like. Hadde vært supert hvis du kunne ha gitt en tilbakemelding på hva du finner ut :)

Skrevet

Skal seff fortelle videre. Det må også du/dere andre også gjøre.

Var egentlig veldig sikker på at det var foringen bak på diffen, De på bmw mente at den foringen ikke var helt bra, hadde bilen på service på et annet verksted å for å bytte den foringen, de mente den var helt fin, de hadde også brukt et spesielt verktøy for å sjekke den men de var helt sikre på at den var bra.. sjekket vistnok alle andre foringer å mente alt var bra. bmw er jo kjent for å ha litt problemer med div foringer, skal ned til verkstedet nå til uka igjen for og forhøre meg litt mer. Hvis de ikke kommer fram til noe vil jeg vurdere å ta meg en tur til bmw igjen.

Hadde vært kjekt om noen i Ålesund kunne tenke seg å ta en titt på bilen min å prate litt bmw, greit å dele litt erfaringer!

bmw forhandleren er jo så steike dyr!! :evil:

Skrevet

la også merke til at vi alle 3 har 320i. hehe...

Skal sette bilen min på bukk i helga og ta en titt, men jeg er ikke mekaniker da. Men kjenner igjen en røten foring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...