Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal av med radiator vifte. Problemet er at når eg slår til nøkkelen eller drar så drar jeg rundt alle reimer osv. :oops:

Lurer rett å slett på om det finnes et triks i ludo?

Og jeg vet at det er lings gjenger.....

Skrevet

kile fast reimhjulet? eventuelt prøve å holde litt forsiktig igjenn i viftebladene? eller.. disse er vell demontert når du har kommet så lang.. er det ikke noen mulighet for og låse fast denne mon tro..

Skrevet

Er det en mekanisk clutch på med en 32mm mutter? Denne er links ijallefall på M5'n og er forsåvidt enkel å få av men kanskje rekke sekseren har en annen vifte.

Skrevet
kile fast reimhjulet? eventuelt prøve å holde litt forsiktig igjenn i viftebladene? eller.. disse er vell demontert når du har kommet så lang.. er det ikke noen mulighet for og låse fast denne mon tro..

Viften står på. er en mekaninsk clutch tror jeg med 32mm mutter. Må da være noen triks får å få driten av :S

Skrevet

Om jeg ikke tar helt feil er det linksgjenger.. dvs. Du må skru den andre veien :P Hold fast vifta å skru MOT klokka... om det sitter noe jævlig kan du kile reimhjulene med et tøybit...

Skrevet

vet at det er lings. sitter noe for je....

Skal jeg ta ein tøy bit i mellom reimen å reimhjulet?

Skrevet

Slå på nøkkelen du skrur av vifta med en annen fastnøkkel eller en hammer. Sjokket den får ved slag gjør at den til slutt løsner.

Og ja, det er links gjenger!!!

Skrevet

Har gjort dette et par gang selv. Det du gjør er å finne en fastnøkkel som passer 32, hvis det ikke var mere. Setter den på den store muttra som vifta sitter på, sett nøkkelen slik at den står litt på skrå mot høyre når du står fremfor bilen( Da denne er links gjenget/vrang gjenget) Så tar du en liten øks, eller en litt stor hammer(Noe du får litt kraft med, blir for lite med en vanlig snekker hammer) Hold på fast nøkkelen å slå på den med øksa/hammeren, gi den noen skikkelige slag, så skal den løsne ganske greit;)

Skrevet

Prøvte å slå med alt innen for bygg å bil bransjen men løsnet ikke. Løsningen ble å kile reima med et laken :) da var det barne mat.

Skrevet

Ser problemer er løst, men for andre kan jeg fortelle at jeg satte en stor skiftenøkkel i spenn mot noe jeg la under bilen for å løsne den; satt bra fast!

Skrevet

Og for guds skyld,smør gjengene før du setter dette på plass igjen.

Selv strammer jeg bare dette med håndmakt(uten verktøy),og da går det lett som en lek å kakke løs denne ved en senere anledning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...