fast Dog Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Har da kjøpt meg en 525tds touring med 230 000km på telleren. Er noen par småfeil som må ordnes opp i men tenkte å rådføre meg her inne før jeg begynner å skru. 1: Ser bilen har restvarme men denne fungere ikke. kommer ikke lys når jeg trykker den inn. Noen som vet hva som feiler den? 2: Bilen er fin å kjøre, men over humper eller veldig ujevn vei så hopper baken veldig!føles som en sprettball baki. vanskelig å vite hvilken side det kommer fra men er godt mulig det er i midten. 3: Hvilken type olje skal denne motoren ha? og hva er betegnelsen på motoren? hva er serviceintervallet på denne bilen? 4: virker som det er litt luft i bremsene. Den virker som den skal men hvis jeg står i ro og trykker bremsen hardt så siger den langsomt innover. Den bunner helt etter en ca 45sek.er dette normalt? 5: ser at servoolje begynner å minke. hva type servoolje skal jeg bruke? 6: Passer facelift grill over uten modifisering? 7: Har hengefeste med fast kule. Er det mye stress/styr ved å bytte dette ut til avtagbar kule? Hvis noen hadde tatt seg noen minutter å kommet med løsning og beskrivelse så har det vært topp
Raymond Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Restvarme fungsjonen er vell bare til når bilen er varm og du f.eks stopper og skal inn å handle.. så kan du trykke på denne når du har stoppet bilen for at sirkulasjons pumpen skal sirkulere kjølevannet mens viftene går.. men, er vell en viss temperatur den skal over før at dette kan brukes? og da skal vell viftene gå i en viss tid etter at den er aktivert.. var bare på en av disse men.. kanshe det hjelper?
Raymond Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 ang. nr 2 så tipper jeg demperne dine bak bør byttes
Raymond Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 om du vil bytte til avtagbar kule kan du jo prøve å selge det du har montert idag til noen andre.. få inn noen kr. dær og så kjøpe nytt avtagbart.. men, tror det vil koste mer en det smaker..
hillmar Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 1. Restvarmen skal bare funke når bilen er varm og det er kaldt ute... 2. Vanskelig å tippe riktig her, men de 4 store traversforingene er ofte en synder i bakstillinga og rumpa kjennes "svømmete". 3. Bilen din skal ha 0W-30 olje. Orginalt brukes Castrol. 4. Vet ikke. Men pedalen i bilen min er også litt myk, men har ikke sjekka no rundt det. 5. Vet ikke. 6. Ja. Håper det var til hjelp
hagenisse Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 4: virker som det er litt luft i bremsene. Den virker som den skal men hvis jeg står i ro og trykker bremsen hardt så siger den langsomt innover. Den bunner helt etter en ca 45sek.er dette normalt Nei, defekt hovedsylinder eller noe slikt.
fast Dog Skrevet Juni 14, 2009 Forfatter Skrevet Juni 14, 2009 4: virker som det er litt luft i bremsene. Den virker som den skal men hvis jeg står i ro og trykker bremsen hardt så siger den langsomt innover. Den bunner helt etter en ca 45sek.er dette normalt Nei, defekt hovedsylinder eller noe slikt. Hørtes dyrt ut
hillmar Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 Tds'en i e39 er technical upgrade så motorkoden er M51TUD25...
BmwMaster Skrevet Juni 14, 2009 Skrevet Juni 14, 2009 sikkert abs styreenheten koster fra 20lapper og oppover å bytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå