Captain spaulding Skrevet Juni 14, 2009 Share Skrevet Juni 14, 2009 Hei. Lurte på om noen her har erfaring med Bmw 530i E34. Har tenkt litt på å kjøpe en slik fra 93-95 model. Er det noe spesielt jeg må se etter av feil etc. Hva er bra og hva er dårli med disse bilene? Og hva er fornuftig pris på stv.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorthyE34 Skrevet Juni 14, 2009 Share Skrevet Juni 14, 2009 Heisann. Har noen erfaringer med en 1993 Touring(varebil) - 530iA(automat). Det sitter en forminsket 4.0l V8 i 530i fra denne årgangen - en 3.0l med 218 hk. Den er ganske tørst og betydelig latere enn storebror 540i - spesielt om du tenker å kjøpe en Touring som er en tung bil - med automat er den behagelig - men mister enda mer kraft - og oppleves som ganske doven. liker du å gasse - er den kjeempetørst!!! Regn med 2 liter på mila i snitt på vinteren - hvis du kjøper en Touring m automat. Jeg undersøkte litt i min tid med V8 om denne motoren - og jeg tror den er ganske driftsikker, men siden den er en komplisert affære å løfte på lokket på den - tar det mange timer på verksted bare å bytte noen skarve pakninger og det blir ikke billg , fortalte noen med. Jeg hadde ikke det problemet(ventiltetninger og toppdekselpakninger). Som på alle e34 - sjekk for rust - og fremfor alt UNDER bilen! Kanaler med jekkfester , men også sammenføyninger lenger under bilen kan være utsatt og sjekk historien på bilen om det er import. La deg ikke lure av blide selgere som skryter av bilen og sier alt er sjekket for å få deg til å skrive under - sjekk under bilen og sjekk drivverk for lekkasjer. Kjør en tur og prøv bilen skikkelig! Brems hardt - risting? Gamle skiver? Deler som kan byttes er ok - om du har råd - tenk over det før du evt. slår til. En vanlig 525i touring - ikke IX - går kanskje like bra og bruker mindre . Skal du ha V8 - så finn en sedan med manuell kasse. Finn en som har gått kort - helt under 200" - mulig du kan finne en annen modell som er kjempefin - og har mye bil igjen i seg om du titter etter flere modeller. Lykke til . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorthyE34 Skrevet Juni 14, 2009 Share Skrevet Juni 14, 2009 Glemte dette med pris...Jeg gav 155 000kr. for min i 2001(vare) De vare litt høyt en stund og dette var nok for mye - også om bilen hadde vært veldig bra. jeg fikk 50 000kr. i innbytte da jeg kjøpte ny bil i 2004/2005. Leter du godt kan du finne en bra 520i mellom 40 ooo-60 000 - som har gått under 200 000km - øker du motorvolumet - øker også prisen og kanskje populariteten blant glade førere(hardt kjørt?) . Du bør i alle fal prøve å finne en bil fra 1994-1995 med mye utstyr - selv om utstyret ikke bør være for viktig- da kan du overse den beste bilen som kanskje er litt kjedeligere - men som kan gi deg et problemfritt bilhold. E34 er en flott bil - har selv 2 stk - men bare 520i . er svært fornøyd - men kunne jo gjerne ha enda mer futt. En flott modell å kjøre. har prøvd flere E39 - og jeg opplever E34 som minst like god -eller bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 14, 2009 Share Skrevet Juni 14, 2009 http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E34/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 Visst du skal ha V8 så ville jeg heller lagt litt mer penger i det, gått for en fin 540i. betydlig sprekere, og bruker nesten det samme på milen.. Tror ikke du kommer til å angre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorthyE34 Skrevet Juni 15, 2009 Share Skrevet Juni 15, 2009 Har snakket med "kjennere" om 530 samenliknet med 540 - 540 er bortimot en racerbil - sier noen.Tror det er bortimot sant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain spaulding Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2009 Takker for alle svar. Har sett på en touring 94 model som er gått bare 176000. og manuel kasse. Har tenkt litt på den. Er kjøpt ny i norge og skal være bra holdt. Ligger på autodb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MorthyE34 Skrevet Juni 19, 2009 Share Skrevet Juni 19, 2009 hei jeg var inne på finn.no nå og tittet på 5-serie E34 og der er det en 520i Touring med svart skinn som er oppgitt til å ha beskjedne 148 ooo km til 60 ooo kr. Den ville jeg satse på om jeg ønsket meg en E34 nå ! mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå