Gå til innhold

e30 med 745 motor.

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

God dag folkens¨.

Etter en helg med kjøring på ACR har jeg bestemt meg for å kjøpe banebil. Fant ut at det var best å gi seg mens leken er god med å kjøre bruksbilen på bane.

Har kommet over en e30 316 med motor fra en 745.vet ikke hvordan det er med understell, bremser osv, men det satser jeg på å oppgradere selv.

Det største problemet med denne bilen er at da han som eier den nå kjørte den på banen på fredag fikk han en stygg bankelyd i motoren så han stoppet den å fikk den ut av banen. da han dro oppover for å hente bilen på søndag prøvde han å starte den å da gikk den helt fint igjen.

Tyder dette på dårlig oljetrykk når oljen blir varm?

Oljen var ikke skiftet på den i år.

Den er oppjustert til ca 390hk.

Hva Tror dere denne kan være verdt?

Er svensk chassi, men jeg skal kun ha den til tull og tøys.:)

Her er ett film klipp med bilen

http://s170.photobucket.com/albums/u244 ... IE0031.flv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville ha sett meg om etter noe annet. Hvis det er ulyder i motor, risikerer du jo å bli plaget med en motor andre har rævkjørt. Det er nok tryggere å bygge alt selv i forhold til denne her. Vet ikke helt hvorfor, men fikk følelsen av at den bilen kunne ramle sammen hvert øyeblikk :wink: Grusom motorlyd hadde den også :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hvis det er en kkk24 det sitter orginalt der så greir ikke den stort mer enn 320hk kanskje? Spørs hvor mye den lader der da? Jeg vet ikke hvor mye en sånn 3,5 liter trenger for å oppnå 390hk heller men tar det ut i fra Audi femmera...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

390 hk klarer HVERTFALL ikke de orginale dysene eller motorstyringa..

Nei. hva er volumet på de?

Når jeg så etter så er det vel k27 turbo som er orginalt og ikke k24.

k27 klarer en god del mer enn det jeg snakket om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at org turbo orker ca 400hk, jeg har denne motoren med datasprut og kjørte med orginalturbo. Da greide jeg 348hk på hjula, men bakdeler er at turbo blir tom så da drar den nesten ikke over 5000o min. Mye mer leken ved 300-350hk 0,7 0,8 bar.. Er lette motorer og gå over å få nytt liv i dette. Men klart er det veivbank er den jo ikke verdt 35lapper med mindre resten av bilen er veldig grom. Men står mye kule biler billig tilsalgs på de svenske sidene til ppf og blocket. Finn deg heller en bil der... enig med de andre jeg iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...