Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

må ha vært en jævla idiot du møtte på, kan da ikke ta skiltene dine fordi senkesettet og hjula ikke står i vognkortet.. du skal få 1mnd på deg til å godkjenne hos biltilsynet, ferdig med det.

også ei bot på 6 000, er det for potta sikkert det da ? hadde et spørsmål om hva som kunne skje om man ble stoppa uten katalysator, og noen mente man kunne få 21 000 for gass-utslipp eller noe :P

ville absolutt klaga !

Skrevet

Æ ville absolutt ringt og klaga på dette, men husk å hold en saklig tone og ha alle fakta foran dæ. Har du godkjenningspapirer på senkesett, felger og eksos? Godkjenn det, så er det du som gliser ved neste kontroll :) Har skrevet settet mitt inn i vognkortet; æ simpelten elsker å vifte med det når de kommer bort med blokka og saksa. Hehe...

Skrevet

Å klage gjør jo uansett ikke situasjonen din noe værre, så det vil jeg anbefale deg å gjøre. Jeg vil også anbefale deg å snakke med en advokat som har vært borti lignende saker.

Jeg har selv erfaring med noe lignende, det endte opp med omskriving av anmeldelsen fordi jeg hevdet at den var omtvistet. Så gikk det ti retsak å da hadde plutselig politiet hadde en ekstra blåmann som vitne.

Et lite tips, kommer saken for retten er onkel blå ein sleip jæv.. å ha med å gjøre, da ville jeg heller tatt det sure eple. Tape i retten er MYE surere en å godta et forenklet forelegg.

Husk at dersom du klager, nekter og godta forelegget og ønsker saken opp til retten kan du vente å se om saken blir henlagt ( Blir ofte det ved bevis mangel eller hvis aktor ser at de har en svak sak), dersom saken ikke blir henlagt å går til retten kan du godta forelegget da å sleppe hele retsaken å dermed ha utsatt betaling i noen måneder.

Dette er basert på egen erfaring ;)

Skrevet

Er det noe som heter defekt eksosanlegg? det kan da bare sjekkes med en co måling, en kamerat blei stoppa i fjor pga senkesett/effekt anlegg, han dro på visning og senkesettet blei godkjent, sa ingenting på eksosen, så kameraten min spurte om det trengtes noen papirer på det, å det hadde ingenting å si, da effektanlegg ikke trengte tuv papirer, måtte bare gå innenfor co osv.. så hvordan kan han anklage deg for defekt eksos da?

klag i vei mener jeg hvertfall. ;)

Mvh Andreas

Skrevet

På ett eller annet tidspunkt så må man bare innse at regler er regler desverre.

Jeg tror ikke du har så mye å fare med her.

For de av oss som har tatt teorikurs på klasse B :) så blir man informert om at det er fører av bilen som er ansvarlig for at den er i teknisk og godkjennt tillstand. Uansett hvem som eier den.

Dette er ikke ukjennt spørsmål på teoriprøven hos biltilsynet heller :) Ikke senking, men bilens tilstand.

Ikke at jeg er enig i det, men sånn er det nå.

Likeledes som en friluftsmann som er på fjelltur på finnmarksvidda og fisker og får fjellørret og blir ferska av oppsynsmann p.g.a det.

Det er bot det også, selv om man bare gikk en tur i marka og skulle fiske seg mat.

Vi bor jo tross allt i Norge, Ikke Svergie !

Skrevet

Tror heller ikke du kommer noen vei med å klage på dette. Jeg har selv hatt erfaring med onke p ang. "ulovlig kjøring", og endte da opp med å betale bot isteden for å risikere å måtte betale saksomkostninger, advokat osv i retten. (Selv om de ikke hadde bevis, bare sine egne meninger.)

Husk karer; ikke snakk med purken og ikke skriv under en dritt hvis de prøver å ta deg for noe!!

Har erfart at de skriver det som passer dem i avhørsreferat! innrømmelser og annet rent oppspinn skriver de samtidig som de gliser og får deg til å tro at de er din beste venn!! -Falske svin!!

Og en purk sitt ord mot ditt teller dobbelt så mye, så kommer det to jæv... bør du ha bilen full av vitner!!

Jeg kommer aldri til å si et ord om purken "tar meg" for noe i fremtiden. Da heller leier jeg en advokat til å stille opp sammen med meg!!

Skrevet
På ett eller annet tidspunkt så må man bare innse at regler er regler desverre.

Jeg tror ikke du har så mye å fare med her.

For de av oss som har tatt teorikurs på klasse B :) så blir man informert om at det er fører av bilen som er ansvarlig for at den er i teknisk og godkjennt tillstand. Uansett hvem som eier den.

Dette er ikke ukjennt spørsmål på teoriprøven hos biltilsynet heller :) Ikke senking, men bilens tilstand.

Ikke at jeg er enig i det, men sånn er det nå.

Likeledes som en friluftsmann som er på fjelltur på finnmarksvidda og fisker og får fjellørret og blir ferska av oppsynsmann p.g.a det.

Det er bot det også, selv om man bare gikk en tur i marka og skulle fiske seg mat.

Vi bor jo tross allt i Norge, Ikke Svergie !

men å få bot på noe sånt er helt bort ræva.. har aldri hørt om noe sånt å avskilting itellegg, jeg bor på finnsnes som ligger i troms, jeg kjører en 525i m20 med heimebyggd eksos å filter(bråker!), senk uten TUV, fullsota, heime sotta ALLE lykter, toppstripe og ulåvlige dekk/felger etter vognkort, å dem stopper ikke meg engang, så de politifolkan dær nede må jo være fettlaus å sur å grinat :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...