MorthyE34 Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Hva sier egentlig Biltilsynet om ombygging og oppgraderinger? Noen som har erfaringer her ?
S.Arnesen Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Hva sier egentlig Biltilsynet om ombygging og oppgraderinger? Noen som har erfaringer her ? Nå var jo dette altfor mangelfull info til å gi noe som helst svar. Er det snakk om å bytte felger? eller er det snakk om å bygge ett turbo bygg med 800gamp?
MorthyE34 Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 Nei - annen motor - bygge om 518i til 520i eller mer aktuelt :520i til 528i f.eks. for å gjøre det vanskelig?
S.Arnesen Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Nei - annen motor - bygge om 518i til 520i eller mer aktuelt :520i til 528i f.eks. for å gjøre det vanskelig? Jeg ville valgt å bygge om fra sekser til sekser, da dette er betraktelig enklere å få godkjent. Den enkleste muligheten er å få tak i en delebil (import eller vraket f.eks) også bruke delene fra den. Har du f.eks en 520, og henter en 528 i sverige/tyskland, så kan du kjøre innom biltilsynet slik at de kan merke delene for deg. Det gjør at de er mye enklere å ha med å gjøre når det kommer til godkjenningen, da de vet hvor alle delene kommer fra, og at det er deler som står til den standaren som skal til
MorthyE34 Skrevet Juni 15, 2009 Forfatter Skrevet Juni 15, 2009 Alright! Dette er fast fisk. Takk. Kan egentlig se etter det meste altså - bare det er 6"er .
oddis Skrevet Juni 15, 2009 Skrevet Juni 15, 2009 Det er også veldig ofte viktig at du kan vise hvor delene kommer fra, og at de er momset inn i landet på lovlig vis.
S.Arnesen Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Alright! Dette er fast fisk. Takk. Kan egentlig se etter det meste altså - bare det er 6"er . God fisk er det ikke, men som tidligere nevnt: Jeg ville valgt å bygge om fra sekser til sekser, da dette er betraktelig enklere å få godkjent. Den enkleste muligheten er å få tak i en delebil (import eller vraket f.eks) også bruke delene fra den. Selvom det er enklere så er det ikke garantert dessverre...
bjsyse Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 Ikke kjøp deg noe motor i sverige eller utland, når du da skal godkjenne bilen med den motoren vil du måtte tolle den inn, dvs betale hk avgift osv. I tillegg når du skal godkjenne den blir biltilsynet å kreve papirer fra bmw norge som viser avgasser osv. og de koster 3000 kr! ( ja, jeg hadde en motor fra en delebil som var importert fra tyskland når jeg ombygde )
bjsyse Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 og så kan jeg legge til, at du får ikke godkjent en bil i dag hvis den nye vekten overstiger det som er tillatt på aksel lasten på bilen. De godtar ikke fjerning av et sete.
-Vegard- Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 Ikke kjøp deg noe motor i sverige eller utland, når du da skal godkjenne bilen med den motoren vil du måtte tolle den inn, dvs betale hk avgift osv. I tillegg når du skal godkjenne den blir biltilsynet å kreve papirer fra bmw norge som viser avgasser osv du betaler ikke hk avgift sålenge bilen din har vørt registrert i norge mer enn 10 år. Det med papirer fra bmw om avgassene har jeg aldri hørt om noen andre som har måtte ha når de har godkjent sine ombygginger
E36Cab1 Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 og så kan jeg legge til, at du får ikke godkjent en bil i dag hvis den nye vekten overstiger det som er tillatt på aksel lasten på bilen. De godtar ikke fjerning av et sete. Joda de kan de gjøre viss de følger Kjøretøysforskriften som de selfølgelig er pliktig til.
S.Arnesen Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 Ikke kjøp deg noe motor i sverige eller utland, når du da skal godkjenne bilen med den motoren vil du måtte tolle den inn, dvs betale hk avgift osv. I tillegg når du skal godkjenne den blir biltilsynet å kreve papirer fra bmw norge som viser avgasser osv. og de koster 3000 kr! ( ja, jeg hadde en motor fra en delebil som var importert fra tyskland når jeg ombygde ) Ehm, nå tror jeg du bør tenke deg litt om. Når man henter inn en delebil så toller man den ikke inn, er ikke noe avgift når man ikke skal registrere bilen. Bilen må kun momses inn. Hk avgift er urelevant i denne sammenhengen så lenge bilen som skal bygges om har vært registrert i norge mer enn 10 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå