Dagga9 Skrevet Juni 16, 2009 Share Skrevet Juni 16, 2009 Hei alle! Jeg sliter med at batteriet mitt tapper seg for strøm hvis bilen står en liten stund uten å bli brukt. ( 12 dager i dette tillfelle) Batteriet er nytt i tillegg. Jeg er klar over at dette kan være vanskelig å finne ut av, hvis det er en jordfeil/overleding ett eller annet sted. Spørsmålet er da om det er noen som har hatt lignende problemer? Er dette noe som er en gjentagende problem på E30? Noen som vet hvor det lønner seg å begynne feilsøkingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Juni 16, 2009 Share Skrevet Juni 16, 2009 Batteriet kan vere dårleg, du kan jo og sjekke regulatoren på dynamoen... Jordinga på batteriet og bunnpanna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juni 16, 2009 Share Skrevet Juni 16, 2009 Skru av bilen, Skru av alle forbrukere du kan tenke deg, f.eks alarm. Åpne panseret, mål med ett såkalt "kloamperè meter" på pluss kabel. Mål kun en av gangen. Les så av strømmen som blir brukt og post resultatet ut her. Så går det ann og vurdere hva som er problemet. Batteri feil, eller om det blir tappet. Har du ikke et slikt kloamperè meter, så er sikkert en batteri forhandler behjelpelig med og låne deg ett, eller foreta målingen for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw*327* Skrevet Juni 16, 2009 Share Skrevet Juni 16, 2009 trenger ikke kloamperemeter, bare la en av kretsene gå gjennom multimeteret. gå i sikringsboksen å trekk ut en og en sikring og se om forv\bruket faller. faller det vet du hvilken krets som trekker strøm. ganske enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagga9 Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2009 Takk skal dere ha. Skal prøve meg litt frem. Batteriet er helt nytt, så det MÅ være noe som trekker strøm ett eller annet sted. Har multimeter, så prøver med dette først. Takk igjen folks! Tenkte å poste noen bilder av straks, er litt ny her så jeg er ikke så dreven ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123bmw Skrevet Juni 18, 2009 Share Skrevet Juni 18, 2009 du kan skru av tenninga og alle forbrukerene, skru av plusspolen og sette amperemeter i mellom plusspolen og klemma (slik at det er koblet i serie). Da kan du se hvor mye strøm som blir tappet av batteriet ditt, dette er det en viss grense for (husker ikke helt toleransen på dette, mener det er mellom 0,02-0,04 A, men kan hende jeg tar helt feil). Hvis du ser at det blir dratt feks 0,5 ampere kan du begynne å ta ut sikringer, en etter en, mens du holder øye med amperemeteret. Hvis målingen synker en del når du drar ut sikringen har du funnet ut hvilken forbruker som drar strøm. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå