Jump to content

Dagga9

Members
  • Content Count

    143
  • Joined

  • Last visited

About Dagga9

  • Rank
    Løytnant

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo
  • Kjøretøy
    1987 BMW E30 325i cab

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Må ikke selge nei. Har vurdert lenge på hva jeg skal gjøre med den. Blir ikke enig med meg selv. Hadde det bare vært flere timer i døgnet
  2. Selv om du ikke er noen fasit, så har du god erfaring i hvert fall mtp antall biler. Er som du sier at historikken/tilstand er veldig viktig. Ikke negativt at Alf Lie har restaurert motor. Synd at han er gått bort, han var en merkelig legende. Jeg kommer uansett ikke til å legge den ut nå. Hvis jeg legger den ut, så blir det mot våren igjen. Og hvem vet, kanskje beholder jeg en 100% strøken E30 selv. Tusen takk for rådene.
  3. Hei, Ja, den har fått veldig mye kjærlighet og skulle ønske jeg kunne fortsette med det:) men.... Personlig så tror jeg kanskje 200k er litt i overkant, men man vet jo aldri. Får se om det er flere som kommer med sin mening. Hvis du har rett, så er jo det positivt i hvert fall.
  4. Hei, Er som du sier at cab'n ikke kommer like høyt i pris som coupè. Og ja, jeg skulle ønske tiden strakk til for fikse alle "skavanker". Jeg har vel tenkt et sted mellom 100-130k slik den står nå. Men er usikker, så derfor jeg rådfører meg med ekspertene her så jeg ikke bommer kraftig om det er på pluss eller minus siden. Og ja, man ønsker seg jo mest mulig, men realistisk
  5. Hei Jeg vurderer å selge min 87' E30 325 cab og er veldig usikker på verdi og hva man evt burde legge den ut for? Litt info om bilen. Bilen har vært i mitt eie i 17 år og jeg kjøpte bilen av en bekjent som fikk den til Norge fra Tyskland. Bilen hadde 158.000 når jeg kjøpte den og nå har den rundet 181.000. Motor ble total renovert ved 163.000 etter motorhavari. Motor ble restaurert av Alf Lie. Generelt: Rustfri. Bilen er godkjent senket. Ellers original Shadowline 17" (Alpina Replica) Sort metallic Beige Recaro skinn Teknisk god stand (ingen feil på siste 3 eu kontroller) Stått lagret tørt i alle år Aldri vinterkjørt så lenge den har vært i Norge Forbedringer Demper må byttes Interiør trenger litt kjærlighet Batteri instrumentpanel må byttes, turteller og tach lever sitt eget liv. (kan også være at kretskortet er røket) Jordingsfeil som kan tappe batteriet hvis den står lenge) Som sagt så VURDERER jeg å selge ettersom jeg ikke har mulighet til å gi den den kjærligheten den fortjener. Det er veldig mye mer å skrive om bilen og hva som er gjort osv, men ønsker å høre med dere om hva man evt kan selge for? Legger også ved et par bilder
  6. Hei, Jeg har en 325 E30 cab som er godkjent senket i vognkortet. Demperne på settet begynner å bli slitte og har begynt å lekke litt. Hvis jeg bytter til nytt sett med samme senking, må bilen til ny godkjenning hos BT? Jeg vet at det står serienummer i vognkortet. hadde håpet å slippe dette...
  7. Hei BMW folk! Jeg har E30 325 cab (1987) hvor turteller responderer veldig dårlig. Jeg har loddet på nye batterier på SI kortet ettersom service indikatoren ikke lyste og jeg trodde dette muligens også hadde noe med turtelleren å gjøre også. Men ikke noe bedring etter batteribytte. Til info så virker heller ikke temp måleren. Jeg har også pusset på kontaktene til temp måler. Noen som har noen idé om hvor jeg burde feilsøke? Eller er SI kortet ødelagt? Jeg kan heller ikke se at dette skal være skadet.
  8. Har sjekket litt nærmere uten å demontere noe. Teppet blir vått ved høytaler på passasjersiden. Virker som om det kommer inn ved dør/forskjerm området. Er det noe sted der hvor det kommer inn? Ser ikke ut som om det kommer inn via dør.
  9. Hei. Jeg opplever at det kommer vann inn i bilen på passasjersiden. Det kommer ikke vann fra noen av vinduene. Det blir klissvått på gulvteppet selv når bilen ikke har vært i bruk og da etter regnvær selvfølgelig . Har tatt ut tepper og finner heller ikke galt med gulvet. Hvor er det dette kommer inn i fra? Takk på forhånd for hjelpen!
  10. Jeg fikk den godkjent, men måtte på med 15". Men dekkene på disse syntes jeg var rart at de godkjente, men men. Jeg sa at jeg syntes det var rart at de ikke godkjente den med 17". Mem han refererte til nye regler og at det var forskjellige måter å tolke reglene på. Men nå er den sommerklar etter 4 år på lagring.
  11. Av hva jeg skjønte på verkstedmannen så var det ikke noen "nye" regler rundt dette (Korriger meg hvis jeg tar feil). Men han kunne ikke finne noe sted om bilen var godkjent med 17". Jeg har heller ikke manualen til bilen som han refererte til. Det sto heller ikke i dørkarmen, men sto heller ikke at den ikke kunne ha det. Men som han sa var at kontrollen sa at bilen ikke skulle ha større hjul enn det står i vognkortet. Og regelen rundt dette sier vel noe som at rotasjonen på hjulene ikke skal avvike mer enn 15% fra originalt (?) og at dekk/felg ikke må gå på utsiden av karosseriet. Det jeg stusser over var at den ble godkjent på EU-KONTROLL forrige gang og regelen er den samme fra 8 juni. (Korriger meg igjen hvis jeg tar feil) Er bare så irriterende, tenkte ikke tanken på å sette på 15" til kontrollen ettersom jeg trodde det var OK.
  12. Hei dere! Hadde bilen min på EU-kontroll i dag 12.06-15. bilen sto på 17", men dette fikk jeg 2`r feil på(?) Jeg har tidligere hatt den på EU-kontroll med de samme felgene og da har ikke dette blitt nevnt en gang. Er det noen som vet om dette er nye regler? Eller er det opp til hvert enkelt verksted om de er pirkete eller ikke? Dag-A
  13. Hei, Jeg til innkjøp av DE design lykter til min 1987 E30 cab. Disse ble kjøpt inn i fjor, men ikke testet påmontert før i går 26 april av diverse årasker. Når jeg skulle koble til disse, så ser jeg at i min E30 så har jeg 2 tilkoblinger til frontlyktene, men i de nye lyktene er 3 tilkoblinger. Er det noen som vet om man får tak i en overgang slik at jeg benytte diisse lyktene? Lyktene er for øvrig til 1988 mod. Dag-A
  14. Da har vi så smått kommet i gang igjen etter en lengre pause pga ulike årsaker. Vi fikk begynt plukke litt på motoren og regner med å få splittet toppen ila helgen. Vi er litt spente på hva finner ettersom registerstrammeren er gått, og det første vi oppdaget var at kjedet også var røket. Så regner med at vi kanskje får oss noen nye overraskelser når vi får splittet toppen. Kammen så ut til å være i god stand... Noen bilder fra gårsdagen..
  15. Til dere som bygger motorer. Det er ikke alltid størrelsen som teller. Imponerende!!! Sjekk ut denne videoen http://www.wimp.com/tiniestengine/
×
×
  • Create New...