Gå til innhold

(E30 cab) Vurderer å selge, hva burde jeg eller hva kan få for den?


Dagga9
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å selge min 87' E30 325 cab og er veldig usikker på verdi og hva man evt burde legge den ut for?

Litt info om bilen.

Bilen har vært i mitt eie i 17 år og jeg kjøpte bilen av en bekjent som fikk den til Norge fra Tyskland.

Bilen hadde 158.000 når jeg kjøpte den og nå har den rundet 181.000. Motor ble total renovert ved 163.000 etter motorhavari. Motor ble restaurert av Alf Lie.

Generelt:

  • Rustfri. 
  • Bilen er godkjent senket. Ellers original
  • Shadowline
  • 17" (Alpina Replica)
  • Sort metallic
  • Beige Recaro skinn
  • Teknisk god stand (ingen feil på siste 3 eu kontroller)
  • Stått lagret tørt i alle år
  • Aldri vinterkjørt så lenge den har vært i Norge

Forbedringer

  • Demper må byttes
  • Interiør trenger litt kjærlighet
  • Batteri instrumentpanel må byttes, turteller og tach lever sitt eget liv. (kan også være at kretskortet er røket)
  • Jordingsfeil som kan tappe batteriet hvis den står lenge)

Som sagt så VURDERER jeg å selge ettersom jeg ikke har mulighet til å gi den den kjærligheten den fortjener. Det er veldig mye mer å skrive om bilen og hva som er gjort osv, men ønsker å høre med dere om hva man evt kan selge for?

 

Legger også ved et par bilderBMW_3.thumb.jpg.1cc6e706a35fefff40158dc000f7c730.jpg

BMW_1.jpg

BMW_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) fin bil. 
 

du får sikkert helt andre meninger enn meg her inne, men jeg ville bare skrive litt hva jeg tenker. Jeg var lenge på jakt etter en e30 og havnet til slutt på en 87 325 cab.  Siden jakten min på e30 varte lenge, vet jeg at biler lå lenge ute på markedet før salg. Ofte 6 mnd pluss. Jeg lærte også endel om bilene som lå ute da jeg var i kontakt med de fleste. 
 

jeg tror ( TROR ) du kan forvente 80k til 120k.  Cab selger dårligere enn todørs cupe. Pluss at du har litt som kjøper må henge fingrene i. 
 

Km standen din er jo bra. Hvis du hadde fikset det som er å fikse, pluss fått den «strøken» på innsiden, så kunne du lagt deg på 150k og latt kjøper evt prute litt. 
 

hvor i landet ang pris tenker du selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dagga9 skrev:

Hei

Jeg vurderer å selge min 87' E30 325 cab og er veldig usikker på verdi og hva man evt burde legge den ut for?

Som sagt så VURDERER jeg å selge ettersom jeg ikke har mulighet til å gi den den kjærligheten den fortjener. Det er veldig mye mer å skrive om bilen og hva som er gjort osv, men ønsker å høre med dere om hva man evt kan selge for?

Flott bil som har fått mye kjærlighet.

De fleste selgere vil jo ha mest mulig og utvilsomt har du gjort veldig mye riktig slik at du skal få en fornuftig verdi for bilen. Som entusiast får jeg håpe den fortsatt får et godt hjem!

E30 prisene har gått opp, noen forlanger fantasipriser for sine objekter - men din bil fortjener en fornuftig sum penge. 
Er ikke så inne i E30 i disse dager, men ca 200k bør være et ok utgangspunkt.

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi @Ron Jeremy jeg har innlegget over deg, hvis du tenker 200k så var jeg helt på viddene med mitt innlegg 😂 og betyr igjen at jeg må ha kjøpt min til skampris.

jeg kjøpte nett min for få mnd siden. Og ikke en cab jeg var i kontakt med de siste 6 mnd gikk høyere enn 150 og da var de virkelig fine innvendig og utvendig. Ikke noe feil og mangler. 

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Amistad skrev:

Hei :) fin bil. 
 

du får sikkert helt andre meninger enn meg her inne, men jeg ville bare skrive litt hva jeg tenker. Jeg var lenge på jakt etter en e30 og havnet til slutt på en 87 325 cab.  Siden jakten min på e30 varte lenge, vet jeg at biler lå lenge ute på markedet før salg. Ofte 6 mnd pluss. Jeg lærte også endel om bilene som lå ute da jeg var i kontakt med de fleste. 
 

jeg tror ( TROR ) du kan forvente 80k til 120k.  Cab selger dårligere enn todørs cupe. Pluss at du har litt som kjøper må henge fingrene i. 
 

Km standen din er jo bra. Hvis du hadde fikset det som er å fikse, pluss fått den «strøken» på innsiden, så kunne du lagt deg på 150k og latt kjøper evt prute litt. 
 

hvor i landet ang pris tenker du selv da?

Hei,

Er som du sier at cab'n ikke kommer like høyt i pris som coupè. Og ja, jeg skulle ønske tiden strakk til for fikse alle "skavanker". Jeg har vel tenkt et sted mellom 100-130k slik den står nå. Men er usikker, så derfor jeg rådfører meg med ekspertene her så jeg ikke bommer kraftig om det er på pluss eller minus siden. Og ja, man ønsker seg jo mest mulig, men realistisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Flott bil som har fått mye kjærlighet.

De fleste selgere vil jo ha mest mulig og utvilsomt har du gjort veldig mye riktig slik at du skal få en fornuftig verdi for bilen. Som entusiast får jeg håpe den fortsatt får et godt hjem!

E30 prisene har gått opp, noen forlanger fantasipriser for sine objekter - men din bil fortjener en fornuftig sum penge. 
Er ikke så inne i E30 i disse dager, men ca 200k bør være et ok utgangspunkt.

Lykke til!

 

Hei,

Ja, den har fått veldig mye kjærlighet og skulle ønske jeg kunne fortsette med det:) men....

Personlig så tror jeg kanskje 200k er litt i overkant, men man vet jo aldri. Får se om det er flere som kommer med sin mening. Hvis du har rett, så er jo det positivt i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Dagga9 skrev:

Hei,

Ja, den har fått veldig mye kjærlighet og skulle ønske jeg kunne fortsette med det:) men....

Personlig så tror jeg kanskje 200k er litt i overkant, men man vet jo aldri. Får se om det er flere som kommer med sin mening. Hvis du har rett, så er jo det positivt i hvert fall. 

Jeg er INGEN fasit, eid en 87’ 325i coupe, min første BMW, siden har det blitt 17 til...

Men historikken (Alf Lie) og få eiere er jo en nøkkel med slike objekter. Jeg hadde sett etter objekt og historikk/tilstand før chassi!

Men en slik sum som jeg skisserte så bør vel ting være optimale og bilen legges ut ved Påsketider. Er den småsliten og legges ut i November detter prisen raskt med ca 100k.

Det er en tid for alt, la oss håpe den får et godt hjem og fremdeles har mange mil bak seg.
lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Jeg er INGEN fasit, eid en 87’ 325i coupe, min første BMW, siden har det blitt 17 til...

Men historikken (Alf Lie) og få eiere er jo en nøkkel med slike objekter. Jeg hadde sett etter objekt og historikk/tilstand før chassi!

Men en slik sum som jeg skisserte så bør vel ting være optimale og bilen legges ut ved Påsketider. Er den småsliten og legges ut i November detter prisen raskt med ca 100k.

Det er en tid for alt, la oss håpe den får et godt hjem og fremdeles har mange mil bak seg.
lykke til!

 

Selv om du ikke er noen fasit, så har du god erfaring i hvert fall mtp antall biler.

Er som du sier at historikken/tilstand er veldig viktig. Ikke negativt at Alf Lie har restaurert motor. Synd at han er gått bort, han var en merkelig legende. Jeg kommer uansett ikke til å legge den ut nå. Hvis jeg legger den ut, så blir det mot våren igjen. Og hvem vet, kanskje beholder jeg en 100% strøken E30 selv.

Tusen takk for rådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Dagga9 skrev:

Selv om du ikke er noen fasit, så har du god erfaring i hvert fall mtp antall biler.

Er som du sier at historikken/tilstand er veldig viktig. Ikke negativt at Alf Lie har restaurert motor. Synd at han er gått bort, han var en merkelig legende. Jeg kommer uansett ikke til å legge den ut nå. Hvis jeg legger den ut, så blir det mot våren igjen. Og hvem vet, kanskje beholder jeg en 100% strøken E30 selv.

Tusen takk for rådene.

Bare hyggelig!

Hvis det er det minste trøst, å beholde den og evt forfine den, vil jo bare øke prisen. For hvert år som går, vil det dessverre bli færre og færre av disse flott bilene, slik at prisene bare vil øke.

Jeg ville sett på alternativene til salg, en klassiker MÅ ikke brukes hver søndag. 
Lykke til!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2020 den 9.46, sveigis skrev:

Hvis du ikke må selge ,hadde jeg vurdert å beholde.

Flott bil med fin historikk .😀

Må ikke selge nei. Har vurdert lenge på hva jeg skal gjøre med den. Blir ikke enig med meg selv. Hadde det bare vært flere timer i døgnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...