Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja...har vært noe fusking på min også. Oppdaget at vakumslange inn/ut av vakumbeholder (under plastdeksel på topp) var morkne og HELT av.Byttet disse og den ble bra. Eneste nå er at jeg må resynkronisere DK-motorene da jeg koblet av begge batterier en 15 min tid. Den går derfor på for lavt tomgang. Dette SKAL visstnok gå av seg selv, må bare ta en litt lenger tur først. På eldre M70 kan man kjøre en (Coastdownprosedyre).

Masse fin info på "Roadfly.com"

Her om dagen ble også ca. 20 liter bensin tømt på garasjegulvet.Lekkasjen kom fra toppen av bensinpumpa under høyre baksete. Ser ut som om verkstedet som byttet den ifjor ikke har trukket til tetn.ring/pakning med moment.Kunne trekke den til ett halvt tørn med hendene :x

Ellers fikk jeg den fint ned mot 1 l per mil på langkjøring...og adskillig mer i byen :?

Har også en "trans fail safe mode" feil på girkassa...regner med det er posisjonsbryteren på girkassa.

Ellers er bilen virkelig bra.... :D

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vakuum slanger, de fra gass spjeldene til besintrykks regulatorene på fuel railen? (noen tynne små slanger)

disse må jeg bytte, mine er også morkne.

det beste jeg har klart med min før modifiseringen forbruk på 1,25l fra Stavanger til Steinkjer, og fra Steinkjer til Kristiansand.

Fra Kristiansandtil Stavanger i "S" på girkassen gikk den på 1,35l

Det laveste jeg har sett er 1,1 på motorveien i Stavanger, strekning fra Sandnes til Stavanger.

Så 0,9l i ca 30 sekunder i 60km/t mens jeg "rullet" langs veien, den det skvatt fort opp når jeg rørte på gasspedalen :)

I byen lå den stort sett rundt 2l.

Blandet kjøring, altså mitt normale bruk, generete et snitt forbruk på mellom 1,5l og 1,6l

I går så jeg et lavt forbruk på bilen når jeg kjørte på motorveien, 0.8-0.9l, men når jeg trødde på litt så ble det plutselig 3,5l.

Et par snittmålinger lå på 2-2,6l på blandet kjøring.

Bestillte en haug med deler fra GS i dag så får håpe bilen blir frisk iløpet av uka.

Skrevet

Bilder kommer nå den er en 1994modell med 102000 på telleren.

Har vært uten skilt de siste 6 år i tyskland da den har stått i en utstilling hos en BMW forhandler, det er samme forhandler som hadde servicer på bilen da den var i privat eie, så det lover bra att de kjøpte den selv.

wqhhzd5zhb50z1poyqdr.jpg

2jfhx1d6y3ux76wzpi7p.jpg

k7n0z6jpp2k64m6zw0qs.jpg

6prvqwhzakrrj08ml2fv.jpg

ry951whlj2bsm0af3v31.jpg

mgpfz1gtrh3s67eyu16y.jpg

Skrevet

Gratulerer, så veldig strøken ut etter det jeg kan se :)

Ja, det blir også spennende hva avgiftene blir som du sa.Hadde vært kjempefint om du ikke hadde hatt noe imot å si hva den alternative beregningen ender opp med...

Regner med å forhåndsgodkjenne og betale avgiften på min i september. Hadde egentlig tenkt til å vente til neste år da bilen er 15 år og 80% avslag men ser at den alternative beregningen ikke utgjør så mye i forskjell.

Gleder meg til å få skilter på den... :)

Skrevet

Joda skal gjerne dele informasjon når jeg vet det.

Snakket med en som hadde en bil som han og ventet på å bli eldre for og spare avgifter, MEN hvert år øket de litt slik att han likegjerne kunne hivd skilter på med en gang.

Han var en smule frustrert kan en si :-)

Skrevet

Kjempefint...

Lykke til da...du må vel søke alternativ innen 2-3 uker etter det jeg vet.

Har en følelse av at avgiften vil bli atskillig billigere med denne...håper det stemmer :lol:

En annen ting...kunne se ut som om du hadde kasset-spiller i din. Reiv ut det tjafset som stod i min og kjøpte en BMW-business CD43 på Ebay.

Passer rett inn i bilen og gir sinnsyk bra lyd.Ihvertfall etter min oppfatning...bare ett tips

:)

Skrevet

Joda kassetspiller i den, men har CD magasin baki ( orginal ), må kansje se om jeg finner noen kassetter og prøve om den virker :-)

Lenge siden jeg har spilt kassett ha ha

• 1 month later...
Skrevet

Hei igjen "Huldra 66"...vet ikke om du har fått gjort deg ferdig med betaling av avgiftene på bilen din etter alternativ behandling.

Venter i spenning på om det lønte seg da da jeg snart skal betale også...

Håper og regner med at vi kommer bedre ut med alternativ :D

Please let me know :)

Skrevet

Hei igjen

Ikke fått gjort noe mere enda, Gikk noe tid og få skilt på ( i dag ) endelig da det ble bråstopp pga manglende papir og ferie i Thailand, flyet landet 12.00 og jeg var hos biltilsynet 14.00 :-)

Har nå Norske skilt.

Skal inn i morgen til tollvesenet men regner med att dette tar tid før endelig svar.

Kommer tilbake når jeg vet noe

Hilsen

Terje

Skrevet

Flyet landet 1200 og du var hos biltilsynet 1400...det var ikke dårlig :D

Manglende papirer ja...dette er litt interessant da jeg ikke har det tyske vognkortet. Vet ikke hva problemet ditt var?

Ordnet ett A4 ark med teknisk dokumentasjon på bilen fra BMW Norge som de skulle ha 2000,- for :shock:

Bilen er momset inn og jeg mangler kun vognkortet. Vet dette er litt spesiellt men siden bilen er i Norge er det tyske vognkortet strengt tatt ikke nødvendig lenger etter det jeg har funnet ut. Kjempefint at du deler evt. info Terje da jeg skal gjennom denne mølla etter deg... 8)

Skrevet

Manglet til slutt EU/ECU papir, sikkert det samme du betalte 2000 for hos BMW.

Selger i Tyskland måtte betale 160 Euro for dette papiret hos TUV men han dekket dette.

Er ikke sikker på hva de sier uten vogn kort da biltilynet her har brukt sikkert 1,5 timer med og å igjennom alt jeg hadde før de var fornøyd.

Men er vel bare og gå igang med mølla du må likevel betale full pris først så gi ettertrykkelig besjed hos biltilsynet att du vil ha den inn på alternativ beregning, når du registrerer bilen, Da har du 14 dager på deg og sende inn søknad.

Men først moms , så biltilsynet for forhåndsregistrering slik att tollvesenet kan beregne avgift, så tollvesenet igjen for betaling ,så tilbake til biltilsynet når avgift er betalt for registrering og utlevering av skilt.

Litt mye att og frem dette desverre.

Skrevet

Er nok samme papiret ja.

Var litt i tvil ang. manglende vognkort. Bilen har jo stått i lagret i Norge ett par år nå. Moms er betalt ved import...har kvitteringen og alle tollpapirer.

Har vært i kontakt med biltilsynet i Skien og han jeg har snakket med der sa at "dette skal nok gå bra" utifra papirene jeg har og ikke har(vognkort). Så jeg får virkelig tro det. Kunne ta kontakt direkte med han.

Så det gjenstår dermed forhåndsgodkjenning hos biltilsynet, betaling av engangsavgiften og en bekreftelse fra tyske myndigheter om at bilen er avskiltet der og kan reg. i Norge.

De brukte 1,5 time sier du...det var da voldsomt. De har vel tatt seg en god kaffepause og da vel... var det noe spesiellt de hang seg opp i?

Har CSI-dim på dekkene...245/35-19 foran og 285/30-19 bak. Regner ikke med at de henger seg opp i det...det er jo samme bilen (omtrent)

• 3 weeks later...
Skrevet

Halloen, anngående alternativ utrekning har jeg fått indikasjoner på ca 40.000 lavere enn standard beregning.

Saken er ikke avgjort enda, men snakket med saksbehandler i dag.

Vi får se, kan jo håpe på mere.

Hilsen

Terje

Skrevet

Takk for det Terje...

Det er vel i underkant av det jeg hadde regnet med. Håper du kommer enda bedre ut...

Indikasjoner?...vil det si at dette blir summen før du evt. klager på vedtaket?

Ser utifra kalkulatoren at lav km.stand og høy gjeldende bruktbilpris trekker opp. Høy historisk bilpris trekker faktisk ned?

Vel, vel ser at CSIen ligger endel høyere i bruktpris og jeg får vel noe lavere avgift pga av at jeg har CI og at min har gått 197000.

Har du fått inntrykk av om de legger mye vekt på det du skrev på søknadsskjemaet (Alt.beregn) eller biltilsynets vurdering?

Har du også fått noe inntrykk av hva de bruker som grunnlag når de beregner gjeldende bruktpris og gj.snittlig kjørte kilometer?

Evt. har du noen tips om hva jeg burde argumentere med?

Lykke til videre og håper du får avgiftene litt lenger ned

:D

• 1 month later...
Skrevet

Hei Terje...spent på hvordan det endte hvis det da er avgjort nå? Nå er det jo snart vinter så jeg venter med å betale til våren. Klaget du og fikk ett bedre resultat eller?

Viste min på biltilsynet i Skien og den gikk rett igjennom...de var bare imponert over bilen og oppriktig interessert.

Eneste anmerkning var at siden jeg ikke hadde det tyske vognkortet så skulle de ta kontakt med Tyskland for å få 1.gangs reg. dato og bekreftelse på at bilen kan registreres i Norge:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...