osjaavik Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Har fått løs de 2 boltene helt bakerst på bærearmen og fått løs den som går gjennom traversen, men jeg klarer ikke å få løs det siste festet, den som er festet i speindelen, eller hva det nå enn er den er festet i. Noen som har noen gode ideer? Har prøvd å varme opp med varmepistol, rustløser, bende den av med en lang stang og prøvd å slå med hammer, ingen ting som får den til å løsne. Hater de koniske boltene Nr. 19 på bildet
Superbeetle Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Har du fått av mutteren? Du må bare finne en stor hammer og litt fine gloser, så er det bare å hamre løs på siden av bærearmen. Kulen vil tilslutt slippe og bærearmen falle ned..
h4ns3n Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Prøvd med kuleavdrager? Koster 50,- på mekonomen ish.. Eller med gaffel, som er til samme bruk
G-RACING Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Gi en en kraftig kakk i det som konen sitter i. Ikke selve leddet, men på navet. Dette hjelper ofte for å løsne leddet. Om ikke den løsner da, gjenta kakket (posisjon 1) og avslutt med en kakk i posisjon 2. Den siste kan være litt skummel da den kan flate gjengene, men denne går å friske opp igjenn med en vinkelsliper og kappskive.
G-RACING Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Prøvd med kuleavdrager? Koster 50,- på mekonomen ish.. Eller med gaffel, som er til samme bruk Gaffelen kan ødelegge gummien til kula.
Superbeetle Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Den SKAL løsne ved å slå på navet Var forøvrig det jeg mente i første innlegget, ikke slå på selve bærearmen..
osjaavik Skrevet Juni 16, 2009 Forfatter Skrevet Juni 16, 2009 har en ny bærearm, så om denne går mer i stykker enn den allerede er så gjør ikke det meg spesiellt mye:P men jeg hadde håpet å ikke måtte løsne spindelen fra demperen, så sånn som det er nå så kommer jeg ikke til å få slått på toppen av kula. De boltene var nemlig så rustne også orker jeg ikke å dra fram kompressoren og muttertrekkeren
Superbeetle Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 Skal ikke være nødvendig å løsne noe mer.. Prøv å bank på siden, evt få en til å holde press på den nedover mens du slår..
MGR Skrevet Juni 16, 2009 Skrevet Juni 16, 2009 jeg sto å slo som faen med slegge, uten at det skjedde noe. helt til jeg skulle gjøre noe annet, da jeg ga opp, gikk inni bilen og la over rattet hit og dit, og bare sparka borti navet, da datt bærearmen ned:P så kan være at den sitter i en vinkel som er litt merkelig, så prøv å slå ifra forskjellige retninger, og vri på rattet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå