Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel denne vannventilen sikkert..?

Som justerer om du skal kjøre varmt vannet inn i varmeapparatet eller ikke, slik at det kan blåse varm luft..

Eller så har e34 også egen el. vann pumpe til varmeapp mener jeg..

Skrevet

Så fabelaktig! :P

Jeg vil gjerne kutte ut alt varmtvannet som går inn i varmeapparatet!

Noen som kan fortelle eller legge ved bilde av hvor denne krana er??

Skrevet

Den ligger bak motor, eller ved siden av sikringsboksen på en måte.

(sitter et plaslokk oppå.., er ikke med på bilde)

Ganske åpen og fin plass på e34 mener jeg å huske. Du har også en elektrisk vannpumpe der tenker jeg..

Men du kan da gjøre som jeg har gjort. Kjøp et skjøte-stykke på bilextra med brekk på (kjøpte 90 graders vinkel), som du kobler de to slangene fra motoren sammen med.

Da har du ikke noe vann inn til vannventin/varmeapparat i det hele tatt.

(Evt. sikkert også mulig å starte bilen stille varmejusteringa på kaldest mulig, så røske av ledningen til ventilen.., men har ikke jeg prøvd)

(Godt mulig du bør la dan vannpumpa sitte der?? usikker på hvordan den funker egentlig)

781emevotaxc1duoy3ye.gif

• 2 months later...
Skrevet

...Men du kan da gjøre som jeg har gjort. Kjøp et skjøte-stykke på bilextra med brekk på (kjøpte 90 graders vinkel), som du kobler de to slangene fra motoren sammen med...

Høres ut som en god plan!

...men det er jo så mange slanger baki der og det går jo faktisk 4 slanger gjennom torpedoveggen og inn i cupeen. Har du en illustrasjon som viser hvilke slanger du koplet sammen...?

Skrevet

Er kun to slanger som kommer fra / til motor bak der??

En ut fra motor.. (varmt vann inn til ventilen til varmeapparatet, som styrer om vannet skal gå videre gjennom ventilen og inn i varmeregisteret eller ikke.), og en retur slange som går fra varmeapparatet og tilbake til motor ?

Kjøpte skjøtestykke på BileXtra med en bøy/brekk på. Passet veldig bra :-)

Mulig jeg har bilde.., kan evt fikse et senere.

Skrevet

Her ser man hvertfall 3 slanger som går inn + at jeg mener det er en til lenger borte (ca midt på torpedoveggen)

Audi063.jpg

Mulig jeg har bilde.., kan evt fikse et senere.

Det hadde vært kanonbra! :)

Skrevet

Av de tre der er det kun én som kommer fra motor. To av disse går rett til vannventilen på siden der mener jeg.

Men nå kan det også stemme at e34 har en liten vannpumpe i tillegg som er koblet en plass mellom motor og varmeapparat/vannventil.

Så har du én slange fra motoren som går inn til vannventilen eller inn til den pumpa jeg nevnte over.

EDIT:

Her er et bilde btw..

lj00jxuwlm9x3asl40an.png

Så ser ut som du har rett ang antall slanger fra motor..

Ser her ut til at det går 3stykker faktisk..

Mulig du bare kan blende en av dem, og koble sammen de to andre?

Den "ekstra" vannpumpa der skal du ikke trenge når du kobler ut varmeapparatet tror jeg.

Nr 1 er den vannpumpen

Nr 15 er vann ventilen (som åpner/lukker for vann inn til varmeapp)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...