MGR Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 altså, jeg får kasta ut en 320 med 325 motor, som kutter på 4000.. det er altså i rundkjøringer å små svinger, men sett flere som kjører bra med org 325 med 25% brems. så er nok veien å gå man får også kjøpt 75% som er bedre å satse på
GeirAndre Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 får håpe det ikke regner.,.. ellers kan faren for frontkolisjon være stor i litt bråe svinger;) du får overstyring som faen.. greit på tørra men ikke når det er våttt... det er mye anderledes en snø!! du klarer jo å låse orginal diffen ved å trampe hardt på clutchen..
NiklasJa Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Unnskyld. Men dette er jo bare skremsels propaganda. Å kjøre med sperre er ikke noe farlig i det hele tatt. Alt handler om å vite hvor grensa går. Jeg mener hvis man kjører en bil man ikke er vandt med så raser man ikke avgårde. Kan være flere grunner til dette, dårlige dekk, dårlig/defekt understell etc. Jeg synes også at overstyring er overstyring, samma om det er snø eller vann i veibanen. Greit at ting er litt mer brutalt på våt asfalt kontra snø føre, men mann henter fortsatt inn sladden på samme måte Må legge til en ting som slo meg mens jeg satt å skrev dette. Mine erfaringer med sperre er med en 115hk 1.8l, mulig å kjøre med sperre endrer seg litt når/hvis man kjører en sprekere bil og har en agressiv kjørestil
knut_olestad Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Er jo også stor forskjell på å kjøre med sperra diff (100%) og ei diffbrems på 25-75% 100% suger for bilens kjørbarhet.
NiklasJa Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Ja! Jeg kjører til vanlig med en torsen diff, 0-96% brems. En helt genial konstruksjon må jeg si.
GeirAndre Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 henter fortsatt inn sladden på samme måte det gjør du ikke!!! med 100% så går forsatt begge hjula like fort når du slipper gassen, det gjør ikke en diff brems... sorry... hatt to biler som jeg har sveisa diff på.. tror aldri jeg gjør det igjen.. bruker heller tusen lapper for å spinne på begge hjula.. 100% er ikke å anbefale for vanlig kjøring
S.Arnesen Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Sveiset diff er ubrukelig. Vil du beholde bimmer kjøreegenskapene så investerer du i diff brems. Koster jo mer, men er til gjengjeld saker som fungerer til all salgs kjøring.
jokmeister Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 får håpe det ikke regner.,.. ellers kan faren for frontkolisjon være stor i litt bråe svinger;) du får overstyring som faen.. greit på tørra men ikke når det er våttt... det er mye anderledes en snø!!du klarer jo å låse orginal diffen ved å trampe hardt på clutchen.. Trampe på clutchen og gi full gass, så slippe clutch? dette skjer rimelig fort da såklart:) Det du mener ?=) noen som får til å "sladde" men org 325i ? har splitter nye dekk, så er vel kanskje ikke så lett ? Tenker ikke å sladde i 120 km/h bare sånn 1-2 girs sladd ut av kryss osv Denne kar'n, noen som kan tenke seg hvordan diff han evt har ? mulig han har mange hundre hk under panseret men ;p
Pauls1 Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Her er min orginale 325 med diff.brems på ACR forrige helg. 3gir 120km/t ca, tørr asfalt. mitt "triks" er å svinge brått, feil vei inn i svingen, for så å svinge brått andre veien. da blir rævva på bilen på en måte kastet ut.. som du ser mangler det 100-150hk for å få en fin "drift".. OBS OBS! denne "teknikken" burde du ikke prøve etter veien (min bil står pr dags dato uten støtfangere, for di ligger igjen i svingen på filmen )
Bonden Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Det som er velidig fint med sveiset sperre er at du kun trenger bremser på ene siden bak ,det betyr jo at på andre siden kan det demonteres og så blir jo bilen lettet samtidig.
jokmeister Skrevet Juni 18, 2009 Forfatter Skrevet Juni 18, 2009 Her er min orginale 325 med diff.brems på ACR forrige helg. 3gir 120km/t ca, tørr asfalt. mitt "triks" er å svinge brått, feil vei inn i svingen, for så å svinge brått andre veien. da blir rævva på bilen på en måte kastet ut.. som du ser mangler det 100-150hk for å få en fin "drift".. OBS OBS! denne "teknikken" burde du ikke prøve etter veien (min bil står pr dags dato uten støtfangere, for di ligger igjen i svingen på filmen ) Diffbrems sier du, noe du har mekka ? kjøpt? Skjønner litt av dette diffopplegge, men ikke så alt for mye ;p
S.Arnesen Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Trampe på clutchen og gi full gass, så slippe clutch? dette skjer rimelig fort da såklart:) Det du mener ?=) noen som får til å "sladde" men org 325i ? har splitter nye dekk, så er vel kanskje ikke så lett ? Tenker ikke å sladde i 120 km/h bare sånn 1-2 girs sladd ut av kryss osv Denne kar'n, noen som kan tenke seg hvordan diff han evt har ? mulig han har mange hundre hk under panseret men ;p En 320 kan fint ligge bred i ett kryss uten å ta den "bånngassogdrepeclutch"-teknikken, så en 325 burde nok klare det også
bue Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Her er min orginale 325 med diff.brems på ACR forrige helg. 3gir 120km/t ca, tørr asfalt. mitt "triks" er å svinge brått, feil vei inn i svingen, for så å svinge brått andre veien. da blir rævva på bilen på en måte kastet ut.. som du ser mangler det 100-150hk for å få en fin "drift".. OBS OBS! denne "teknikken" burde du ikke prøve etter veien (min bil står pr dags dato uten støtfangere, for di ligger igjen i svingen på filmen ) The Scandinavian Flick Mye brukt i rally-kjøring, funker fint om du klarer å kontrollere ræva Har tenkt å ordne meg sveisa-diff selv, men skal ha en ekstra for å bytte om når jeg blir lei. Fint å ha sveisa diff om man vil herje litt, eller skal på bane en dag
ost_ost_89 Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 får håpe det ikke regner.,.. ellers kan faren for frontkolisjon være stor i litt bråe svinger;) du får overstyring som faen.. greit på tørra men ikke når det er våttt... det er mye anderledes en snø!!du klarer jo å låse orginal diffen ved å trampe hardt på clutchen.. understyring blir vel det rette ordet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå