Rannem Skrevet Juni 18, 2009 Share Skrevet Juni 18, 2009 Hei! Har en BMW 318i Touring E36. Men her om dagen merket jeg plutselig ett sinnsykt ujevnt drag på 1. gir. Hvis jeg drar det litt på turtallet begynner den å rykke veldig. Men, starter jeg rolig på 1. giret drar den jevnt. Noen som kan gi meg en forklaring på hva dette kan være? Mvh, Rannem! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2009 bump! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2009 Ingen som har en formening? Synes det er dumt å kjøre med bilen slik den er. Kan det være clutch? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Juni 20, 2009 Share Skrevet Juni 20, 2009 Kan være mye... bensinkutt, dårlig gnist/tenning, veiv/kamsensor osv. Du må få tatt en diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 er tingen Skrevet Juni 20, 2009 Share Skrevet Juni 20, 2009 har du effektanlegg? kan hende motstanden i eksosen er feil... sjedde akkuratt samme med en kompis sin 318is... satte på org anlegg å da virket den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stokke Skrevet Juni 20, 2009 Share Skrevet Juni 20, 2009 Har motstanden noe og si på en 4takter da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Juni 20, 2009 Share Skrevet Juni 20, 2009 Det kan være så mangt, men det kan også henne at bakre veiv simmering (bak svinghjul) lekker/svetter olje, at den da glipper p.g.a at den ikke får friksjon som det skal være at den da "glipper/napper". Men som sagt det kan være veldig mye. Få tatt en diagnose så finner du ut hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juni 20, 2009 Share Skrevet Juni 20, 2009 Har motstanden noe og si på en 4takter da? Det sies at motstanden ikke har noe å si på 4-taktere, kun 2-taktere men etter å ha prøvd ut litt forskjellige eksosanlegg på 4-taktere så vil du se at motstand har litt å si også der. Har du for åpent eksosanlegg på en 4-takter så blir det galt det også. Må finne den rette balansen vet du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rannem Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2009 Takk for mange kjappe svar! Saken er løst! fant problemet. Les. Tenkte jeg skulle ta en skikkelig titt nedi motorrommet for å se om jeg kunne se noe som ikke så normalt ut. Og det gjorde jeg! Snudde litt på gummi-belgen mellom motor og luftmengdemåler. Og den gummien kjentes ganske morken ut. Sikkert ikke byttet på 12 år! I denne belgen var det en diger flenge på undersiden. Så da tenkte jeg at motoren sannsynligvis ikke skal suge falsk luft, for da blir det vel feil med verdier? Siden det er helg og ingen butikker åpne som selger en slik belg, måtte jeg til med gaffa-teip. Måtte jo se om dette løste problemet! Og det gjorde det jammen meg også! Så nå kan jeg kjøre uten å tenke på simmeringer og den slags som sikkert ikke er like lett å bytte.. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå