Gjest Skrevet Juli 18, 2009 Skrevet Juli 18, 2009 Satser på det ja:) Men tror det blir uten turbo da:) Skal faktisk kjøre med orginal luftfilterboks. hehe. Her er ei liste over deler jeg mangler. Om noen har så send pm. Regreim med strammehjul. Bunnpannepakning. Eksosmanifoil pakning. Grenrør. (ikke turbo) Gjerne brukt. Rotor med skruer (til tenning) Clutch pumpe og rør. (Den som skal stå på pedalen) kan egentlig være fra hvilken som helst bil. Innsugsgummi. El vifte med termostat. Gjerne brukt. Oljekjøler evt med slanger. Flensen fra e30 mellomaksel. den som skal stå imot gearkassen.
Gjest Skrevet Juli 20, 2009 Skrevet Juli 20, 2009 Idag har jeg fått plassert motoren der den skal være. venter bare på teflon motorfester som skal komme i løpe av uka. Ivrig kamerat av meg som innsisterte på å få justere ventilene:)
Gjest Skrevet Juli 24, 2009 Skrevet Juli 24, 2009 Da har jeg fått gjort bittelitt med bilen igjen. går sakte fremover pga mye jobbing. Har fått tilpasset det ene motorfestet. har bare å sveise på en kneplate på det så er det ferdig. Pungtet fast:
Gjest Skrevet Juli 27, 2009 Skrevet Juli 27, 2009 Da har jeg fått motoren på plass. begge motorfester og gerkassefester er ferdige. I morgen skal jeg få dreid en spacer som skal være mellom gearkasse og mellom akslel. er åpning der på 50mm. denne blir også overgangen mellim de to forskjellige flensene. når den er på plass skal motoren ut igjen og få montert ny bunpanne, dynamo, servo osv osv. alle fester og deksler som er laget skal få seg ett strøk maling. må også på skroten og finne meg en clutch-pumpe med rør fra en eller annen bmw. Må også forlenge gearoverføringen 70mm. Begynner å se for meg hvordan ting blir nå så dette er gøy:) Venstre side Høyre side
Kristian H. Foss Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Tror dette kommer til å bli en morsom bil å kjøre... 240 er gull å sladde med!
Gjest Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 Går ikke så fort her for tiden.. Har fått løftet ut motoren og begynt og montere elnett, ny vannpumpe osv osv... Har også fått borret hull i blokka og satt in nippel for oljeretur. Lagt opp bensinrør i 10mm. og begynt og montere pumpe og fuelcell i bagasje rommet. skal få lagt ut bilder om ikke lenge:)
plugg69 Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 det ble dårlig med høsttreff med deg.. men blir et bra prosjekt, så jeg gleder meg til å se den til våren.. =)
325ti Skrevet September 23, 2009 Skrevet September 23, 2009 Blir tøft dette=) var god plass på eksos siden der ja=) her er det bare og satse;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå