Gå til innhold

Lamek`s Bmwolvo m20

Anbefalte innlegg

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Skal prøve og montere flensen fra volvo kassen over på bmwkassen og plassere motoren slik at jeg slipper og bygge om melleom akslingen.

Er lettere å skaffe ny hvis jeg river den av da:)

Skrevet

Idag har det skjedd bare litt.. Har fjernet det orginale eksosannlegget, og bensintanken.

hehe. ble god plass under der nå. kan nesten sitte på en krakk å bytte deler i bakstillingen:)

bfvvd1g7gjyrk4f9crxx.jpg

roww5m83bixmieav15bc.jpg

b6la1mqyacwakubd1emo.jpg

Også ett lite bilde av grombilen:) siden det er ett BMW forum:)

7ek2zxqubaw2abf7yrit.jpg

Skrevet

gromt med volvo 240 og sekser! 240 er en bil jeg syns kan bli langt råere enn e30 som m20b25'n sitter i originalt, i tillegg vil dette prosjektet skille seg VELDIG ut.

Denne SKAL jeg følge med på! 10 av 10 mulige fra min side.. åssen felger er det på 240'n der? jp mk-felger?

Skrevet

Fondmetal felger i 15" er det som står på.

Tror de Blir greie nok til bane kjøring, men skal sette på dekk med litt lavere profil da:)

240 er jo traktor da. hehe, denne kan jeg bruke til alt fra rally til iskjøring og drifting. er litt for dumt å ødelegge enda en e30 på dette.

Skrevet

Tøft! Håper du får dette til.

Men argumentet ditt om at turbomotorer til Volvo er dyre, og vanskelig å koble opp er jeg ikke helt enig i. Tenker da på b230ft fra 940.

Disse er jo "bolt on" på 240, og lette å skremme opp til den effekten du sikter etter.

Det får du også godkjent hos BT hvis du ønsker.

Skrevet

Har hørt at ledningsnettet i hele dashen må byttes for at alt skal fungere ved ombygging til b23ft. Desuten er ft motoren 10hk mindre enn m20b25 som ikke har turbo.

Og de orginale volvo girkassene tar kvelden på rundt 250hk så de pleier å montere gtrag 260 kasse på dem, så hvorfor ikke bare bytte hele greiene da? hehe.. Er jo BMW som vet hvordan motorer skal lages:)

Klarer jeg å bikke 250hk på m20 motoren skal jeg si meg fornøyd for denne sessongen. får se om jeg kjøper enda en motor som jeg kan kose med i vinter:) Doningen skal heller aldri registreres eller godkjennes, men jeg har holdt alt utvendig orginalt og i funksjon slik at jeg kan ta den på veien med prøvenummer. ikke skal jeg ha noe nevneverdig senk eller store felger så det blir en illsint ulv i fåreklær:)

Understellet blir ett universalt oppsett for, Rally, Børning, Breisladd, isbanekjøring og søndagsturer med andre ord stivt som pokker men ikke for lav:)

Skrevet

Nyere rødblokk-motorer og Ft motoren er vel i tilegg lenger enn de fleste motorene som kom i 240, så må vel også modifisere torpedoveggen for å få plass til fordeleren som sitter i bakkant av toppen.

BMW kan motorer og girkasser.

Skrevet

Jepps.. fikk motoren med 260kasse og travers med alt av deler på for 4000.. tror ikke det var så ille pris?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...