e30no Skrevet Juni 18, 2009 Skrevet Juni 18, 2009 Holder på med siste innspurt på et turboprosjekt og lurer på hva som er greiest og bruke når jeg skal ordne oljereturen fra turboen. Ser noen bruker koblinger og andre sveiser en rørstump inn i blokka. Noen som kan svare på hva som er greiest å bruke.... Blir det brukt mutter på innsiden av blokka når dere bruker rørkobinger eller er det andre geniale løsninger på dette?
GiljeN Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 har hørt det ikke er genialt å gjenge i blogga jeg..vil tro en løsning lik olje"peile" vil være otimalt.da en større dimensjon
525i1991 Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 skjønner ikke hvorfor dere er så opptatt av å ha den i blokka heller jeg da, er mer optimalt å ha den i bunnpanna rett over sumpen. lettere å komme til, reparere, tette og vil tro det er minst like bra for motoren, om ikke bedre pga at oljepumpa er der.
BMWe30 Skrevet Juni 19, 2009 Skrevet Juni 19, 2009 Hvor stor bör indre diameteren på retur fra turbo väre?
e30no Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Skrevet Juni 19, 2009 325ix1987: Har hatt den i bunnpanna før og da kommer den i veien for skruene som bunnpanna sitter i. Dessuten er det veldig vansklig å få det 100% tett, varm olje er noe herk å temme GiljeN: Helt riktig, er ikke mye å gjenge i heller. BMWe30: Jeg har scania turbo og bruker den orginale nippelen som er 5/8" (15,8mm), mener å huske at jeg hadde 12 eller 13mm på en T3 turbo en gang i tiden...funker det og=) Men klarer du å få samlet olja oppe i turboen kan det fort ryke noen tettinger der og da poffer det blått av eksospotta di.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå