Gå til innhold

Etter EU-kontrollen i dag. (E34 520i)


porn_king_sid
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk noen feil/mangler, så det jeg lurer på om det er mye arbeid for å få fikset dette?

Evt. hvilke deler som jeg må ha nytt.

Bilen er en E34 520i 1991/92.

Feil/mangler er:

Kode 1 =

* Eksosrør innfestning defekt.

Kode 2 =

* Stor slakk i kuler foran venstre (bør vel skifte høyre side i samme slengen?)

* CO> 0,5% på tomgang (0,3% for EU-3/4 fra og med 1. januar 2004) eller utenfor frabrikkens verdiområde.

* Co> 0,3% (0,2% for EU-3/4 fra og med 2. januar 2004) ved forhøyet tomgang eller utenfor fabrikkens verdiområde.

Hva menes med de to siste der? For stort utslipp? Evt hvordan fikse?

Mvh Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk noen feil/mangler, så det jeg lurer på om det er mye arbeid for å få fikset dette?

Evt. hvilke deler som jeg må ha nytt.

Bilen er en E34 520i 1991/92.

Feil/mangler er:

Kode 1 =

* Eksosrør innfestning defekt.

Kode 2 =

* Stor slakk i kuler foran venstre (bør vel skifte høyre side i samme slengen?)

* CO> 0,5% på tomgang (0,3% for EU-3/4 fra og med 1. januar 2004) eller utenfor frabrikkens verdiområde.

* Co> 0,3% (0,2% for EU-3/4 fra og med 2. januar 2004) ved forhøyet tomgang eller utenfor fabrikkens verdiområde.

Hva menes med de to siste der? For stort utslipp? Evt hvordan fikse?

Mvh Nilsen

Hvor høy avgass hadde du? vist det ikke er veldig høyt så kan det være nok å skifte olje og kjøre bilen god å varm før ny avgass måling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* CO> 0,5% på tomgang (0,3% for EU-3/4 fra og med 1. januar 2004) eller utenfor frabrikkens verdiområde.

* Co> 0,3% (0,2% for EU-3/4 fra og med 2. januar 2004) ved forhøyet tomgang eller utenfor fabrikkens verdiområde.

Dette har vel noe med avgassen å gjøre?

Det jeg har skrevet her er kopiert ifra papiret jeg fikk fra dem så utførte kontrollen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* CO> 0,5% på tomgang (0,3% for EU-3/4 fra og med 1. januar 2004) eller utenfor frabrikkens verdiområde.

* Co> 0,3% (0,2% for EU-3/4 fra og med 2. januar 2004) ved forhøyet tomgang eller utenfor fabrikkens verdiområde.

Dette har vel noe med avgassen å gjøre?

Det jeg har skrevet her er kopiert ifra papiret jeg fikk fra dem så utførte kontrollen ;-)

Du skulle fått med en liten lapp som sier hvor høy CO'en og HC var. Høy CO kan ha så mange årsaker. Målt CO skal forøvrig stå på skjemaet fra kontrollen(Punkt 8.2 under Miljø på skjemaet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står jo der hvor høy den var. Det er lovlig med 0,3% på tomgang, han hadde 0,5%. ved litt rusing kan han ha 0,2%, hadde 0,3%. du er veldig nære.

Der står det jo at CO er over 0,5%, men ikke nøyaktig hvor høy den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å få nøyaktige målinger fra den plassen du tok EU kontroll, å nei du trenger ikke skifte kuler på høyre side. Men hvordan kule er d? Bærearm eller casterstag?

Har du noe lekkasje fra eksosanlegget? Dette kan påvirke co mye, ellers er det som tuned sier, kan væren nok å skifte olje + filter, også kjøre deg en sikkelig god og hard tur så motoren blir varm og du for blåst den rein:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...