porn_king_sid Skrevet Juni 19, 2009 Share Skrevet Juni 19, 2009 Fikk noen feil/mangler, så det jeg lurer på om det er mye arbeid for å få fikset dette? Evt. hvilke deler som jeg må ha nytt. Bilen er en E34 520i 1991/92. Feil/mangler er: Kode 1 = * Eksosrør innfestning defekt. Kode 2 = * Stor slakk i kuler foran venstre (bør vel skifte høyre side i samme slengen?) * CO> 0,5% på tomgang (0,3% for EU-3/4 fra og med 1. januar 2004) eller utenfor frabrikkens verdiområde. * Co> 0,3% (0,2% for EU-3/4 fra og med 2. januar 2004) ved forhøyet tomgang eller utenfor fabrikkens verdiområde. Hva menes med de to siste der? For stort utslipp? Evt hvordan fikse? Mvh Nilsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Juni 19, 2009 Share Skrevet Juni 19, 2009 hørtes ikke så dyrt ut det der da.. eksos fikser du selv å så lar du de på verkstedet evt en mekaniker fikse co Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porn_king_sid Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2009 Ok =) Men er det noen som vil gjette seg sånn cirka hvor mye penger jeg må ut med på et verksted (ikke bavaria) for å få alt fikset? Takker for alle svar!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porn_king_sid Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2009 Anyone else? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuned Skrevet Juni 19, 2009 Share Skrevet Juni 19, 2009 Fikk noen feil/mangler, så det jeg lurer på om det er mye arbeid for å få fikset dette?Evt. hvilke deler som jeg må ha nytt. Bilen er en E34 520i 1991/92. Feil/mangler er: Kode 1 = * Eksosrør innfestning defekt. Kode 2 = * Stor slakk i kuler foran venstre (bør vel skifte høyre side i samme slengen?) * CO> 0,5% på tomgang (0,3% for EU-3/4 fra og med 1. januar 2004) eller utenfor frabrikkens verdiområde. * Co> 0,3% (0,2% for EU-3/4 fra og med 2. januar 2004) ved forhøyet tomgang eller utenfor fabrikkens verdiområde. Hva menes med de to siste der? For stort utslipp? Evt hvordan fikse? Mvh Nilsen Hvor høy avgass hadde du? vist det ikke er veldig høyt så kan det være nok å skifte olje og kjøre bilen god å varm før ny avgass måling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porn_king_sid Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2009 * CO> 0,5% på tomgang (0,3% for EU-3/4 fra og med 1. januar 2004) eller utenfor frabrikkens verdiområde. * Co> 0,3% (0,2% for EU-3/4 fra og med 2. januar 2004) ved forhøyet tomgang eller utenfor fabrikkens verdiområde. Dette har vel noe med avgassen å gjøre? Det jeg har skrevet her er kopiert ifra papiret jeg fikk fra dem så utførte kontrollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 20, 2009 Share Skrevet Juni 20, 2009 * CO> 0,5% på tomgang (0,3% for EU-3/4 fra og med 1. januar 2004) eller utenfor frabrikkens verdiområde.* Co> 0,3% (0,2% for EU-3/4 fra og med 2. januar 2004) ved forhøyet tomgang eller utenfor fabrikkens verdiområde. Dette har vel noe med avgassen å gjøre? Det jeg har skrevet her er kopiert ifra papiret jeg fikk fra dem så utførte kontrollen Du skulle fått med en liten lapp som sier hvor høy CO'en og HC var. Høy CO kan ha så mange årsaker. Målt CO skal forøvrig stå på skjemaet fra kontrollen(Punkt 8.2 under Miljø på skjemaet.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnusble Skrevet Juni 20, 2009 Share Skrevet Juni 20, 2009 det står jo der hvor høy den var. Det er lovlig med 0,3% på tomgang, han hadde 0,5%. ved litt rusing kan han ha 0,2%, hadde 0,3%. du er veldig nære. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 20, 2009 Share Skrevet Juni 20, 2009 det står jo der hvor høy den var. Det er lovlig med 0,3% på tomgang, han hadde 0,5%. ved litt rusing kan han ha 0,2%, hadde 0,3%. du er veldig nære. Der står det jo at CO er over 0,5%, men ikke nøyaktig hvor høy den er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porn_king_sid Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2009 Noen som har noen ide om hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maloi Skrevet Juni 21, 2009 Share Skrevet Juni 21, 2009 Be om å få nøyaktige målinger fra den plassen du tok EU kontroll, å nei du trenger ikke skifte kuler på høyre side. Men hvordan kule er d? Bærearm eller casterstag? Har du noe lekkasje fra eksosanlegget? Dette kan påvirke co mye, ellers er det som tuned sier, kan væren nok å skifte olje + filter, også kjøre deg en sikkelig god og hard tur så motoren blir varm og du for blåst den rein:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porn_king_sid Skrevet Juni 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2009 Har ikke peiling på hvilke kuler det er, de som tok eu-kontrollen sa ikke en drit.. men tenkte meg innom de en tur i morgen for å hørre med de.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Juni 22, 2009 Share Skrevet Juni 22, 2009 fikk du ikke med lappen hjem? der skal det jo stå sort på hvit hva som må utbedres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcberg Skrevet Juni 22, 2009 Share Skrevet Juni 22, 2009 Fyll 50% E85 før neste kontroll, så drar du ned CO'en mye. Iflg. http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic.php?t=3336 skal det gå greit selv med høyere etanolkonsentrasjoner på M50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Juni 22, 2009 Share Skrevet Juni 22, 2009 Fyll 50% E85 før neste kontroll, så drar du ned CO'en mye. Iflg. http://etanol.nu/forumrecover/viewtopic.php?t=3336 skal det gå greit selv med høyere etanolkonsentrasjoner på M50 eller bare fikse bilen slik at den er i eu stand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå