Gå til innhold

Startproblemer E34 M5 3,8. Får verken gnist eller bensin..

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har du sjekka at hjernen er skikkelig jorda? Jeg slet med gnist og bensin inntil jeg begynte å rikle med plasseringa av hjernen, heiv en metallbit under hjernen for å holde den på plass..

det burde ikke være noe problem siden jeg ikke har rørt noe oppi den boksen, så der er det likens som det var før

Skrevet

har nå fått målt kamsensor og veivsensor. begge fungerer nok. målte 1255ohm på kamsensor og 544ohm på veivsensor.

Tror fortsat det er den orginale startsperren som ligger inne og sperrer for besin og tenning. Det skal vistnok være en boks hvor man kan slå av denne sperren, noen som vet hvor den boksen befinner seg?

Skrevet

Jo, etter ombygging. Hadde glemt å koble til noe styr i hjerneboksen, det er en "hovedsikring" og noe greier der. Begynner å bli gammel, så sliter litt med å huske detaljene, men det lukter jo at noe ikke er helt på plass her...

Det spørs jo litt hvor mye du har hatt ute av bilen, men har du hatt ute mye ledningsnett osv, så hadde det kanskje vært en idé å prøve å få kontakt med hjernen via diagnose? Kan jo hende den ikke er oppe og går i det hele tatt.

Skrevet
Jo, etter ombygging. Hadde glemt å koble til noe styr i hjerneboksen, det er en "hovedsikring" og noe greier der. Begynner å bli gammel, så sliter litt med å huske detaljene, men det lukter jo at noe ikke er helt på plass her...

Det spørs jo litt hvor mye du har hatt ute av bilen, men har du hatt ute mye ledningsnett osv, så hadde det kanskje vært en idé å prøve å få kontakt med hjernen via diagnose? Kan jo hende den ikke er oppe og går i det hele tatt.

er jo en mulighet da, men tingen er at jeg ikke har koblet fra annet enn det jeg trenger for å få ut selve motor :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...