torgeirb Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 Jeg har brukt mange timer og kvelder her inne til å sikle etter turbo E30 å nå har jeg endelig ut fingern å kjøpet meg et prosjekt. Bilen er et utrolig godt utgangspunkt for turbo bygg grunnet at det er mye deler på den som kan brukes videre: * Gule koni med 60`60 senk (godkjent i vognkort) * 325 diff (lurer på om jeg skal kjøpe m3) * 325 Girkasse (getrag 260) * 325 komplett understell Noen bilder av bilen slik den var når jeg kjøpte den: Når dere nå har sett bilen tenkte jeg å skrive litt om planer for den. Ting som skal gjøres i første om gang. * Sveise hjulbuer kanaler og gulv * Har tilgang, så jeg skal sandblåse hele karossen for å begynner på nytt med grunning, tecktyl og sparkel. * Deretter skal alle foringer og stag byttes. * Alt av understellsdeler skal pusses og lakkeres. * Sveise bur. * Kle innsiden men aluplater (utseendes skyld) * Lakkere innside og utside av bilen (lakk er ikke bestemt) Alt som står over vil bli gjort før jeg begynner på motoren, men når den tid kommer skal jeg først plukke ned 323 motoren som stod i bilen og gjøre den støken (rådelager, stempelringer,honing, syrebad, opplakkering, alt av pakninger , regreim, vannpumpe o.s.v). Grunnen til det er at jeg trenger en godkjenningsmotor siden bilen skal være på veien og fordi at dette er mitt første turbo bygg og tenkte å skaffe meg litt kunnskaper om motor før jeg begynner på turbomotoren. Målet for turbomotoren er at den skal presse ut ca 350-400hk. Mere info om bilen og om ting som skal gjøres/blir gjort kommer iløpet av prosjektet sammen med bilder og oppdateringer selvfølgelig. Ris, ros og ideer mottas med stor takk siden dette blir mitt første turboprosjekt
torgeirb Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Skrevet Juni 20, 2009 Laga prosjekttråden i dag, men jeg har vel hatt bilen hjemme i det nye og uferdige verkstede til meg og noen kompiser i noen uker. Slik ser den ut den dag i dag: Jeg har også vært å kjøpt meg motorstativ, skrudd girkassa av blokka og rydda litt i dag men jeg får ikke lasta opp noen bilder før om et par dager. Som dere ser så er bilen ganske så ribba grunnet sandblåsing som kommer etter hvert Jeg har som mål å få den HELT strøken
///FredriK.S Skrevet Juni 20, 2009 Skrevet Juni 20, 2009 Måtte gi mer for felgene enn bilen Ser jo ut som et bra utgangspunkt, gleder oss til oppdateringer og bilder!
torgeirb Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Skrevet Juni 20, 2009 takk takk hehe.. det kommer mange bilder utover prosjektet. Vi skal også gjøre ferdig verkstedet så det blir vel litt bilder av det også.. felger og dekk er helt nye. derfor de kostet så mye..
smez Skrevet Juni 21, 2009 Skrevet Juni 21, 2009 se der ja godt å se at gammle bilen har kommet i gode hender.. lykke til
torgeirb Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Vi får satse på det Var oppi verkstedet i går og monterte opp motorbenken som jeg har kjøpt meg. Det gikk fint å ta av trykkplate, clutch og svinghjul.. men da jeg skulle ta av ting på andre siden av motoren fant jeg for ut at det var umulig. Noen som har en god teknikk på å ta av den store bolten som holder på plass den store skiva på den andre siden av motoren?? på veiva altså. sikkert litt toskete forklart, noen som skjønner hvilken bolt jeg mener??
Gjest Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Jeg pleier å bruke en kraftig muttertrekker. Ellers må du lage mothold i andre enden av veiva.
torgeirb Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 det er vel ikke omvendte gjenger på den der???
m20b25turbo Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 tøft prosjekt, skal følge med her nei det er ikke lings gjenger på bolten på veiva, men den skal være sotte igjen med 410nm, så den sitter godt hvor i tr.heim er det du holder til?
KalMar Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 det du også kan gjøre er å lage en plate/skive som du borer hul i som passer hullene til trigger hjulet (det med tenner) så lager du en lang arm ut fra denne... så har du noe å holde igjen med.. DU må varme godt før du begynner å dra den opp, å den sitter med 410 NM som sakt lenger her oppe!!
torgeirb Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 ok.. skal oppi verkstedet senere i dag å prøve, så det kommer vel litt bilder av forsøket Morro at folk følger med på tråden, arbeidslysta blir ikke svakere av den grunn Jeg holder forresten til i levanger, så det blir vel ett lite stykke fra trondheim..
torgeirb Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Liten update i dag.. Fikk etter mye om og men av den forbanna bolten som satt på veiva. Jeg ende opp med å bårre noen hull i et flattstål jeg hadde liggende. En kompis hoppa på latmannsarma, så løsna den sakte men sikkert.. Etter dette var tatt av var det bare å montere motorstativet fra biltema.. Funka ganske så bra egentlig
smez Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 hvordan så motor ut når du fikk åpna den? ser det greit ut?
torgeirb Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Ser veldig bra ut. ikke en uønska ripe noen steder:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå