Gå til innhold

e30 Turbo, Toppakning prob, og trykk i kjølesys.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen går veldig bra... luftet systemet så godt jeg klarte i bakke i går, men det kommer fremdeles ikke varme i kupeen. Tempen på bilen er fin, men den mister fremdeles vannet. byttet også lokket på ekspansjonstanken, det hjalp litt, den gamle ventilen i korken virket dårlig... Virker også som det er olje i kjølevannet... det kom den dagen da jeg mistet alt vannet...

Men det virker ut som vannet bare koker vekk. Når bilen står å går med lokket på ekspans. Skal få tatt av toppen å kikket på det senere i uken...

Kan være at kompen går rett i kjølevannet, fordi det virker ut som det aldri blir tomt for luft...

Er det toppen som er problemet???

Edit:

Har nå renset vannsystemet og prøvd og fyrt opp igjen. Men samme problemet, trykk og olje i kjølesystemet og tempen øker. Gåen toppakning er et faktum! Får av topp i løpet av helga..

Skrevet

Hmmm, hva har du av motorstyring osv og hvor mye ladet du?

Trenger ikke være toppen men bare pakningen som har sviktet mot kjøling. Ta den av og kontroller med rettholdt. Hadde du ikke trykktestet også?

Om toppen er i orden er det grunnen til til at den røyk du bør finne ut av før du setter sammen igjen. Nok bensin og helst senket tenning under ladd er viktig. Tenningsbank dreper fort en orginal pakning.

Skrevet

Ok, jeg kjører kun vann i systemet. i og med at det forsvinner hele tiden... Toppen har vært på trykktest.. Men vet at kompen på motor er alt for høy, så må bygge opp med en tjokkere eller en dobbel org. pakning. Tar av topp i kveld, så dere skal få vite hvordan det ser ut..

Har ikke store motorstyringen, kjører 0,5 i ladetrykk med orginale dyser. Har m5 dyser liggenes, som jeg ikke har fått montert enda.. tenning vet jeg ikke... Er kjappeste løsing som er kjørt hele veien ser det ut som :)

Takk for svar!

Skrevet

Skal holde med org pakning så lenge du er over 8 : 1 i komp. kjørte dette selv på gamle oppsettet på turboen. da med pianotråd.

Fikk du borra kjølakanalene slik at de fløder som de skal? Er du sikker på toppen er tett?. synes dette virker mere og mere som sprukket topp.

Har selv en 885 topp som jeg sjkal sjekke om den er sprukket. om den er i finfin stand kan du jo få prøve denne.

Har du snakka med martin om hva deler som ble satt i? stempler og råder og veiv?

Men, jeg syns og huske martin klaga på null varme i kupeen lenge før han bygde turbo i det hele tatt.

Når ud har turbo, skal du ha lav komp, har du for lav komp starter den ikke;P men ikke heng deg slik opp i dette med "rett" komp

Skrevet

Det er 320 råder, smidde stempel og diselveiv.. Hvis jeg husker rett;)

Toppakningen er værtfall gått igjen, det pipler rundt overalt virker det ut som, og tempen skyter i været og det er et enormt trykk.

Freste ut litt sveis på kjølekanalene før e skrudde den på igjen, men om d va nok vet e ikke... Skal ut på Ljaaen og få en som har litt peil til å ta en titt over helga..

Målte kompen, og den var opp på 9, så det var veldig mye høyere enn hva det skulle være. Har du tips til ka toppakning e kan bruke for å få lavere komp? untatt mls? Går det ann med to org pakninger?

Om e får det til å funke så selge e turbomotor over helga ;) vil ikke slege før e e sikker på at toppen e shape!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...