Turbo-Tommy Skrevet Juni 22, 2009 Share Skrevet Juni 22, 2009 Selger en 90mod BMW 525i 24v turbo. Eu-godkjent til april neste år, årsavgift betalt, og ikke godkjent med turbo. En del karosserirust, og ikke noe "pen" bil sånn i utgangspunktet, slitt førersete m.m, men er en bruksbil/herjebil. Kilometerstand er 313000, men bærer ikke særlig preg av dette, da det er mye nytt i understell, samt motoren har antageligvis vært byttet en gang i tiden, siden sylindrene var fine og ikke hadde slitekant. Motor er original mtp kompresjon, med nyoverhalt topp og ny toppakning med ARP bolter. Ble bremset til 516nm/333hk hos polly, med 1.45bar maks ladetrykk. Motoren kan lett kjøres på 1bar, og det er 465cc dyser på bilen, så det er mulighet for å å justere opp bensintrykk og hive nedpå litt E85 for å kunne kjøre høyere trykk. Montert 3.73 diffbrems som funker godt, samt M20 svinghjul med org trykkplate og Sachs 618 trykkplate, med en ZF girkasse som tåler juling. Også montert polyforinger i bærebro bak, samt 20mm M5 nurburgring stabstag bak vs 15mm org. Et par negative ting, og det er at det burde skaffes ny chip, da denne er litt feiljustert. Det er også en oljelekkasje en eller annen plass på motor + tanken lekker litt. Motoren harker også litt på tomgang, men går helt fint av den grunn. Og vinusviskerene slarker/fungerer ikke. Specliste: Precision SC4431E 0.82A/R A-Dekk støpt manifold Tial 38mm wastegate 3" custom eksos fra turbo, med magnaflow potter ZF girkasse M20 svinghjul/starter/clutch/PPF 618 trykkplate 3.73 25% diffbrems Powerflex bærearmsforinger 20mm M5 nurburgring stabstag bak. ARP bolter topp Nyoverhalt topp Schrick innsugskam/org innsugskam eksos Angel eyes FekZen chip Bosch 465cc@3.8bar Sard justerbar BTR Bavarian Autosport performance coils Hallman boost controller Nye Brembo skiver, med Hawk klosser, og stålomspunne bremseslanger Supersport senkesett Shortshift kit Følger med nytt termostathus + litt annet smådill. Tråden om bilen kan sees her : http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=8 ... ht=#849331 60000 eller bud. Kan nåes på 97037238/PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2009 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Juni 26, 2009 Share Skrevet Juni 26, 2009 Få motoren i stand, så har man tidenes sleeper! Likte bilen, lykke til med salg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet Juni 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2009 Få motoren i stand, så har man tidenes sleeper! Likte bilen, lykke til med salg! Motoren er jo i stand Den lekker bare litt olje en plass, har en mistanke om oljefilterhus, og det må skaffes ny chip. Så den går helt greit sånn som den går Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2009 Bumpilump. Har stått en stund nå, og skal skifte radiator før den selges da den lekker. Så da er det ny 78c termostat på bilen, ny vannpumpe, ny radiator, ny topp, ny toppakning m.m, så hele kjølesystemet er "overhalt". Oljelekkasjen kommer også fra oljefilterhus,så det er nok ikke verre enn å bytte o-ring i lokket, samt litt dill med kobberpakningene på uttaket til turboen. Skal prøve å få fikset dette, da jeg har ny o-ring. Skal også prøve å få tatt en liten videosnutt Evnt om noen kommer med et bra bud for hele turbosystemet, dvs custom IC-rør,stor IC, turbo, manifold, wastegate, 3" eksos fra turbo, innsug turbo, dyser, justerbar BTR, chip m.m, som passer E34 M50B25NV(chip passer ikke vanos/B20, resten gjør) uten A/C, så kan dette demonteres, og evnt hentes, da det blir rimelig tungt å sende. Prisen på bilen kan diskuteres kraftig ved hurtig avgjørelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Bump? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Oktober 24, 2009 Share Skrevet Oktober 24, 2009 Pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niklas Skrevet Oktober 24, 2009 Share Skrevet Oktober 24, 2009 Motor hk eller på hjula? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet Oktober 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2009 Pris står i annonsen, 70k. Men ved hurtig avgjørelse er det store muligheter for reduksjoner i den 333hk/516nm i motor, 290hk på hjul hos Polly Motorsport. 333hk på 1.15bar ladetrykk, 516nm på 1.45bar ladetrykk. Men ved å justere eksoskammen til mindre overlapp for turbolading, burde det være mulig å hente ut bortimot 400. Teoretisk sett så skulle bilen hatt over 400hk på det ladetrykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet November 13, 2009 Forfatter Share Skrevet November 13, 2009 En liten snutt av bilen, dog med dårlig kvalitet. Bilen gjør 80-130 på litt over 3 sek på 3.giret, og de E34 M5 jeg har funnet gjør det samme på ca 4 sek, dog med et girskift. Lader 1bar peak ca, fallende til 0.8 elns. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet November 16, 2009 Forfatter Share Skrevet November 16, 2009 Bump. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet November 16, 2009 Share Skrevet November 16, 2009 hvor mye går du ned ved kjapp handel? Kompis kan være interessert men beror jo på pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeonMuffler Skrevet November 16, 2009 Share Skrevet November 16, 2009 synd det er så langt unna ellers skulle jeg vurdert hele turbo opsettet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet November 16, 2009 Forfatter Share Skrevet November 16, 2009 hvor mye går du ned ved kjapp handel?Kompis kan være interessert men beror jo på pris. Ikke godt å si. Kommer han med et bra bud, så er bilen solgt for å si det sånn. Men bare kom med det han vil gi på PM elns, så tar vi det derfra. Er litt småplukk seff som med alle gamle biler, men et bra utgangspunkt med mye heftige deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet November 16, 2009 Forfatter Share Skrevet November 16, 2009 synd det er så langt unna ellers skulle jeg vurdert hele turbo opsettet ditt Sånn er det av og til. Distansen ødelegger mye Men du ordner deg nok uansett tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg