Gå til innhold

1990 BMW 525i 24v Turbo.*Solgt*


Turbo-Tommy
 Share

Anbefalte innlegg

Selger en 90mod BMW 525i 24v turbo. Eu-godkjent til april neste år, årsavgift betalt, og ikke godkjent med turbo. En del karosserirust, og ikke noe "pen" bil sånn i utgangspunktet, slitt førersete m.m, men er en bruksbil/herjebil. Kilometerstand er 313000, men bærer ikke særlig preg av dette, da det er mye nytt i understell, samt motoren har antageligvis vært byttet en gang i tiden, siden sylindrene var fine og ikke hadde slitekant.

Motor er original mtp kompresjon, med nyoverhalt topp og ny toppakning med ARP bolter. Ble bremset til 516nm/333hk hos polly, med 1.45bar maks ladetrykk. Motoren kan lett kjøres på 1bar, og det er 465cc dyser på bilen, så det er mulighet for å å justere opp bensintrykk og hive nedpå litt E85 for å kunne kjøre høyere trykk.

Montert 3.73 diffbrems som funker godt, samt M20 svinghjul med org trykkplate og Sachs 618 trykkplate, med en ZF girkasse som tåler juling.

Også montert polyforinger i bærebro bak, samt 20mm M5 nurburgring stabstag bak vs 15mm org.

Et par negative ting, og det er at det burde skaffes ny chip, da denne er litt feiljustert. Det er også en oljelekkasje en eller annen plass på motor + tanken lekker litt. Motoren harker også litt på tomgang, men går helt fint av den grunn. Og vinusviskerene slarker/fungerer ikke.

Specliste:

Precision SC4431E 0.82A/R

A-Dekk støpt manifold

Tial 38mm wastegate

3" custom eksos fra turbo, med magnaflow potter

ZF girkasse

M20 svinghjul/starter/clutch/PPF 618 trykkplate

3.73 25% diffbrems

Powerflex bærearmsforinger

20mm M5 nurburgring stabstag bak.

ARP bolter topp

Nyoverhalt topp

Schrick innsugskam/org innsugskam eksos

Angel eyes

FekZen chip

Bosch 465cc@3.8bar

Sard justerbar BTR

Bavarian Autosport performance coils

Hallman boost controller

Nye Brembo skiver, med Hawk klosser, og stålomspunne bremseslanger

Supersport senkesett

Shortshift kit

Følger med nytt termostathus + litt annet smådill.

Tråden om bilen kan sees her :

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=8 ... ht=#849331

IMG_1672.jpg

IMG_1676.jpg

IMG_1501.jpg

IMG_1300.jpg

IMG_1088.jpg

IMG_1097.jpg

IMG_1036.jpg

IMG_1064.jpg

BMW_525i_24v_3.jpg

Bilde128.jpg

60000 eller bud.

Kan nåes på 97037238/PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Få motoren i stand, så har man tidenes sleeper! ;)

Likte bilen, lykke til med salg!

Motoren er jo i stand :wink:

Den lekker bare litt olje en plass, har en mistanke om oljefilterhus, og det må skaffes ny chip. Så den går helt greit sånn som den går :wink:

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bumpilump.

Har stått en stund nå, og skal skifte radiator før den selges da den lekker. Så da er det ny 78c termostat på bilen, ny vannpumpe, ny radiator, ny topp, ny toppakning m.m, så hele kjølesystemet er "overhalt".

Oljelekkasjen kommer også fra oljefilterhus,så det er nok ikke verre enn å bytte o-ring i lokket, samt litt dill med kobberpakningene på uttaket til turboen. Skal prøve å få fikset dette, da jeg har ny o-ring.

Skal også prøve å få tatt en liten videosnutt :D

Evnt om noen kommer med et bra bud for hele turbosystemet, dvs custom IC-rør,stor IC, turbo, manifold, wastegate, 3" eksos fra turbo, innsug turbo, dyser, justerbar BTR, chip m.m, som passer E34 M50B25NV(chip passer ikke vanos/B20, resten gjør) uten A/C, så kan dette demonteres, og evnt hentes, da det blir rimelig tungt å sende.

Prisen på bilen kan diskuteres kraftig ved hurtig avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Pris står i annonsen, 70k. Men ved hurtig avgjørelse er det store muligheter for reduksjoner i den :)

333hk/516nm i motor, 290hk på hjul hos Polly Motorsport. 333hk på 1.15bar ladetrykk, 516nm på 1.45bar ladetrykk. Men ved å justere eksoskammen til mindre overlapp for turbolading, burde det være mulig å hente ut bortimot 400. Teoretisk sett så skulle bilen hatt over 400hk på det ladetrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
hvor mye går du ned ved kjapp handel?

Kompis kan være interessert men beror jo på pris.

Ikke godt å si. Kommer han med et bra bud, så er bilen solgt for å si det sånn. Men bare kom med det han vil gi på PM elns, så tar vi det derfra. Er litt småplukk seff som med alle gamle biler, men et bra utgangspunkt med mye heftige deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...