Dan327t Skrevet Juni 23, 2009 Share Skrevet Juni 23, 2009 Hei, noen som har gjort dette før og har bilder eller tegninger av konakter til tenningsannlegg? Trenger dette fort, bilen har lyst til å starte nå! Mvh Dan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Juni 23, 2009 Share Skrevet Juni 23, 2009 På min E30 M3 1987 mod så er pinne konfigurasjon på motoren som følger. 1 Lade lampe Blå 2 Olje lampe Blå/gul 4 kjøleveske temp føler Brun/lilla 5 Olje trykk Svart/brun 6 Styrestrøm tenning Grønn/gul 7 Samme som over uten sikring Grønn 10 Olje nivå statisk Lilla/grønn 11 Sørvis indikator Hvit/blå 13 Bensin pumpe Lilla/rød 14 Speedometer signal Hvit/svart 18 Spenning under start Svart/gul 20 Olje temp føler Brun/lilla På S38/b36 1 Oljenivå Statisk Blå/gul 2 Oljenivå Dynamisk Blå/hvit 5 Speed puls (må kobles hvis ikke mister man effekt) Svart/hvit 7 DWA tyverialarm 11 Kjølevann temp Brun/gul 13 bensinpumpe Grønn/lilla 16 Speedo diagnose Hvit/gul 17 Samme som over Hvit/lilla 20 Turtall signal Svart 21 Tenning Grønn 22 Tenning diagnose stikk Grønn/hvit 23 Olje temp Brun/grønn 25 Ladelampe dynamo Blå Dette er oppsettet på min e30 M3 med s38 motor. Ellers så finner div småtteri i tråden om min bil. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=46620&postdays=0&postorder=asc&start=105 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan327t Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2009 ok, kjekt. Men tenkte egentlig på de stikka som skal på sluttrinnet og de ved siden av der, på motornettet til s38'n. Noen releer rett ved. Hva skal hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Juni 24, 2009 Share Skrevet Juni 24, 2009 Hvis ingen har klippt av releene så kan du ikke bomme på de, ett hvitt, brunt og blått og de passer ikke på feil måte, så vidt jeg kunne se når jeg var ute i bilen å kikka, du har samme antall pinner på reelet som kabelsko i pluggen på ledningsnettet da er det rett. Så har du 4 brune kobla opp på 2 kabelsko som skal på jord, 2 svarte en med liten kabelsko og en med stor som skal på coilen, er to pinner på coilen som de skal på. Coilen må forøvrig skrues fast til jord. Så har vi 2 røde tykke fra innslag og starter som skal på konstant strøm direkte på batteri pol/forgrening i motorrommet. Ble du hjulpen nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan327t Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2009 der haru det ja=) takker å bukker=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Fikk du start da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan327t Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2009 Jada=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå