Solås Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Var litt uheldig en dag og hadde litt god fart ( 88 ) i 60 sona. der sto UP og lappen røyk. fikk beskjed om 3-5 mnd uten lappen og 8000 i bot. Så spørte jeg om jeg måtte ta oppkjøring & teori på nytt siden jeg er i prøvetiden på 2 år. Hadde bare hatt lappen i 3 måneder og han sa nei. Så er det mange andre som sier at jeg må ta det på nytt siden jeg er i prøvetida og noen sier jeg ikke trenger! Så jeg lurte på om noen her kunne bekrefte en av delene? Takker for svar.
Arotished Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Hvilken fart holdt du? Trodde sålenge du ikke mistet lappen lengre enn 6 månder slapp du å ta lappen på nytt men siden du er i prøvetiden er de strengere (tror jeg).
316 Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Tydeligvis over 86, som er grensa for å miste lappen...
Solås Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 Hadde 88. Vet at det er over 6 måneder så må du ta den på nytt, vertfall etter du er ferdig med prøvetida. Men lurte på om det var anderledes i prøvetida.
heimkokt Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Du må ta oppkjøringa på nytt. en kamerat fikk nettopp kortet tilbake etter 3 mnd uten.
bue Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Nei, teoriprøven er gyldig i 3 år, så mener du slipper unna den..
-Anders- Skrevet Juni 23, 2009 Skrevet Juni 23, 2009 Du må gjøre eksakt det som kommer frem i dommen. I utgangspunktet må du ha oppkjøring på nytt når du mister den prøvetiden, men står det ikke i papirene trenger du ikke. Er lov å håpe
Solås Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Skrevet Juni 23, 2009 når får jeg vite dommen? er det ikke noe med at jeg har krav på å vite det etter 3 uker ?
smez Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 når førerkort er mistet i prøvetid må oppkjøring og teori tas på nytt uansett.. hvis det ikke har kommet opp sak kan du kreve å få tilbake førerkortet, hvis du ikke har godkjent å gi det fra deg.. lykke til
OLEZZ Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Vet om fler som bare har tatt oppkjøring, og ikke teori.
Rogern Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Jeg mistet den i 7 mnd under prøveperioden, måtte selfølgelig kjøre opp igjen men ingen teori.
smez Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 jeg mista i 8mnd å måtte ta begge deler.. en kompis mista den i 3mnd måtte ta begge deler. virker som det varier litt i så fall alle jeg kjenner som har mista i prøve tid måtte ta begge deler..
flo1 Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 I hoved sak så må du ta begge deler på nytt. uansett om terori prøven er gyldeig så å så lenge. Er det som er regelen, noen her inne som har hatt ganske så flaks å sluppet unna teorien. men er sånn. Men er du ferdig med prøvetiden å mister lappen under 6 mnd så kan du bare reise å hente den igjen når det er gått tiden. sånn er reglene. LEV MED DET.. Er jurist å driver med trafikk forelegg daglig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå