Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var litt uheldig en dag og hadde litt god fart ( 88 ) i 60 sona. der sto UP og lappen røyk. fikk beskjed om 3-5 mnd uten lappen og 8000 i bot.

Så spørte jeg om jeg måtte ta oppkjøring & teori på nytt siden jeg er i prøvetiden på 2 år. Hadde bare hatt lappen i 3 måneder og han sa nei.

Så er det mange andre som sier at jeg må ta det på nytt siden jeg er i prøvetida og noen sier jeg ikke trenger!

Så jeg lurte på om noen her kunne bekrefte en av delene?

Takker for svar.

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvilken fart holdt du?

Trodde sålenge du ikke mistet lappen lengre enn 6 månder slapp du å ta lappen på nytt men siden du er i prøvetiden er de strengere (tror jeg).

Skrevet

Hadde 88. Vet at det er over 6 måneder så må du ta den på nytt, vertfall etter du er ferdig med prøvetida. Men lurte på om det var anderledes i prøvetida.

Skrevet

Du må gjøre eksakt det som kommer frem i dommen. I utgangspunktet må du ha oppkjøring på nytt når du mister den prøvetiden, men står det ikke i papirene trenger du ikke. Er lov å håpe ;)

Skrevet

når førerkort er mistet i prøvetid må oppkjøring og teori tas på nytt uansett.. hvis det ikke har kommet opp sak kan du kreve å få tilbake førerkortet, hvis du ikke har godkjent å gi det fra deg.. lykke til

Skrevet

jeg mista i 8mnd å måtte ta begge deler.. en kompis mista den i 3mnd måtte ta begge deler. virker som det varier litt i så fall alle jeg kjenner som har mista i prøve tid måtte ta begge deler..

Skrevet

I hoved sak så må du ta begge deler på nytt. uansett om terori prøven er gyldeig så å så lenge. Er det som er regelen, noen her inne som har hatt ganske så flaks å sluppet unna teorien. men er sånn.

Men er du ferdig med prøvetiden å mister lappen under 6 mnd så kan du bare reise å hente den igjen når det er gått tiden. sånn er reglene.

LEV MED DET..

Er jurist å driver med trafikk forelegg daglig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...