Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Er eier av en E46 320I 1999 modell.

For ca 4 uker siden kom motorstyringslyset på.

Har tatt en liten sjekk i motorrom for løse ledninger og slik uten å finne noe "mistenksomt".

Har fått lånt en pc med CARSOFT BMW Diagnosis program og lest av feilkodene fra min bil.

Module info: DME / DDE

BMS 46

BMW part nr: 7526753

Hardware nr: 00

Software nr: E6

Diagnose index: 60

Code index: 00

Bus index: C0

Production date: 32/99

227

prf6i5es0q31h1d9oehz.jpg

Har også fått varsellys angående airbag, men det er ikke så viktig akkurat nå.

Har tatt opp dette temaet i en tidligere tråd, men grunnet manglende informasjon fra min side ble ikke problemet oppklart!

Håper å få denne feilen oppklart :D

Skrevet

Er det "227" som er feilkoden?

Skjønte ikkje helt denne avlesningen,feilkoden skal vel oppgis i hvilken kategori/gruppe den ligger,og med tekst. Ihvertfall slik på Mercedes har eg sett,BMW's diagnoseverktøy har eg aldri brukt..

Mht airbagen din er det strømtilførselsfeil i beltestrammer,ofte kun kontaktfeil. På Peugeot er dette en vanlig feil der ledningene til beltestrammer må skiftes over tid pga dette.

Samt feil på sensormatte pass.sete.

Bare til referanse...

Skrevet

Kan nesten garantere at det er en vakumlekk på innsugssiden på motor!

Sjekk spesielt denne innsugsbelgen, veldig vanlig problem på M-type motorene:

Skal ikke se slik ut :D

ndlxegxfh1dob8ox1oaw.jpg

Skrevet

Hei Tele

Jo det stemmer, det har vært en lekkasje i vakuumslangen, men den er reparert. Det var ca 1 uke etter reparasjonen at motorstyringslyset kom på.

Etter denne reparasjonen fikk jeg et mye jevnere drag på motoren. (Ikke noe nøkk, slik det var før)

Tror hullet i vakuumslangen gradvis har blitt større over en periode på ca 1 år

Dette er 2. gang jeg kjører diagnose, første gang leste jeg av feilmeldingen og "slettet" feilen. Lyset forsvant i en kort periode men kom på igjen.

Skal ta en skikkelig undersøkelse av vakuumslangen i håp om å finne noe.

Men tror at det skal være iorden.

Takk for alle svar :D

Kan nesten garantere at det er en vakumlekk på innsugssiden på motor!

Sjekk spesielt denne innsugsbelgen, veldig vanlig problem på M-type motorene:

Skal ikke se slik ut :D

ndlxegxfh1dob8ox1oaw.jpg

Skrevet

Greit... da må vi hardere til verks :)

Mulig flere vakum/luftlekk eller LMM!?

227 koden din betyr noe sånt som at: motoren har problemer med å "trimme" bensinmengden i forhold til luft som kommer inn.

Ergo gir lamdasonder beskjed om for mager eller for rik blanding.

Jeg gir meg ikke på at dette er et luft problem :D

  • 10 months later...
Skrevet
Greit... da må vi hardere til verks :)

Mulig flere vakum/luftlekk eller LMM!?

227 koden din betyr noe sånt som at: motoren har problemer med å "trimme" bensinmengden i forhold til luft som kommer inn.

Ergo gir lamdasonder beskjed om for mager eller for rik blanding.

Jeg gir meg ikke på at dette er et luft problem :D

Hei! Etter laaaaang tid fant jeg endelig ut av problemet, det er ganske enkelt sportsluftfilteret som jeg kjøpte fra gs bildeler som lagde krøll for meg, satt i det originale standardluftfilteret idag og lyset forsvant etter 1 time! 8)

Takk for alle svar! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...