Hevart Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Hei ! Er eier av en E46 320I 1999 modell. For ca 4 uker siden kom motorstyringslyset på. Har tatt en liten sjekk i motorrom for løse ledninger og slik uten å finne noe "mistenksomt". Har fått lånt en pc med CARSOFT BMW Diagnosis program og lest av feilkodene fra min bil. Module info: DME / DDE BMS 46 BMW part nr: 7526753 Hardware nr: 00 Software nr: E6 Diagnose index: 60 Code index: 00 Bus index: C0 Production date: 32/99 227 Har også fått varsellys angående airbag, men det er ikke så viktig akkurat nå. Har tatt opp dette temaet i en tidligere tråd, men grunnet manglende informasjon fra min side ble ikke problemet oppklart! Håper å få denne feilen oppklart
E36Cab1 Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Er det "227" som er feilkoden? Skjønte ikkje helt denne avlesningen,feilkoden skal vel oppgis i hvilken kategori/gruppe den ligger,og med tekst. Ihvertfall slik på Mercedes har eg sett,BMW's diagnoseverktøy har eg aldri brukt.. Mht airbagen din er det strømtilførselsfeil i beltestrammer,ofte kun kontaktfeil. På Peugeot er dette en vanlig feil der ledningene til beltestrammer må skiftes over tid pga dette. Samt feil på sensormatte pass.sete. Bare til referanse...
Rayb Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Kan nesten garantere at det er en vakumlekk på innsugssiden på motor! Sjekk spesielt denne innsugsbelgen, veldig vanlig problem på M-type motorene: Skal ikke se slik ut
Hevart Skrevet Juni 24, 2009 Forfatter Skrevet Juni 24, 2009 Hei Tele Jo det stemmer, det har vært en lekkasje i vakuumslangen, men den er reparert. Det var ca 1 uke etter reparasjonen at motorstyringslyset kom på. Etter denne reparasjonen fikk jeg et mye jevnere drag på motoren. (Ikke noe nøkk, slik det var før) Tror hullet i vakuumslangen gradvis har blitt større over en periode på ca 1 år Dette er 2. gang jeg kjører diagnose, første gang leste jeg av feilmeldingen og "slettet" feilen. Lyset forsvant i en kort periode men kom på igjen. Skal ta en skikkelig undersøkelse av vakuumslangen i håp om å finne noe. Men tror at det skal være iorden. Takk for alle svar Kan nesten garantere at det er en vakumlekk på innsugssiden på motor!Sjekk spesielt denne innsugsbelgen, veldig vanlig problem på M-type motorene: Skal ikke se slik ut
Rayb Skrevet Juni 24, 2009 Skrevet Juni 24, 2009 Greit... da må vi hardere til verks Mulig flere vakum/luftlekk eller LMM!? 227 koden din betyr noe sånt som at: motoren har problemer med å "trimme" bensinmengden i forhold til luft som kommer inn. Ergo gir lamdasonder beskjed om for mager eller for rik blanding. Jeg gir meg ikke på at dette er et luft problem
Hevart Skrevet April 25, 2010 Forfatter Skrevet April 25, 2010 Greit... da må vi hardere til verks Mulig flere vakum/luftlekk eller LMM!? 227 koden din betyr noe sånt som at: motoren har problemer med å "trimme" bensinmengden i forhold til luft som kommer inn. Ergo gir lamdasonder beskjed om for mager eller for rik blanding. Jeg gir meg ikke på at dette er et luft problem Hei! Etter laaaaang tid fant jeg endelig ut av problemet, det er ganske enkelt sportsluftfilteret som jeg kjøpte fra gs bildeler som lagde krøll for meg, satt i det originale standardluftfilteret idag og lyset forsvant etter 1 time! Takk for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå