Wazu Skrevet September 30, 2009 Forfatter Share Skrevet September 30, 2009 Da var ny del sveiset på, rustbehandlet skikkelig, fått bilen på bakken, montert alt interiøret skikkelig (minus dørsidene foran, men de tar jeg i morgen), og bilen kjørt en god prøvetur. Deilig å kunne bruke den igjen etter nesten to uker uten. Merker endel vibrasjoner er borte, som sikkert skyldtes det løse festet. Har endel bilder fra prosessen, men skal tidlig på jobb i morgen så orker ikke tulle med å legge det ut nå. Tar det i morgen. Så stay tuned . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomsti Skrevet Oktober 1, 2009 Share Skrevet Oktober 1, 2009 fint at bilen er på hjul igjen, og ikke bukker syns nå som du har pent interiør og m-tech pedaler at du skal skifte ut de kjipe mattene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Oktober 2, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2009 Hmm, skifte ut mattene ja. har egentlig ikke tenkt over det før. Forslag til stilige matter mottaes gjerne . Og nå, som lovet, litt bilder. Først fra reperasjonsarbeidet: Ny del fra gs: Gammelt rustent stål ferdig kappet vekk: Ny del kappet til: Ferdig sveieset på og rustbehandlet (ja, vet dårlig bilde): Har flere å bedre bilder, da disse er tatt med mobilen, men de ligger på et annet kamera som jeg ikke vet hvor er akkurat nå. Får se om jeg legger de opp senere. Fikk endelig skiftet ut de gamle ødelagte vindushengslene bak: Montert hattehylle med solgardin. Må bare få tak i holdere så jeg kan bruke den: Og så, fikk jeg låne et speilreflekskamera broren min bruker på skolen, og tatt litt skikkelige bilder av interiøret, komplett montert. enjoy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
håk Skrevet Oktober 2, 2009 Share Skrevet Oktober 2, 2009 Pent interiør. sikler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Oktober 13, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Par uker siden forrige update. Ikke gjort noe store greier egentlig, men her i dag våknet jeg til 1,5 grader ute, så da var det rett avgårde å kjøpe kupevarmer. Liten og grei sak. Gleder meg til å slippe å skrape bilen hver morgen i vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Oktober 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2009 Da har jeg hått over hele bilen med masse meguiars-greier. Ble jævlig bra, skal få ut litt bilder og hva jeg gjorde, men er litt sliten etter å ha holdt på i 5 timer med det. Så det får bli senere i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Oktober 15, 2009 Share Skrevet Oktober 15, 2009 hvor ble bildene av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Oktober 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2009 Glemte å legge de ut i går, men her er de. Ser nå at bildene ikke ble all verdens siden det var begynnt å bli mørkt når jeg tok de. Og såklart regner det i dag, så får ikke tatt nye akkurat nå. Men det ble MEGET blankt å fint. Det jeg gjorde var da som følger: -Avfetting på hele bilen -Spylte det av med høytrykk -Vasket Med Meguiars Soft Wash Gel (som lukter jævlig godt ) -Spylte av med hageslangen -Clayet HELE bilen fra topp til tå, tok vel en 2 timer. dette som gjorde mest utslag tror jeg. -Meguiars step 1 -Step 2 -Step 3, voks Så ble endel runder rundt bilen i går, heldigvis var det bra vær. Men som sagt, pga dårlig kamera og skumring ute ser man ikke hvor bra det faktisk ble på bildene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Oktober 21, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2009 Da har jeg akkurat fått en liten konvolutt fra gs. snadder . Innholdet var 1 stk nytt panseremblem og 2x holdere til solgardin. Gamle panseremblemet var riiimelig slitt, så på tide å bytte det ut. Før: Etter: Så var det holderne til solgarinen da, de skal vel festes ett sted oppe med kanten til taktrekket, men jeg skjønnte ikke mye av hvor de skulle. Så her trenger jeg hjelp, er det noen som vet hvor/hvordan de skal festes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nøstbakken Skrevet Oktober 21, 2009 Share Skrevet Oktober 21, 2009 Blei blank og fin etter ein runde Meguaris .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet Oktober 21, 2009 Share Skrevet Oktober 21, 2009 ser veldig bra ut detta, du får ta et orntlig fotoshoot av bilen nå da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomsti Skrevet Oktober 22, 2009 Share Skrevet Oktober 22, 2009 Hmm, skifte ut mattene ja. har egentlig ikke tenkt over det før. Forslag til stilige matter mottaes gjerne .http://images.bimmers.no/files/fymhtuumarrmb6n2mygw.jpg lånte Nøstbakken sin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Se der ja. Litt freshere enn de jeg har nå ja. Selv om jeg ikke helt vet om jeg har lyst på ///M-logo på de, så hadde det vært fett med noen nye matter ja. Men, tror jeg venter med det til våren, er greit å ha gummimatter om vinteren har jeg erfart, slipper å få så mye snø og slaps tråkket ned i teppet. Men legger det til listen min, så kommer det nok etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Oktober 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2009 Har hatt lyst til å prøve å polere toppen en stund, og i dag fikk jeg så smått begynnt. Det var endel misfarging på metallet, og med litt gnikking og gnukking forsvinner forhåpentligvis mesteparten. Holdt på en halvtimes tid i dag, og merket allerede forskjell. Kommer til å fortsette litt her og der, å forhåpentligvis vil det blir skinnende blankt etterhvert. Litt bilder: Før: Etter: Før: Etter: Som sagt bare første forsøk, tar nok et par timer før jeg er fornøyd. Vurderer også å lakkere stripene på toppen svarte når jeg er ferdig, kan bli kult? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrape Skrevet Oktober 26, 2009 Share Skrevet Oktober 26, 2009 Jeg lakka nettop toppdekselet på min iS motor. Svart, med rillene blanke. Helt sikkert fint omvendt også, men er vel litt vanskelig å få bra resultat? Så ut som resultatet ditt ble veldig bra etter noen timers gnikking Edit: Du bør forresten skifte BMW dekselet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå