Gå til innhold

Wazu's 93 318is coupe *Skifter toppakning! 09.01.2012*

Wazu
 Share

Anbefalte innlegg

Er smertelig klar over at bmw-dekselet må skiftes, men har ikke funnet det innpå gs sine sider, har lett på de mest logiske plassene. Så om noen kan gi meg et delenr hadde det vært supert.

Du har ikke noen bilder av din motor da, skulle likt å se hvordan det ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er smertelig klar over at bmw-dekselet må skiftes, men har ikke funnet det innpå gs sine sider, har lett på de mest logiske plassene. Så om noen kan gi meg et delenr hadde det vært supert.

Du har ikke noen bilder av din motor da, skulle likt å se hvordan det ble.

Delenr. 12121721661 Deksel plugg (Org) pris: 155,76

Ligger under kategori starter, dynamo og elektriske (leita lenge før jeg fant :P )

Kan ordne bilder imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått laget meg et cusom heat-shield til luftfilteret mitt. Fant noe tynn plastikk-plate i kjelleren som passet bra til formålet. Laget en kjapp mal i papp, kuttet til plasten og satt det på. Dekket det i svart teip for at det skulle passe litt mer inn, men det ser fremdeles ganske jalla ut. Men det funker! Etter en liten kjøretur ville filteret vanligvis være ganske varmt når jeg tok det på etterpå, nå er det helt kaldt. La også til en slange fra fronfangeren opp til filteret, så det får kald luft derfra i tillegg til den orginale trakten fra nyrene.

Papp-malen:

arb3bsn2kah2780ke316.jpg

Plasten ferdig kuttet til:

updpe6thvvukm30r26wo.jpg

På plass i bilen (ja, ser jalla ut med masse teip å greier, men det funker. Får heller lage en forbedret versjon senere):

4orbpih2cb9u9vb3nolr.jpg

Var også innom Gs en tur å kjøpte meg nytt microfilter, da det gamle er potte tett. Fikk også skrevet ut utstyrlisten, og det var et par små overraskelser der, spesielt at bilen min ble levert med M-tech understell orginalt. gøyalt. Legger inn hele listen når jeg kommer hjem fra jobb i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo hatt planer om å lage noe slikt siden i sommer jeg, men ble liksom aldri noe til føør i går, da brukte jeg 20 minutter på det røkkelet som står der nå :P. blir nok til at jeg lager noe i alu eller lignende til våren igjen.

Så, utstyrslisten min:

• Limited Slip Differential (25%)
    Leather Steering Wheel
    Model Designation, Deletion
    Sliding/vent Roof, Electric
    Floor Mats, Velour
    Warning Triangle
    Non-Smoker Package
    Headlight Beam-Throw Contr. F Low Beam
    Foglight
    Micro Filter
    Exterior Temperature Display
    BMW Bavaria C III
    M Sport Suspension
    Germany Version
    Enlarged Wiring Harness
    Body Skin Conservation, Deletion

De jeg da lurer litt på hva betyr er:

-S915A Body Skin Conservation, Deletion

-S848A Enlarged Wiring Harness

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk den skrevet ut på GS mens jeg var innom der. Trodde det var kun forhandlere som kunne gjøre det, men tenkte nå jeg kunne spørre likevel, å joda, de kunne skrive det ut til meg. Litt gøy å se hva bilen kom med orginalt og hva som er ettermontert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får man tak i utstyrsliste? har lyst og få tak i det selv!

Den lista skal også stå på den instruksjonsboka i bilen.

Står i hvertfall på min. Men går an å få det skrevet ut. Send en mail til noen av GS folka her på forumet. de kan sikkert fikse det også ;)

Wazu: Ble greit de der du laga med tanke på at det blir bedre for luft. men er sikkert ingen stres å få det laget i alu og knekke det skikkelig sånn det blir litt finere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er nok ikke store saken å lage det i alu, men nå skjedde dette litt på impuls, og det var plast jeg hadde liggende akkurat nå, ikke alu. Ellers hadde jeg sikkert laget det i noe annet. Men får ta det senere.

Byttet microfilter her for et par dager siden, ble meget stor forskjell på luftmengden jeg får inne i bilen nå. Før kunne jeg ha viftene på maks og jeg måtte omtrent kjenne etter om det kom luft ut, mens nå er det utrolig mye bedre. Greit å kunne få vekk duggen på rutene nå som det begynner å bli kaldt. Men jeg fikk bare byttet det ene microfilteret, klarte ikke å få lirket det andre på plass, og hadde ikke tid til å holde på med det lenger akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Tja, jeg innbiller meg at den er littegrann piggere på lavere turtall. men det kan godt være psykologisk, men det er nok en forskjell, selv om den ikke nødvendigvis er så veldig merkbar. For jeg merker god forskjell på temperaturen på filteret etter kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten update igjen.

Etter jeg sveieset rusten bak så skjedde det jo noe med håndbrekket på høyre siden bak, slik at jeg ikke fikk på bremseskoene og har jo da kjørt uten håndbrekke på den siden i noen måneder nå.

Vel, fikk endelig fikset det. Hadde bilen på bukk på brannstasjonen (pappa er brannmann, greit med tilgang på løftebukk 8)), og så skikkelig på det. Vaieren som laget problemene:

s9iqfes671lw67611mbe.jpg

vs5uxy8j9j0tqkyci6t9.jpg

Etter litt jokking og draing i vaieren kom den plutselig to cm lengre ut med et smell. Det viste seg da altså at den hadde klart å vri/tvinne seg rundt seg selv. Så nå har jeg håndbrekk på begge hjul bak igjen.. yey.

Har også vært litt misfornøyd med bassen min i det siste, synest liksom den var for mye rumling/grøt og for lite powpow. Den subben som var i bilen var en SVC 4ohm. Så jeg fant ut at iom at monoforsterken den er koblet på er 1ohm stabil, og jeg har en annen DVC 2ohm sub liggende, så skulle jeg bytte de om å se om det ble bedre.

Var kommet godt i gang, skulle bare paralellkoble spolene på den nye subben, da jeg fant ut at jeg manglet 20cm ledning. Leitet i hele huset men neida, ingenting. Så måtte stikke på bilradiospesialisten å kjøpe litt.

For de av dere som er kjent i Bergen så holder de på å legge skinner til bybanen over forbi innkjørselen til bilradiospesialisten. De tok jeg såklart nedi med et smell, og lyden i anlegget ble plutselig veldig rar. Shit, der gikk etellerannet som vil ta meg hundre år å finne ut hva var tenkte jo jeg. Fant ut når jeg kom hjem at det var diskanten på førersiden som hadde sluttet å spille, men den kom plutselig tilbake igjen rett etter. phew.

Anyway, fikk faktisk høyttalerkabel gratis hos bilradiospes, det var jo kjekt. Å "nye" (hadde den i gamlebilen, så det blir vel egentlig gamle) subben koblet i 1ohm spiller utrolig mye bedre enn den gamle (nye?) som stod der. Og det kostet meg ikke en krone. Meget kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...