olechr Skrevet Juni 24, 2009 Share Skrevet Juni 24, 2009 Hey, skal skifte clutch på bilen min i helgen, da jeg aldri har gjort dette før lurer jeg på om det ligger DIY på nett som jeg kan bruke for og klare dette? Dette skal gjørest på en dag, har løftebukk og det meste av verktøy. Mvh Ole Christian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Juni 24, 2009 Share Skrevet Juni 24, 2009 Trenger å skifte clutch så snart som mulig jeg også, hvor fikk du løftebukk fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juni 24, 2009 Share Skrevet Juni 24, 2009 dette har eg gjort noen ganger på min nå, men da med motoren utav bilen. Enklest å komme til da. Du må løsne girkassa fra motoren, av med trykkplata 6 bolter, men vær forsiktig for om den står i spenn kan den komme fykende. Deretter ligger clutchen inni trykkplata. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juni 24, 2009 Share Skrevet Juni 24, 2009 Husk å sentrere clutchen når du skal montere igjen, og bruk rett moment på boltene, forskjell fra getrag kasse og ZF... Haynes boka er en fin bibel til denne jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olechr Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2009 Ok, skal se om jeg finner den boka slekta har verksted med bokk og det som trengst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå