Howrd Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Skrevet Mars 24, 2012 Blir nok samma lakk, må se hvordan den ser ut på preface ute i dagslys. Har sett FTE Sin facelift e30 live med den lakken, og den fargen på e30 er magisk!!!!!!! :D Må bare "advare" om at jeg har spakla bort de plateskjøt-linjene som går nedenom baklyktene, tengte kanskje det var penest, men får se Er vel omtrent "usynlig" for de fleste.. Spakla de bort samtidig med bytte av bakskjerm, tengte det var unødvendig å slipe bort sveis for å lage den linja
Howrd Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 I dag fikk jeg litt hjelp av en kompis, og fikk tatt "2manns" jobbene.. Lufta clutchen etter å ha bytta slavesylinder som lak bremseveske og monterte panser og div småtteri MÅTTE bare ut å lufte bilen, og det endte med at jeg ble stående og spinne 2m utafor porten og måtte ha skyvehjelp inn Utrolig kjedelig med så mye snø nå Mangler å montere bjelkene foran og bak, venter litt med de siden de trenger en liten shine for å bli bra.
Elliott Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Kjører du kasse fra e30 eller e36, klarte du å bytte slaveselynder uten å ta ut motor? Har du bilde av hvordan du har gjort det med luftmengdemåleren/filter? Blir sinnsykt kul denne!
Howrd Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 Kjører du kasse fra e30 eller e36, klarte du å bytte slaveselynder uten å ta ut motor? Har du bilde av hvordan du har gjort det med luftmengdemåleren/filter?Blir sinnsykt kul denne! Kasse fra m50 ja. M20 går vel å, tror man får en noe mer raskere respons på turtallet, men er noe mer tilpassing etter det jeg har lest. Er vel mere aktuelt for de som har kjøpt m50 motor uten kasse og har m20 kasse fra før. Tror man også får en annen ratio ut av kassa med m20, slik at man kan bruke orginal diffen. M50 kasse må ha lavere ratio, min har vel 3500 o/min i 100 i 5th nå.. Men holder på med en 3,46 diff som jeg skal montere strax. Man kan bytte den uten å ut med motoren ja.. Men er utrolig trangt.. Jeg bruker 2 lange forlengere til skralla og en sånn sak som gir vinkel på skralla.. Har ikke bilde av lmm/filter. kappet bort alle "m10/m20" braketter.. Så har laget en brakett som går fra lmm og hent ned til ramma, som den hviler på, men skal lage en kraftigere i alu når tiden byr seg Blir bedre med m-tech1, men har ikke samlet alt enda, så blir orginalt i sommer, så får bli mere til neste sesong, skal overhale motor også da..
Elliott Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Kjører du kasse fra e30 eller e36, klarte du å bytte slaveselynder uten å ta ut motor? Har du bilde av hvordan du har gjort det med luftmengdemåleren/filter?Blir sinnsykt kul denne! Kasse fra m50 ja. M20 går vel å, tror man får en noe mer raskere respons på turtallet, men er noe mer tilpassing etter det jeg har lest. Er vel mere aktuelt for de som har kjøpt m50 motor uten kasse og har m20 kasse fra før. Tror man også får en annen ratio ut av kassa med m20, slik at man kan bruke orginal diffen. M50 kasse må ha lavere ratio, min har vel 3500 o/min i 100 i 5th nå.. Men holder på med en 3,46 diff som jeg skal montere strax. Man kan bytte den uten å ut med motoren ja.. Men er utrolig trangt.. Jeg bruker 2 lange forlengere til skralla og en sånn sak som gir vinkel på skralla.. Har ikke bilde av lmm/filter. kappet bort alle "m10/m20" braketter.. Så har laget en brakett som går fra lmm og hent ned til ramma, som den hviler på, men skal lage en kraftigere i alu når tiden byr seg Blir bedre med m-tech1, men har ikke samlet alt enda, så blir orginalt i sommer, så får bli mere til neste sesong, skal overhale motor også da.. Har ZF kasse på min, men plages med å få opp slaveselynderen i det hele tatt, er så trangt! Men får vell gi det ett nytt forsøk når jeg får tak i ny låsering til den jeg har Jeg har skjært bort alle branketter i maskinrommet før jeg lakkerte det, går for cleant maskinrom men har ikke helt bestemt meg hvordan jeg skal gjøre det med lmm enda
Howrd Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 Har ZF kasse på min, men plages med å få opp slaveselynderen i det hele tatt, er så trangt! Men får vell gi det ett nytt forsøk når jeg får tak i ny låsering til den jeg har Jeg har skjært bort alle branketter i maskinrommet før jeg lakkerte det, går for cleant maskinrom men har ikke helt bestemt meg hvordan jeg skal gjøre det med lmm enda Har ZF jeg også.. Hører mye godt om de kassene.. Jeg fikk løsnet den med 13mm ytterst, sånn vridbar kobling, en lang forlenger og en lang forlenger til med rundhode for enda mer vinkling. Man trer da dette makkverket av et verktøy inn over gearkassetraversen og skrur løst Sto og grublet på LMM jeg også, er 2 gjengehull på LMM, bruker disse for å feste i braketten.
Elliott Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Har ZF jeg også.. Hører mye godt om de kassene.. Jeg fikk løsnet den med 13mm ytterst, sånn vridbar kobling, en lang forlenger og en lang forlenger til med rundhode for enda mer vinkling. Man trer da dette makkverket av et verktøy inn over gearkassetraversen og skrur løst Sto og grublet på LMM jeg også, er 2 gjengehull på LMM, bruker disse for å feste i braketten. Ja har også hørt at det skal fungere utmerket bra med ZF! Problemet mitt er at jeg ikke får slaveselynderen på plass, frykter at jeg må ut med motoren litt, "glemte" å sette den i girkassa da jeg monterte motoren, tenkte jeg kunne montere den etterpå
Howrd Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 Ja har også hørt at det skal fungere utmerket bra med ZF! Problemet mitt er at jeg ikke får slaveselynderen på plass, frykter at jeg må ut med motoren litt, "glemte" å sette den i girkassa da jeg monterte motoren, tenkte jeg kunne montere den etterpå Du har vel kanskje ikke skrudd til alt enda, så er ikke så stress å løfte opp motoren en gang til, men er rart om jeg får det til og ikke du Husk at du må lufte og da, er trangt det og, men er bare en 7-8mm fast, så er plass til den
Elliott Skrevet April 5, 2012 Skrevet April 5, 2012 Du har vel kanskje ikke skrudd til alt enda, så er ikke så stress å løfte opp motoren en gang til, men er rart om jeg får det til og ikke du Husk at du må lufte og da, er trangt det og, men er bare en 7-8mm fast, så er plass til den Ja var rart, får prøve pånytt Men er ikke dette systemet selvluftende?
Howrd Skrevet April 5, 2012 Forfatter Skrevet April 5, 2012 Du har vel kanskje ikke skrudd til alt enda, så er ikke så stress å løfte opp motoren en gang til, men er rart om jeg får det til og ikke du Husk at du må lufte og da, er trangt det og, men er bare en 7-8mm fast, så er plass til den Ja var rart, får prøve pånytt Men er ikke dette systemet selvluftende? Aner ikke Vi luftet ivertfall, 10 trykk på clutch, hold pedal inne, åpne nippel, stenge nippel osv. Ble greit etterpå
Elliott Skrevet April 6, 2012 Skrevet April 6, 2012 Aner ikke Vi luftet ivertfall, 10 trykk på clutch, hold pedal inne, åpne nippel, stenge nippel osv. Ble greit etterpå Mulig jeg blander med servo, better save than sorry
Howrd Skrevet April 11, 2012 Forfatter Skrevet April 11, 2012 Problemer med motor Har holdt på ei stund med feilsøking, byttet mye osv, men har egentlig ikke kommet noe lengre. Så nå går jeg skikkelig til verks Har tatt av innsug som jeg skal gå over alle o-ringer på, samt slanger og demontert hele ledningsnettet, så skal flytte over et donornett fra en 520 non-vanos motronic. Fant noe irr på noen kontakter under innsug, så håper det er feilen nå. Innsug av: Ledningsnett av: Ledningsnett: Holder også på med en diff jeg skal montere snart. Har nå en åpen 4.10 diff Mye turtall på en M50.. Dette er en åpen 3.46 diff fra en E34, byttet baklokk til E30 oppheng og ellers bare rengjort og tettet på nytt. Venter nå på nye simmerringer til utgående aksler, da venstre side svettet litt.
Howrd Skrevet April 15, 2012 Forfatter Skrevet April 15, 2012 Fant feilen gitt. Byttet ledningsnett og en masse o-ringer, så startet den med en gang og gikk kjempefint på tomgang. Så nå blir det å glede seg til fredag og skilt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå