Kennayeh Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Har en litt sliten BMW som drikker kjøleveske Jeg fyller opp, og etter et par dager er nivået 3-4 cm over bunnen. Ingen flekker på bakken, ingen koking, det blir aldri helt tomt i beholderen. Bilen holder normal driftstemp. Har byttet radiator, ekspansjonstank, pakning rundt ekspansjonstank (det er i området der nivået er etter noen dager.) Føler jeg har sjekket over alt, men jeg finner ingen plass det lekker.. Tips noen? Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Hvordan ser olja ut når du peiler, lukter du noe inne i bilen og noen spesiel farge fra eksos? Edit: Tatt noe kompressjons og leak test? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennayeh Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2009 I vinter røyk det litt hvitt fra eksosen, men det har gitt seg nå når det er varmere i lufta. Inni bilen lukter det ok, men jeg har lakt merke til at hvis bilen har stått en stund, og jeg setter den på "maks oppvarming" kan lukten fra varmeapparatet lukte litt rått og klamt/fuktig. Men det blir borte etter litt kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Min anbefalling er å ta en kompresjons og leak test i første runde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennayeh Skrevet Juni 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2009 Min anbefalling er å ta en kompresjons og leak test i første runde. Hva går det ut på? Spurte på et verksted om de kunne finne ut hvor det lakk, men jeg måtte regne med 4000 kr bare for sjekken?? Hørtes dyrt ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stfoer Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Noen lekkasjer kan være vanskelig å finne. Jeg har hatt samme problem. Kunne ikke se noe vann noen steder. Etter en meget nøye gjennomgang av hele kjølesystemet fant jeg et par bittesmå lekkasjer. Det lakk kun når motoren var varm. Det lakk så lite at det fordampet med en gang. Oppdaget disse ved demontering da man kan se svakt med tøket kjøleveske på undersiden av lekkasjen. Kan være noe lignende du har, og eneste måten å finne de på er å demontere og se etter symtomer som nevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 25, 2009 Share Skrevet Juni 25, 2009 Ja det var utrolig drøyt. Da ville jeg funnet et annet sted sjekke. Tar ut coilene og sjekker med instrumenter. Tar ikke mere en drøyt 1/2 time for en erfaren mekaniker sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå