AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Hei! Typsik.., litt over en time etter at jeg solgte bilen. En 92modell BMW 316 E36 sedan. ringer han som kjøpte den. (Og bare for å ha sagt det, jeg og broren min hørte godt at det kom pipe lyd fra dekk like etter han reiste her i fra). Han sier han ikke har noe clutch, og skal ikke ha bilen. Jeg har kjørt denne bilen daglig i 1/2 år, og har aldri hatt noe problemer.. Han sier pedalen er hard, men klarer å dytte den helt inn om han vil, men ingen ting skjer. Noen som har noe aning om hva som kan ha skjedd?? Noe bra måte å sjekke dekk om det nettop er spinnet bort mye? Eller fin måte å sjekke om han faktisk har "burnet" / brent clutchen?? Faen ass... :S
S.Nilsen Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Spørs hva du har skrevet i kjøpe kontrakten?du selger bilen i den stand den står i?el noe slikt.er jo ingen garnati hos en privat person som hos en bilforhandler!
lillepål Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Det kommer jo litt ann på hva dere har skrevet i kontrakten. står det i kontrakten at bilen selges som den står e.l. så har jo du på en måte fraskrevet deg alt ansvar. og hvis du da også har fått pengene, så vil ihvertfall jeg mene at han enten har driti seg ut og ødelagt bilen han akkurat her kjøpt, eller så har han bare vært max uheldig, men det virker jo litt pussig at clutchen plutselig tilfeldigvis skulle bli borte akkurat rett etter han kjøpte den.... hehe...
lillepål Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 da har du da ihvertfall ikke lovet noen garanti da... er du NAF medlem, så er det jo en mulighet å ringe dem, og rådføre seg litt der... eller ta kontakt med noen andre som kan mye om juss og ting som har med bilsalg/kjøp å gjøre...
E36Cab1 Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Har han prøvd bilen i forkant av kjøpet og det vart ikkje påvist noen svakhet på clutchen,for deretter å ryke i ettertid så kommer det vel under feil som selger ikkje kan ha visst om. Alså tvilsomt at du kan stilles til ansvar. Hadde en lignende episode med en Mercedes eg solgte. Alt virka i ei uke,så rauk aut.kassa. Syns synd på fyren sjølv om eg ifølge salgskontrakten ikkje hadde noe ansvar,så eg tilbydde å skifte kassa viss han skaffa ny.
Hanzo/// Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Visst det skulle vise seg å ikke være herjet bort på en time så hadde jeg dekket det. Men å la kjøper heve kjøpet hadde jeg ikke gjort... Hvem selger forresten bil uten å skrive kontrakt
AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Viste fram alt jeg visste av feil. Og sa vi kunne skrive en kontrakt. Men fant ingen ferdig kontrakter, og hadde ingen printer som funket tilgjengelig... Så hadde han det så jævlig travelt, og trengte ingen kontrakt. "det er jo en gammel bil, og du selger den som den er, bla, bla, " skravlet han. Så ble han borte.. Så hørte vi noe piping oppi veien her.. Burde vel ha merket noe før om clutchen begynte å gå?? Hva kan ha skjedd?? Hva må jeg gjøre for å fikse den .., tips?? Lett å plukke av girkassa, med motor/gir i bilen?? Eller får jeg bare begynne å plukke ut hele dritten?? Han ga 12 000,- for bilen Den er eu godkjent ut september 2010, og ligger annonsert til 15 000. Han som bydde meg 12.. Link til annonsen: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?Ad ... 1245772152 Han er da på vei tilbake med bilen på henger nå sa han ... :S Vet faen ikke hva jeg kan gjøre.., trenger hjelp :/ Merkelig at det plutselig skulle skje sånn plutselig nå. Han må vel ha slura den i stykker?? Men han sier han har kjørt på motorveien, og ikke herjet i det hele tatt.. Noe måte å sjekke noe sånt på?? Takker for alle svar.., han er vel her innen en time nå ... :S Hva skal jeg gjøre??
lillepål Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Visst det skulle vise seg å ikke være herjet bort på en time så hadde jeg dekket det. Men å la kjøper heve kjøpet hadde jeg ikke gjort...Hvem selger forresten bil uten å skrive kontrakt ihvertfall ikke en som prøver å selge en han veit clutchen er gåen på, vil jeg tru hehe....
Howrd Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 vanskelig og se om den er herjet med da.. evt lukt på dekkene, og kjenn etter svidd gummi lukt Synd dere ikke skrev kontrakt, mener dette ville ha fjernet ansvaret fra deg.
AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Bilen ble prøvd en liten tur av han før salg. Ville skrive kontrakt jeg.., men å gjøre det på et blankt ark hørtes litt rart ut.., og han hadde det så jævlig travelt med å dra hjemover. Så planen min er å få fikset clutchen.., men vil jo faen ikke at han kommer igjen flere ganger :S Skal skrive kontrakt nå isåfall.. Men om han nekter å beholde den..? Om jeg tilbyr å fikse det..? (Sa på tlf at han skulle ha den om jeg fiksa det.., men måtte skje fort, da han trengte den fram/tilbake fra jobb til uka) Har han noen som helst rett til å komme tilbake til meg med dette egentlig?? Er sikkert ikke all verdens kostnad å bytte clutchen.., men han kan vel klare å ødlegge flere, evt andre ting også?? Jeg har vært ærlig mot han og nevnt alt jeg har visst om.., Setter stor pris på tips / hjelp
AlXz Skrevet Juni 26, 2009 Forfatter Skrevet Juni 26, 2009 Visst det skulle vise seg å ikke være herjet bort på en time så hadde jeg dekket det. Men å la kjøper heve kjøpet hadde jeg ikke gjort...Hvem selger forresten bil uten å skrive kontrakt ihvertfall ikke en som prøver å selge en han veit clutchen er gåen på, vil jeg tru hehe.... Folk får tro det dem vil.. Men dette kom helt overraskende på meg.. Faen at jeg ikke skrev den jævla kontrakta.. :S Men på en annen måte, kan han si noe imot uten noe kontrakt? Selv om vi ikke har skrevet annet enn salgsmld, kan vel ikke han få garanti på bilen og gratis rep osv osv??
lillepål Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 en muntlig avtale er skal vel i teorien nesten være like god som en skriftlig en, ihvertfall hvis det var andre vitner tilstede, det er ihvertfall hva jeg har hørt... men da er det vel kanskje litt opp til deg, hvor klar du er på ditt ståsted når han kommer og vil ha tilbake pengene... for alt en veit kan han ha gjort mye faenskap med den bilen på tia han har vært borte med den... går du med på å ta tilbake bilen, må du ihvertfall skrive en kontrakt på at han har hatt bilen i det bestemte tidspunktet og forsikre deg om at du får riktig navn, nummer og eventuelet andre opplysninger om han...
Hanzo/// Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Jeg tror nok at jeg hadde sjekket dekkene og det som jeg kunne for å sett om han hadde herjet med den. Møtte du kjøper hjemme hos deg selv ?
lillepål Skrevet Juni 26, 2009 Skrevet Juni 26, 2009 Visst det skulle vise seg å ikke være herjet bort på en time så hadde jeg dekket det. Men å la kjøper heve kjøpet hadde jeg ikke gjort...Hvem selger forresten bil uten å skrive kontrakt ihvertfall ikke en som prøver å selge en han veit clutchen er gåen på, vil jeg tru hehe.... Folk får tro det dem vil.. Men dette kom helt overraskende på meg.. Faen at jeg ikke skrev den jævla kontrakta.. :S Men på en annen måte, kan han si noe imot uten noe kontrakt? Selv om vi ikke har skrevet annet enn salgsmld, kan vel ikke han få garanti på bilen og gratis rep osv osv?? mente ikke å beskylde noen for noe her;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå