Kri$$ Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Hei, jeg var ute og kjørte idag morges og så stanset bilen helt plutselig. Ca i en kilometer før dette merket jeg at bilen gikk drittdårlig. Den har nettopp byttet en slange til agr-ventilen, så jeg håpet det var denne som hoppet ut. Men det gikk an å kjøre videre. Men så bare mistet jeg all motorkraft og masse hvit/grå røyk kom ut eksosen. Hva kan dette være? Har jeg et velkjent turbohavari eller er det toppakning eller dieselpumpen? Skal ut og sjekke om det er olje i kjølevannet og skal prøve å se om jeg kan finne ut om det er mye slark i turbo. Takker for alle svar. Mvh
2000Touring Skrevet Juni 27, 2009 Skrevet Juni 27, 2009 Tipper du hår fått turbohavari eller røket toppakning, men holder en knapp på turbhavari. Symptomene du angir er ganske så likt som på bilen min når turboen tok kvelden. Går drit dårlig og masse røyk. Sjekk turboen for slakk/knekt aksel. Har egentlig ikke den store troa på at toppakningen på den bilen skal gå helt uten videre heller. 2002modell har vel commonrail, så da er det vel matepumpen(e) som evt tar kvelden, og da vil du ikke få røyk av eksosen.
Kri$$ Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Skrevet Juni 28, 2009 Ok da ble man litt klokere. Noen som har vært borti dette før og vet om dette er hel***es dyrt? Ifølge søk på forumet er det snakk om alt fra 10 munker til 40... Typisk at dette skjer en uke før ferien. mvh
2000Touring Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Gjør du det selv klarer du det under 10.000,- Er for så vidt en grei jobb, men du har antagelig fått olje i intercooleren om du har kjørt litt med den. Jeg vasket den med avfetting innvendig - har fungert fint etter det.(har vel kjørt 80.000km etter at det skjedde. Tror jeg betalte ca 8k for turboen hos Turbopower her i Kongsberg, da fikk jeg litt rabatt. Er ikke så gal pris hos GIK turbo heller. De to var de billigste den gang jeg undersøkte. Torsov Bilrekvisita har 25% rabatt ut juni, kan hende de kan skaffe billlig turbo!?
Kri$$ Skrevet Juni 29, 2009 Forfatter Skrevet Juni 29, 2009 Ok, har hørt med verkstedet og de tror det er toppakningen. Er det sannslynligheter for at toppen sprekker hvis pakningen ryker eller kan dette også skje uten videre? Eventuelt hva annet kan bli ødelagt ved røket pakning?
Bonden Skrevet Juni 29, 2009 Skrevet Juni 29, 2009 Det er ikke ofte toppakning ryker på BMW diesel ,er det et BMW merkeverksted du har bilen hos ?.
Kri$$ Skrevet Juli 4, 2009 Forfatter Skrevet Juli 4, 2009 Den er sendt på merkeverksted ja, iom at jeg kan for det første ikke skru motor og så regner med de har mer peiling på bmw enn hvilket som helst annet verksted.
2000Touring Skrevet Juli 5, 2009 Skrevet Juli 5, 2009 Fått tilbake bilen? Hvordan gikk det? Hva kostet det , og hva var feilen?
Kri$$ Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Skrevet Juli 5, 2009 Bilen har jeg ikke fått tilbake dessverre. Veldig spent på å få vite hva feilen er ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå