e30no Skrevet Juni 27, 2009 Share Skrevet Juni 27, 2009 Startet min 325 for første gang på noen år nå (5 eller 6år) etter at jeg omsider er ferdig med å montere på en større turbo enn den jeg hadde. Problemet er at turboen står dønn stille når motoren går Skrur jeg av motoren snurrer den lett som bare det, kjenner jeg på slakken på turbinen er den etter hva jeg mener helt perfekt. Ruser jeg opp litt så beveger den seg bitte litt. Prøver jeg å snurre den manuelt mens motoren går er den veldig tung. Turboen er en helt ny GT37 scania turbo, 1/4" oljeslange inn og 5/8" ut. Kommer olje ut av slangen, men vet ikke hvor mye. Oljetrykket lå på ca 3bar da jeg skrudde av motoren siste gangen så det bør være sirkulasjon der. Noen som har vært borti dette før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 27, 2009 Share Skrevet Juni 27, 2009 Dette er jo en rimelig stor turbo. Om den har intern wg, så forsikre deg om at denne ikke står vid åpen. Uansett burde man kunne se en viss form for snurr på kompressorbladet. Hadde turboen vært "tett"/fysisk stengt ville motoren hatt store problemer med å kvitte seg med eksosen med de symptomene det medfører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30no Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2009 Samme turbo og WG som Ticco brukte på sin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå