jojr Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 Jeg sliter fortsatt med bilen, den bruker urimelige mengder olje, det er blårøyk ved oppstart og ved nedgiring og pådrag. Av og til når jeg lar den stå å puttre urent på tomgang kommer det veldig mye blårøyk. Hva gjør at den går ujevnt og hva med oljeforbruket. Det lekker ikke olje, kan ikke se vann i oljen eller olje i vannet. Det virker heller ikke som det er noe dårligere effekt i motor. Den har gått 250000km Takker for innspill og ideer
123bmw Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 det kan lekke olje inn i sylinderen fra ventiltettningene og oljeringen på stempelet
jojr Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Skrevet Juni 28, 2009 Da kan det kanskje være en knekt ventil eller ventilløfter også kanskje?
Ballder Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 Hva skjer dersom du tar av påfyllingslokket under tomgang da?
Kure Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 det kan lekke olje inn i sylinderen fra ventiltettningene og oljeringen på stempelet Enig.... er nok en eller begge av disse som er synderen... har selv opplevd dette på et par biler... Knekt ventil eller løfter hadde nok gitt enda mer ujevn gange + ulyder.
jojr Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Skrevet Juni 28, 2009 Det skjer ikke noe når jeg tar av lokket, Det har hent at det klakker litt når jeg gir på
Ballder Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 Tror jeg ville tatt en komp test i første omgang.. Da ser du fort hvilken sylinder som eventuelt får andre tilsettninger enn bare bensin også.
Hauso Skrevet Juni 28, 2009 Skrevet Juni 28, 2009 stempelringer/ventiltetninger. Bruker den altså 1 liter olje på 30 mil? sjuuukt:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå