Gå til innhold

Happyhenke's bildetråd - NY PHOTOSHOOT E30E36E39 Update 3/7

Anbefalte innlegg

Kom gjerne med mer :D

Du har i alle fall god grunn til å være fornøyd med det nye objektivet!!

Utrolig skarpt og fint :)

La til et til :) Det siste for kvelden hehe..

Jeg er veldig fornøyd med det. For den prisen tror jeg ikke det finnes skarpere objektiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photoshoot Snusfenrik, Ceekay, Atluz - 2.7

Jeg møtte disse tre gutta for en liten shoot i går kveld, og det var en artig kveld med en del blinkskudd :)

De første tre jeg har redigert her ble laget av 5-6 eksponeringer og satt sammen (eller som de kule gutta sier, HDR) Jeg hadde for en uke siden aldri laget ett skikkelig HDR bilde, men nå har en ny verden åpnet seg.. og jeg liker resultlatene det gir.. :)

1. IMG_6175_8_3_6_7_4wip.jpg

2. IMG_6148_50_47_49_51_46.jpg

3. IMG_6154_7_3_6_5_8_2.jpg

4. IMG_6195_8_3_6_7_44.jpg

5. IMG_6207_10_05_08_09_06.jpg

6. IMG_6291_93_90_92_94_89.jpg

Oppdateres med flere så fort de er redigert :)

Og som alltid kritikk og kommentarer, bring em on! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne kanskje gått litt ned på "strength" så du får med litt mer skygge.. Du fjerner de neste helt og det blir hakket "over the top". Ellers er det kult med HDR.. Ser ut som du takler det bra.. Jeg var også sånn i begynnelsen at man skulle ha mye effekt og lage "reklame-bilder"... Etterhvert demper dette seg litt og nå ligger jeg på strenght = 30 ca..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne kanskje gått litt ned på "strength" så du får med litt mer skygge.. Du fjerner de neste helt og det blir hakket "over the top". Ellers er det kult med HDR.. Ser ut som du takler det bra.. Jeg var også sånn i begynnelsen at man skulle ha mye effekt og lage "reklame-bilder"... Etterhvert demper dette seg litt og nå ligger jeg på strenght = 30 ca..

Du har et godt poeng. Jeg prøvde å lage det så realistisk som mulig og prøvde ikke å få et sånnt utpreget HDR preg slik mange andre gjør. Jeg liker forøvrig måten du redigerte de siste bildene dine på, så kanskje jeg skal tone ned strenght litt. Men det var gøy å leke seg med HDR ihvertfall :) Mange muligheter med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et godt poeng. Jeg prøvde å lage det så realistisk som mulig og prøvde ikke å få et sånnt utpreget HDR preg slik mange andre gjør. Jeg liker forøvrig måten du redigerte de siste bildene dine på, så kanskje jeg skal tone ned strenght litt. Men det var gøy å leke seg med HDR ihvertfall :) Mange muligheter med det!

Det er vel få om ingen "enkeltfunksjon" som gjør MER en HDR så ja, det løfter bildet til nye nivåer, og i de aller aller fleste tilfeller blir det svinaktig rått med HDR, selv vel liten effekt (strength). Hva brukte du på disse bildene?

Ellers har jeg heller ikke noe imot reklamebilder og slikt, og en litt mer spennende himmel når du fotograferte hadde gitt sinnsyk effekt med HDR.. Kan tenke meg bilen din, i HDR, dunkel kveldsbelysning med en rød solnedgang på "makrell"skyer.. DET hdr bildet kunne blitt fantastisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flotte bilder av flotte biler. Den røde E30 cab'en er dritfin 8)

Tusen takk for det :)

Det er vel få om ingen "enkeltfunksjon" som gjør MER en HDR så ja, det løfter bildet til nye nivåer, og i de aller aller fleste tilfeller blir det svinaktig rått med HDR, selv vel liten effekt (strength). Hva brukte du på disse bildene?

Ellers har jeg heller ikke noe imot reklamebilder og slikt, og en litt mer spennende himmel når du fotograferte hadde gitt sinnsyk effekt med HDR.. Kan tenke meg bilen din, i HDR, dunkel kveldsbelysning med en rød solnedgang på "makrell"skyer.. DET hdr bildet kunne blitt fantastisk ;)

Jeg ser brukbarheten ved også lavere nivåer av strength. Bare det faktum at det er så mye mer å hente i bildet gjør at det blir en vinn vinn situasjon. På disse bildene tror jeg det var alt fra 50-100 :)

Jeg kan se det bildet for meg i hodet.. tror også det hadde blitt rått! HDR i solnedgang er definitivt på listen over ting å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe tøffe bilder :D

Skjønner ikke helt hvordan du får til de hdr bildene men blir gode bilder!

Hdr bilder, har det noe med kamera instillinger å gjøre eller ps i etterkant?

Takk skal du ha :)

HDR er egentlig en serie på to eller flere bilder tatt med forskjellige exposure (lysnivå)

Kort forklart: Man tar det beste fra de mørke bildene og det lyse bildene og setter det sammen til ett :)

Nå skal jeg spise middag, men breitbau kan sikker tforklare mer detaljert :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...