Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde innbrudd i bilen i går ettermiddag. Siden vi var på teltferie valgte jeg å oppbevare endel verdisaker i bilen istedenfor teltet på campingplassen. Stod parkert på ett parkeringshus ved Liseberg i Gøteborg, og da vi kom ut fra Liseberg oppdaget vi at det hadde vært ubudne gjester i bilen. Lille vindu på høyre bakdør var knust, vinduene på begge bakdørene var sveivet ned, og bakseteryggen var vippet ned. Ingenting av fastmontert utstyr var rørt, men en god del løse gjenstander ble stjålet. Ingenting av det som ble stjålet var synlig fra utsiden av bilen, da jeg har trekk over bagasjerommet på bilen.

Og da er spørsmålet; dekker forsikringen (delkasko) tyveri av løse gjenstander ved innbrudd i bil?

Skrevet

min opel ble forsøkt stjålet i parkeringshuset ved liseberg 03,11,07 de klarte ikke å stjele bilen. men rattlås og slt i området rundt var knust. forsterker til 9 000.- 2 merke capser til ca 400 kr stk og en jakke til ca 1 500.- ble vekk. har del kasko hos trygg vesta. bilen ble tauet til verksted i nærheten og vi tok bussen hjem. var hos politi og annmeldte dette på mandagen etter. jeg fikk tilbake ca 9000 på alt løst i bilen. og bilen ble reparert. fikk dekket reise hjem. måtte hente bilen selv når den var ferdig. etter 3 mnd på verksted i gøteborg. dårlig utført arbeid og mer ødelagt bil på verksted i gøteborg gjore at bilen ble lever på opel så fort jeg hentet den. og bilen ble fikset på nytt. tok ca 1,5 mnd til. alt er nå i orden.

måtte opplyse om hva som var blitt borte. kviteringer på ting hjelper alltid. og fikk igjenn penger etter et regnestykke de hadde på forsikkringa. ny pris minus alder på ting og litt sånn. sank så og så mye i pris pr år og masse sånn.

var også 3 biler til med innbrudd når jeg kom tilbake. min og 2 norske og en fra nederland.

hadde vert på konsert. og alle utlandske biler med parkeringslapp på flere timer ble rund stjålet. var kunn min som ikke var kjørbar etter innbruddet pga rattlås og alt var flekka istykker. jeg fikk tjuvstarta bilen min. men fikk ikke av rattlås. måtte starte den for å kjøre på klosser så viking fikk løfte armen under bilen.

når jeg kom tilbake var begge seter vippet frem. så dør låsen sto opp. seterygg bak var vippet frem. alt lå skjult i bagasje rommet. men var strødd rundt hele bilen når jeg var tilbake.

bass kasse var også forsøkt stjålet. men de fikk den ikke ut pga den er jævlig tung og det var jævlig trangt å få inn. så var nok ikke noe lettere ut. men de mistet den hvertfal på kanten bak på bilen vor var hakk i kanten bak og inngangen på den ene basseren var knekkt. noe jeg ikke merket før etter jeg fikk tilbake bilen fra sverige. så fikk ikke noe igjen for det.

noe mer du lurer på er det bare å spørre meg.

rattlåsen etter innbrudd. den skal være dobbelt så lang. men hele den delen nøkkelen står i når du setter den i tenninga er knekkt av. ser også verktøy merker på det som er igjen. og det elektriske henger og slenger.

cl09wm91lmjy7ppmfekk.jpg

bilen blir tauet bort. kan dette se ut som samme parkerings hus?

2aox0p6roo5vwezgaq1v.jpg

Skrevet

Hmm.. Tror ikke jeg har kvitteringer på noe av det som ble stjelt. Ser ut til at du stod parkert på Europark, jeg stod på den "lille" ved siden av.

Det som er så utrolig idiotisk er at dem tok posen/trekket til teltet, liggeunderlagene og soveposene. Får jeg dekket det? Får vel ikke tak i trekkene til sånne ting.

Skrevet

ok. du sto på det lille ved siden av du da. med noe rosa farger på. jeg parkerte på det litt større opplyste P huset. tenkte det var tryggere :P

jeg hadde heller ikke kviteringer på alt. jeg bare sa til politi alt som var vekk og pris på ting nytt og hvor gammelt disse ting var. politi skrev alt jeg sa. forklarte tidspunkt og hvor og alt sånn + alt som ble vekk og ødelakt. ga også info om ho som var med meg. så ho ble vitne i saken. jeg skrev så under på papiret.

etter en uke eller 2 fikk jeg brev at saken var henlakt. ikke nok bevis i saken og masse sånn til å finne de skyldige. så etter en liten stund til fikk jeg brev fra forsikkringa at jeg hadde fått igjen erstattning for ting og tang.

Skrevet

Utrolig kjedelig! Om du har løse verdigjenstander for over 10.000,- som forsikringa vanligvis dekker kan du undersøke hva reiseforsikring dekker.

Skrevet

OK. Reiser opp til politistasjonen nå for å anmelde innbruddet, så tar jeg en tlf til forsikringsselskapet etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...